ogrzewanie gazowe dom

71. Data: 2006-02-16 21:56:42

Temat: Re: ogrzewanie gazowe dom
Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poola" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:c4e66$43ef4d9e$57cfa86d$29517@news.chello.pl...

> Nie obrażam nikogo, pytam tylko o jedną rzecz - masz dom prawie 400mkw?
Jak
> masz to napisz ile zużyłeś gazu w styczniu. Pytam czy dużo nie po to, żęby
> pochwalić sięjak świetny mam dach, jakie ocieplenie i jaki piec -

Chciałbymn zwrócic Ci uwage na to, ze to jest grupa dyskusyjna, a nie serwis
, czy punkt usługowy, gdzie , jesli zapłaciłaś, mają obowiazek odpowiadac na
Twoje pytania stojąc na baczność;-).
Tutaj ludzie wymieniają się wiadomościami, dyskutują i, owszem, pomagają
sobie. Ale na pewno nie mają żadnego obowiązku bezwarunkowo odpwiadać na
każde pytanie Pooli, które ona raczyła zadać.
A więc jesli zadajesz pytanie i oczekujesz od ludzi dobrej woli rzeczowej
odpowiedzi, to też zachowuj się tak, jak chciałabys, aby inni w stosunku do
Ciebie zachowywali się i na zadawane pytania sobie pytania też odpowiadaj!
Moze pytający np. chciałby wiedzieć, jakich pieców unikać, albo, przeciwnie,
czego szukać.

--
Pozdr

72. Data: 2006-02-16 22:13:31

Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam instalację otwartą, kilkunastoletnią, stalową i chyba szczelną, bo poza
okresem grzewczym wody raczej nie ubywało.

Teraz jednak, mimo że na wyjściu z kotła jest zaledwie 42st C (i wystarcza,
w domu 22 st, duzo starych żeliwnych kaloryferów, powierzchnia domu ok
400m2) to co kilka dni musze dolewac woody, bo ginie gdzies, do tego
stopnia, że górze kaloryfery robią się zimne co kilka dni.
Gdzie ta woda się podziewa, -widocznych nieszczelności nie wykryłem?
Jesli woda odparowuje (tylko gdzie?) to czy wraz z dolewaniem wody
uzupełniac tez stosowany przeze mnie z powodzeniem wspominany fernox MB-1?
Czy zastosowac uszczelniacz LS-1?
Ponadto gdzie mozna kupić filtr do instalacji CO, bo u mnie takiego cudu
(chyba?) nie ma?

Pozdr

73. Data: 2006-02-17 14:17:18

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponadto gdzie mozna kupić filtr do instalacji CO, bo u mnie takiego cudu
> (chyba?) nie ma?

taki siatkowy, w mosiężnej obudowie? chyba w większości sklepów, które
sprzedają rzeczy hydraulikom... mogę podać taki adres, ale w Markach koło
WAW, więc nie wiem, czy przydatny ;)

MS

74. Data: 2006-02-17 18:31:32

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
poza
> okresem grzewczym wody raczej nie ubywało.
> Teraz jednak, mimo że na wyjściu z kotła jest zaledwie 42st C (i

Wystarcza, ale niszczy kocił. Taka temperatura oznacza, że na wymienniku
masz cały czas rosę ze spalonego gazu.
W tych warunkach kotły szybko korodują. Nie wiem, czy to Cię pocieszy ale
jesteś jedną z wielu ofiar niewłaściwego podłączenia kotła.

> Gdzie ta woda się podziewa, -widocznych nieszczelności nie wykryłem?
> Jesli woda odparowuje (tylko gdzie?) to czy wraz z dolewaniem wody

Odparowuje :-( jeśli nie możesz znaleźć przecieku to niestety, z dużym
prawdopodobieństwem, cieknie w kotle.

> uzupełniac tez stosowany przeze mnie z powodzeniem wspominany fernox MB-1?

nie, dopiero jak będziesz pewny, że już nie ma wycieku. Szkoda wylewać
pieniądze.

> Czy zastosowac uszczelniacz LS-1?

Uszczelniacz poprawiłby sytuację, gdyby to był drobny przeciek na
instalacji. Jeśli tyle lat było ok. a teraz przestało to uszczelniacz może
pomóc na chwilę ale coś mi się zdaje krótką.

Jeśli masz instalację pompową to załóż filtr na powrocie, przed kotłem i
pompą (nie wiem jaką masz kolejność). Na grawitacyjnej filtr nie ma sensu.
http://www.valvex.pl/pl/php/ar_produkty_ser.php?kid1
=4&id=86#zdj

Wiele wskazuje niestety na to, że czeka Cię wymiana kotła.
Piszesz w wątku gazowym. Jeśli masz kocioł gazowy to przy takiej instalacji
pomyśl o kondensacyjnym - wykorzystasz to co zniszczyło stary kocioł.

pozdrawiam Piotr

75. Data: 2006-02-17 18:34:29

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza"

> [...]
> W tych warunkach kotły szybko korodują. Nie wiem, czy to Cię pocieszy ale
> jesteś jedną z wielu ofiar niewłaściwego podłączenia kotła.

e tam zle podlaczenie - czasem wystarczy za duza moc kotla:-)
jednak stare przyslowa maja w sobie duzo racji - co za duzo to niezdrowo:-)

ps
w poniedzialek montuje saunier duval - dwufunkcyjny - zobaczymy jak bedzie

ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538
143 spiace kucyki, bo zle odzywiane

76. Data: 2006-02-17 18:56:15

Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mat S" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> taki siatkowy, w mosiężnej obudowie? chyba w większości sklepów, które
> sprzedają rzeczy hydraulikom... mogę podać taki adres, ale w Markach koło
> WAW, więc nie wiem, czy przydatny ;)

Bardzo proszę i dziękuję:-)

--
Pozdr

77. Data: 2006-02-17 19:08:16

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> ps
> w poniedzialek montuje saunier duval - dwufunkcyjny - zobaczymy jak bedzie

Jednak dwufunkcyjny? Moim zdaniem tylko jednofunkcyjny z zasobnikiem. No ale
ja to truskawki cukrem...

pozdrawiam Piotr

78. Data: 2006-02-17 19:33:27

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza"

> Jednak dwufunkcyjny? Moim zdaniem tylko jednofunkcyjny z zasobnikiem. No
> ale
> ja to truskawki cukrem...

jednofunkcyjny jest bez zasobnika
tylko dwufunkcyjny jest z zasobnikiem i dynamicznie grzana woda - zobaczymy
czy bedzie lepiej
bojler zostanie tymczasowo odlaczony i spuszcze wode i w razie awarii albo
braku pradu po prostu go napelnie i wlacze w obieg

firma viessman odpadla z powodu ceny - jakos nie wyobrazam sobie dlaczego
piec ma byc drozszy od mojego motocykla? bo da sie nim jezdzic czy moze ma
obudowe ze zlota?:-)

79. Data: 2006-02-17 20:40:16

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> jednofunkcyjny jest bez zasobnika
> tylko dwufunkcyjny jest z zasobnikiem i dynamicznie grzana woda -
zobaczymy

dwufunkcyjny ma wewnątrz wymiennik podgrzewający przepływającą przez kocioł
ciepłą wodę.
jednofunkcyjny stale grzeje wodę obiegową i pompa albo zawór 3-drożny
kieruje tę wodę do centralnego ogrzewania albo do wężownicy zasobnika.
To II rozwiązanie oceniam jako lepsze. Hybryda jaka pojawiła się ostatnio -
kocioł z zasobnikiem warstwowym to rozwiązanie dość nowe. Ciekaw jestem jak
się sprawdzi. Bezsprzeczną zaletą jest większa wydajność cwu. i niewłączanie
się kotła przy myciu rąk.

> bojler zostanie tymczasowo odlaczony i spuszcze wode i w razie awarii albo
> braku pradu po prostu go napelnie i wlacze w obieg
dobra myśl. Nic tak nie psuje humoru jak brak możliwości umycia się.
Jeśli spuszczasz wodę, to sprawdź stan anody magnezowej.
Przy okazji oczyść zasobnik sprawdź stan emalii.
Zalany wodą będzie korodował w minimalnym stopniu.
W pustym dziury mogą pojawić się bardzo szybko.

> firma viessman odpadla z powodu ceny - jakos nie wyobrazam sobie dlaczego

Już ja wiem, co sobie myśleć. Mogę poprosić Twoją fotkę na motocyku? Na priv
oczywiście :-P

pozdawiam serdecznie Piotr

80. Data: 2006-02-17 20:54:26

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza"

> [...]
> jak
> się sprawdzi. Bezsprzeczną zaletą jest większa wydajność cwu. i

opowiem - jak tylko zacznie dzialac

> Jeśli spuszczasz wodę, to sprawdź stan anody magnezowej.

elektrode sprawdzalam 2 lata temu

> Przy okazji oczyść zasobnik sprawdź stan emalii.

mam szklany w srodku

> Zalany wodą będzie korodował w minimalnym stopniu.
> W pustym dziury mogą pojawić się bardzo szybko.

jw, a wode spuszczam, bo jakos nie bawi mnie jej wymienianie co 2-3 dni z
powodu narastajacej flory bakteryjnej i glonow:-) moze nie bedzie bardzo
korodowac nieuzywana instalacja na krotkim odcinku

www.aem.pl GG: 1145538
143 spiace kucyki, bo zle odzywiane

piekarniki do zabudowy
Zmywarka - białe naczynia
Proszę o wyjaśnienie i poradę.
Przeciwko wszelakim istotom latającym - zabezpieczenie.
Pralka Candy i osad w pojemniku na proszek_prośba o pomoc