ogrzewanie gazowe dom

61. Data: 2006-02-15 18:04:16

Temat: Re: ogrzewanie gazowe dom
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Lubojański"
<marcin.lubojanski.usun_to@i_to.tez.gmail.com> napisał w wiadomości
news:dsup06$oa9$1@inews.gazeta.pl...

> Ja mam CHYBA jeszcze inaczej:
> rura powrotu z co, zawór, kocioł, filtr, zawór, wyjście co.
> Tak mi się do tej pory wydawało chociaż to rzeczywiście jest trochę
> dziwne. Może w takim razie jest na odwrót - powrót z co, zawór, filtr,
> kocioł, zawór, zasilanie co.

pomacaj, powrót jest chłodniejszy

pozdrawiam Piotr

ps. jeśli masz kocioł podłączony pod wiatr to może to być przyczyną chłodu w
mieszkaniu. Grzejniki podłączone odwrotnie tracą większość mocy.
Sprawdź czy rury zasilające grzejnik są cieplejsze. Przy bocznozasilanych to
górna, przy dolno ta od strony środka grzejnika, dalsza od krawędzi.

p.p.

62. Data: 2006-02-15 18:06:11

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boban" <b...@t...onet.pl> napisał w wiadomości

> CFzy można tego użyć też w stalowej, kilkunastoletniej instalacji?

Bez problemów. Należy zachować czujność. Jeśli gdzieś skorodowała i zacznie
przeciekać to lepiej teraz, pod kontrolą niż samoczynnie w wigilię.

pozdrawiam Piotr

63. Data: 2006-02-15 18:12:18

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mat S" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Kurdeflak. Butle obu tych specyfików stoją od roku pod kotłem, a ja nie
> wiem, jak je tam zaaplikować. Opróżnić jeden z grzejników i tam wlać to
> draństwo? I niech się miesza? Bo zasilanie kotła w wodę jest na sztywno

Jeśli wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcję :-)
Przepłucz instalację kranówą. Kilkakrotne napełnianie, uruchamianie kotła na
najniższej możliwej temp. i spuszczanie. Spuść wodę z jednego z górnych
grzejników. Wlej czyścik i dalej w/g instrukcji.

> Poza tym nie mam bladego pojęcia o pojemności mojej instalacji :/.

Wodomierz masz? Jak będziesz płukał to najpierw spuść dokładnie całą wodę a
potem odczytaj stan, napełnij i sprawdź co pokaże. Dokładność będzie
wystarczająca. Ja do tych zabaw mam wodomierz i podłączam do wejścia w
instalację.

pozdrawiam Piotr

64. Data: 2006-02-15 18:16:25

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Głaszcz" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> Zobaczymy jak sezon się skończy. Jakby co podrzuć namiary na siebie na
priv.

0-602-25-45-83

po sezonie to za późno. Najlepiej czyścić jak woda w co ma >50'
Problem w tym, że najbliższy miesiąc mam zawalony robotą.
Robię remont instalacji w 45 mieszkaniowym bloku, a klient coś wspomina, że
następny już czeka.

pozdrawiam Piotr

65. Data: 2006-02-15 19:38:13

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
> Problem w tym, że najbliższy miesiąc mam zawalony robotą.
> Robię remont instalacji w 45 mieszkaniowym bloku, a klient coś wspomina,

Teraz nie ma mowy - mam półrocznego brzdąca który właśnie wrócił po
zapaleniu płuc ze szpitala w związku z czym nie planuję w najbliższym czasie
wyłączać instalacji.

Adam

66. Data: 2006-02-15 20:14:32

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> Użytkownik "Marcin Lubojański"
> <marcin.lubojanski.usun_to@i_to.tez.gmail.com> napisał w wiadomości

> pomacaj, powrót jest chłodniejszy

Mało czuły chyba jestem bo różnica minimalna jest.

> [...]
> Sprawdź czy rury zasilające grzejnik są cieplejsze. Przy bocznozasilanych to
> górna, przy dolno ta od strony środka grzejnika, dalsza od krawędzi.

Chyba wszystko jest ok, ale czułość odczytu temperatury przez moje ręce
jest mocno ograniczona ;-D
Przejrzałem jeszcze raz instrukcję do kotła i wygląda na to że nawet
Termet zaleca takie podłączenie jak jest u mnie (bez zaworu między
kotłem a filtrem wody).

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

67. Data: 2006-02-15 21:23:05

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mało czuły chyba jestem bo różnica minimalna jest.

sprawdź to w momencie jak jest najwyższa różnica czyli tuż po włączeniu się
kotła

Adam

68. Data: 2006-02-16 07:09:35

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski.usun_to@i_to.tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Adam Głaszcz napisał(a):

> Użytkownik "Marcin Lubojański"
> <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości

> sprawdź to w momencie jak jest najwyższa różnica czyli tuż po włączeniu
> się kotła

Tzn podłączenie kotła sprawdziłem w instrukcji i jest ok. Teraz bym
musiał na kaloryferach posprawdzać czy rzeczywiście ciepło leci z tej
strony co trzeba.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

69. Data: 2006-02-16 09:03:43

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wodomierz masz?

Ni mam, ale juz sobie poradze. Dzieki. Nie wiem jeszcze jak zorganizowac
plukanie instalacji kranowka, ale tez dam rade. A, zreszta juz wiem. Wpadlo
mi do lba podczas pisania.

MS

70. Data: 2006-02-16 14:58:24

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Lubojański"
<marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości

> Mało czuły chyba jestem bo różnica minimalna jest.

jeśli rzeczywiście minimalna, to znaczy że schłodzenie na grzejnikach
niewielkie czyli grzejniki za małe

> Chyba wszystko jest ok, ale czułość odczytu temperatury przez moje ręce
> jest mocno ograniczona ;-D

Może sprobuj nosem? Podobno czulszy ;-P łokieć jak pamiętam też jest niezły.

> Przejrzałem jeszcze raz instrukcję do kotła i wygląda na to że nawet
> Termet zaleca takie podłączenie jak jest u mnie (bez zaworu między
> kotłem a filtrem wody).

Jeśli nie masz zaworu pomiędzy kotłem a filtrem to oszczędzasz kilkanaście,
no może 30zł.
W efekcie każde czyszczenie filtra to spuszczenie wody z kotła, czyli
dobrych kilka litrów.
Potem musisz ją uzupełnić. W ten sposób dodajesz kamienia kotłowego i tlenu
do instalacji.
Przy prawidłowo wykonanych i wyczyszczonych instalacjach filtr czyści się
może raz lub dwa na początku a potem już na ogół nie ma po co.
Gorzej, gdy musimy dolewać wody z powodu jakichś nieszczelności albo jest to
modernizowana stara instalacja. Kamień kotłowy krąży i gdzieś się osadzi.
Najlepiej, gdy w filtrze skąd bez dużych ubytków wody i zalania podłogi go
usuniemy.

pozdrawiam Piotr

ps. Może w Termecie jest zawór zwrotny na powrocie i nie potrzeba
dodatkowego?

pps. ;-) jak w zawór zwrotny dostanie się paproszek to woda będzie się lała.

piekarniki do zabudowy
Zmywarka - białe naczynia
Proszę o wyjaśnienie i poradę.
Przeciwko wszelakim istotom latającym - zabezpieczenie.
Pralka Candy i osad w pojemniku na proszek_prośba o pomoc