ogrzewanie podłogowe

11. Data: 2006-01-19 11:08:12

Temat: Re: ogrzewanie podłogowe
Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

18 Jan 2006 14:06:12 +0100, na pl.rec.dom, Karolina napisał(a):

> Witam,
>
> co sądzicie o ogrzewaniu podłogowym w kuchni...nie kurzy sie?
>
> pozdrawiam
>
> Karolina
>
> PS. Przepraszam jeżeli juz był temat omawiany...to moja pierwsza wiadomośc w
> grupach dyskusyjnych.

Okropnie nie wskazane dla alergikow... ja jak wchodze do pomieszczenia z
podlogowym ogrzewaniem zaraz kicham i kicham... nos mam zpchany, dla mnie
odpada... poza tym nie nadaje sie do pomieszczen gdzie leza dywany

12. Data: 2006-01-19 11:12:52

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> napisał w wiadomości
> [...] Sierp, ktory czasem sie zastanawia, czy nie duzo milej
> byloby z ciepla podloga

Byłoby :> Acz ta ciepłość podłogi jest czysto umowna - posadzka (z materiału
przewodzącego, czyli płytek et consortes, czyli z czegoś, co zazwyczaj
ziębi) po prostu nie jest lodowata. Maksymalna temperatura, do jakiej się
toto nagrzewa, jest IIRC nie wyższa niż 30 stopni, więc ciągle niższa od
temperatury ciała. Ale wrażenie owszem, nader sympatyczne - i na tym się
zalety podłogówki nie kończą :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

13. Data: 2006-01-19 13:45:50

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jan 2006 12:12:52 +0100
Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> wrote:

> [...]
> stopni, więc ciągle niższa od temperatury ciała. Ale wrażenie owszem,
> nader sympatyczne - i na tym się zalety podłogówki nie kończą :)

to juz cos :-)
zastanawiam sie jeszcze, jaki jest koszt utrzymania li tylko cieploty
podlogi miesiecznie... wiesz moze? :)

Sierp

14. Data: 2006-01-19 13:46:35

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jan 2006 12:08:12 +0100
Ormianin <o...@c...epf.pl> wrote:

> Okropnie nie wskazane dla alergikow... ja jak wchodze do pomieszczenia
> z podlogowym ogrzewaniem zaraz kicham i kicham... nos mam zpchany, dla
> mnie odpada...

ale alergikow na co?
bo przeciez nie wszystkich..

Sierp

15. Data: 2006-01-19 13:53:14

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...NO.net> napisał w wiadomości
t...
> [...] zastanawiam sie jeszcze, jaki jest koszt utrzymania
> li tylko cieploty podlogi miesiecznie... wiesz moze? :)

Nie mam pojęcia, jednym kotłem grzeję CWU, podłogi na dole i kaloryfery na
górze, nijak się tego nie da na części rozebrać. Elektryczną matę grzejną
pewnie będzie łatwiej policzyć, ale mogę Ci od razu powiedzieć, że na 90%
wyjdzie drożej niż wodna podłogówka.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

16. Data: 2006-01-19 14:20:51

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> pewnie będzie łatwiej policzyć, ale mogę Ci od razu powiedzieć, że na 90%

oczywiscie, ze elektryczne drozsze. Tzn mozna przekalkulowac, ze bedzie to
taki tyle drozsze, jaki jest stosunek kosztów 1kw/h energii elektrycznej do
energii spalinowej(czy innej z której jest pędzone ogrzewanie CO)

w łazience uzywam ogrzewania elektrycznego podłogi dla komfortu
cos takiego
http://arbiter.pl/zdjecie/5179
Łazienka 4m2, mata 200W (100W/m2)
W ciagu doby grzeje przez około 6 godzin ( z tego co pamietam), czyli około
15pln miesiecznie

17. Data: 2006-01-19 14:26:14

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...] W ciagu doby grzeje przez około 6 godzin

Sporo raczej - no, ale ja patrzę przez pryzmat mojego chyba nieszczególnie
typowego trybu życia.Pytanie - ile czasu upływa od włączenia maty do
ogrzania podłogi?

> ( z tego co pamietam), czyli około 15pln miesiecznie

Z drugiej strony - jakaż to cena za komfort niewychodzenia z gorącej kąpieli
na lodowatą posadzkę ;)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

18. Data: 2006-01-19 14:31:08

Od: mm <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest granica bogactwa której nie powinno się przekraczać bo to już jest
grzech, wszystko będzie rozliczone po śmierci.

19. Data: 2006-01-19 15:16:52

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:dqo7il$ok7

> Sporo raczej - no, ale ja patrzę przez pryzmat mojego chyba nieszczególnie

sprawdzę to jeszcze dzisiaj ile czasu dokładnie. Nietypowo mam matę
podłączoną przez timer a nie termostat.

> typowego trybu życia.Pytanie - ile czasu upływa od włączenia maty do
> ogrzania podłogi?

trudno mi powiedzieć. Ale około 40 min. Programator mam tak ustawiony bym
miał ciepło do póżnej nocy, nad rankiem oraz w godzinach popołudniowych -
po powrocie z pracy. Można tez ustawiać interwały - 15 min grzania i 15 min
przerwy. Ogólnie korzystanie jest proste i komfortowe.

> Z drugiej strony - jakaż to cena za komfort niewychodzenia z gorącej
kąpieli
> na lodowatą posadzkę ;)

dokładnie tak. Ale to nawet jest przyjemne przy normalnym korzytaniu z
łazienki. I nie musi to być 40 stopni, ale wystarczy by było tylko trochę
ciepłe. Poza tym podłoga lepiej wysycha po zachlapaniu - ogolnie jak dla
mnei same zalety

20. Data: 2006-01-19 16:59:31

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jan 2006 15:31:08 +0100, mm <m...@m...pl> wrote:

>Jest granica bogactwa której nie powinno się przekraczać bo to już jest
>grzech, wszystko będzie rozliczone po śmierci.

ROTFL. A kaloryfer można mieć? Czy od tego są swetry i kufajki oraz ciepłe
kalesony?
--
- Maciej Kulawik ----------------

ogrzewanie elektryczne