okap do wyciągu - skoro piszemy o okapach ;)

1. Data: 2004-01-22 13:11:58

Temat: okap do wyciągu - skoro piszemy o okapach ;)
Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Zachęcony poprzednim wątkiem mam pytanko. Mam zamontowany w kuchni okap
ustawiony na obieg wewnętrzny. Mógłbym go spokojnie podłączyć rurą (jest
miejsce w szafce nad okapem) do wyciągu (mam własny - osobno na piętro).
Czy to jest skomplikowane, kosztowne? Chciałbym wykonać to sam. I pytanie -
skoro podlącze to rurą na sztywno - to jak będzie wylatywać powietrze z
kuchni "samoistnie"? Tzn w tej chwili otwarta kratka to jakaś wentylacja -
jeśli podłącze to do okapu to zniknie mi otwór wentylacyjny?

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2004-01-22 13:17:53

Temat: Re: okap do wyciągu - skoro piszemy o okapach ;)
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KK" <n...@n...com> wrote in message

> Czy to jest skomplikowane, kosztowne? Chciałbym wykonać to sam.

Nie. Samemu można zrobić to spokojnie.

> [...]
> kuchni "samoistnie"? Tzn w tej chwili otwarta kratka to jakaś wentylacja -
> jeśli podłącze to do okapu to zniknie mi otwór wentylacyjny?

Kratki zlikwidować ci nie wolno. Możesz albo ją zamienić na inną - są takie
specjalne pozwalające podłączyć rurę wyciągu i mające jednocześnie kratke
ale mniejszą. Możesz wkuć się w kanał wentylacyjny pod/obok kratki. Możesz
wreszcie zakończyć rurę idącą od okapu obok kratki z wylotem skierowanym na
kratkę i odsunietym od niej o jakies 10 cm. Ale kratka być MUSI, zwłaszcza
jeśli uzywasz kuchni gazowej.

J.

1. Data: 2004-01-22 13:35:02

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> kratkę i odsunietym od niej o jakies 10 cm. Ale kratka być MUSI, zwłaszcza

Kuchnia elektryczna. Chodzi Ci o coś takiego w pierwszym pomyśle, że rura
wchodzi w otwór a sama ma z boku taką kratkę?
Tylko czy to nie powoduje, że powietrze lecące tą rurą bedzie spowrotem
przez tą kratkę (przynajmniej część) wracało do kuchni? Myślę, że wkucie się
w kanał _nad_ kratką - przy samym suficie - mogło by załatwić sprawę.

Czy to rzeczywiście pomaga zniwelować zapach? Czy warto to robić jeśli się
gotuje kilka razy w tygodniu i też nie jakieś "ciężkie" obiady dla 4 osób :)

KK

1. Data: 2004-01-22 13:50:39

Temat: Re: Re: okap do wyciągu - skoro piszemy o okapach ;)
Od: water <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jan 2004 14:35:02 +0100, KK wrote:

> [...]
> gotuje kilka razy w tygodniu i też nie jakieś "ciężkie" obiady dla 4 osób :)

Miałem niedawno taką sytuację i powiem tylko, że Jarek ma 100% racji.
Są kratki, które mają otwór do podłączenia rury z okapu i
jednocześnie mniejszą kratkę pod tym otworem. Zdarza się, że w kuchni
gotuje się bardzo dużo (mamy 6-cio miesięcznego owczarka, który żre
jak koń) i okap działa całkiem dobrze. Minimalnie w czasie silnego
wiatru jest nawiew (minimalnie!) i cały czas jest pewność, że jak coś
wykipi i zaleje palenisko, to dom nie wyleci w powietrze. Jedna praktyczna
rada: sprzedawca chciał oszukać i podał części rur nie pasujące do
siebie. Teść kazał mu to składać na miejscu, taka była awantura :).
Aha, w okapie trzeba będzie wymontować filtr (przynajmniej u mnie). W
tej chwili zero pary na oknach i przy włączonym wiatraku w okapie nie ma
też przykrego zapachu psich posiłków.

water
shanti shanti shanti

1. Data: 2004-01-22 14:12:41

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KK" <n...@n...com> wrote in message

> Kuchnia elektryczna. Chodzi Ci o coś takiego w pierwszym pomyśle, że rura
> wchodzi w otwór a sama ma z boku taką kratkę?

Nie, sama kratka na ścianie ma i dziurki (kratkę) i otwór do podłączenia
rury.

> Myślę, że wkucie się
> w kanał _nad_ kratką - przy samym suficie - mogło by załatwić sprawę.

Wkucie się nad kratka może być trudne z powodów estetycznych. U siebie
wkułem się pod kratką, pomagając zrobić coś podobnego znajomym zaatakowałem
szyb wentylacyjny z boku >
> Czy to rzeczywiście pomaga zniwelować zapach? Czy warto to robić jeśli się
> gotuje kilka razy w tygodniu i też nie jakieś "ciężkie" obiady dla 4 osób
:)

Warto!

J.

1. Data: 2004-01-22 14:27:41

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
> Nie, sama kratka na ścianie ma i dziurki (kratkę) i otwór do podłączenia
> rury.

Ale albo muszę powiększyć rozmiar dziury albo powierzchnia kratki w tym
układzie się zminiejszy? No i rura też nie będzie zbyt duża w przekroju?

> Wkucie się nad kratka może być trudne z powodów estetycznych. U siebie
> wkułem się pod kratką, pomagając zrobić coś podobnego znajomym
zaatakowałem
> szyb wentylacyjny z boku >

I nie wraca Ci kratką część pary spowrotem?

> Warto!

Ok, wierzę na słowo :))) To fajnie, bo już się martwiłem przy czym będę
dłubał na wiosnę jak mi się bieżące dłubaniny w mieszkaniu skończą :)))

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2004-01-22 14:31:19

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Minimalnie w czasie silnego
> wiatru jest nawiew (minimalnie!)

Trochę nie rozumiem tego zdania. I czy ma to znaczenie przy kuchni
elektrycznej?

> Jedna praktyczna
> rada: sprzedawca chciał oszukać i podał części rur nie pasujące do
> siebie. Teść kazał mu to składać na miejscu, taka była awantura :)

A jakie rury kupić? Jakieś uwagi, zalecenia?

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2004-01-22 14:35:37

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <hanusia@[asiowykrzyknik]euler.matfiz.polsl.gliwice.
pl>
wrote in message news:buomub$i1p$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Na tzw. zdrowy chłopski rozum skoro standardowa kratka ciągnie z kuchni
> do przewodu, to i po dołożeniu rury od okapu powietrze będzie miało
> większą motywację do pakowania się w kanał, niż pchania się w kratkę,
> nie?

Wiesz, nie zastanawiałem się nad tym czy ciąg jest z kuchni do komina - ale
fakt, tak właśnie powinno być :))) No rzeczywiście, nie pomyślałem o tym.

Niemniej zastanawia mnie sytuacja taka, że przy wiatraczku włączonym na 2, 3
pęd powietrza przelatujący koło kratki może być na tyle duży, że opór
stawiany na ciągu (w końcu to z parteru na dach - 3 piętra) może powodować,
że część powietrza będzie wybierała łatwiejszą drogę wyjścia przez kratkę
"tuż obok", prawda?

KK

1. Data: 2004-01-22 14:36:42

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]

do przewodu, to i po dołożeniu rury od okapu powietrze będzie miało
większą motywację do pakowania się w kanał, niż pchania się w kratkę,

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2004-01-22 14:40:26

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KK" <n...@n...com> wrote in message

> Ale albo muszę powiększyć rozmiar dziury albo powierzchnia kratki w tym
> układzie się zminiejszy? No i rura też nie będzie zbyt duża w przekroju?

W tym systemie kratka jest mniejsza a rura niezbyt gruba - tak jak piszesz
:-)

> I nie wraca Ci kratką część pary spowrotem?

Dokładnych pomiarów nie robiłem, być może trochę wraca, ale ogólna tendencja
jest - jak Hanka wyżej pisze :-) Ciąg (wsysający) jest i w okapie i w kratce
(akurat był kominiarz z anemometrem i sprawdzał, więc wiem na 100%)

> Ok, wierzę na słowo :))) To fajnie, bo już się martwiłem przy czym będę
> dłubał na wiosnę jak mi się bieżące dłubaniny w mieszkaniu skończą :)))

Jak bierzące się skończą, to wyjdzie 158 następnych. A jak nawet nie wyjdą
same, to żona wymyśli, więc nie martw się! ;-)

J. (co właśnie musi dorobić w szafce taką półkę na brytfankę i drugą na
słoiki)

Okap
Skrzypiace lózko.
Stolarz