okap szufladowy

1. Data: 2004-11-02 08:38:48

Temat: okap szufladowy
Od: "ksdrs" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy uzytkownicy okapow Boscha moga podziel sie swoimi doswiadczeniami?
Wynalazlem takie oto cus
http://www.bosch-agd.pl/pl/produkty/produkt.asp?idpr
oduktu=99 ale niestety w
moim zaprzyjaznionym sklepie czlowiek nie mogl mi zbyt wiele powiedziec.
Nigdzie w sieci nie znalazlem informacji o rodzaju i cenie filtrow. Ile toto
moze kosztowac i co jaki czas trzeba wymieniac.

ksdrs

1. Data: 2004-11-02 10:17:34

Temat: Re: okap szufladowy
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ksdrs" <k...@o...pl> wrote in message
> Witam
> Czy uzytkownicy okapow Boscha moga podziel sie swoimi
doswiadczeniami?
[...]
> Nigdzie w sieci nie znalazlem informacji o rodzaju i cenie filtrow.
Ile toto
> moze kosztowac i co jaki czas trzeba wymieniac.

Co prawda mam amicę, nie boscha, ale zasada ta sama, więc może pomogę:

Podstawowego filtra nie trzeba wymieniać, po prostu się go od czasu do
czasu pierze w zmywarce czy nawet pod kranem. Jest metalowy
(aluminium), więc raczej trudny do zużycia. Jesli wyciągu nie
podłączysz do kanału wentylacyjnego, musisz stosować dodatkowe wkłady
pochłaniające, te chyba niezależnie od producenta wymienia się średnio
co pół roku.

Co te wyciągi są warte? Mają swoje wady i zalety, jak wszystko.
Największa wada, to fakt, że nie "zbiera" oparów znad kuchni tak
dokładnie jak typowy okap, który działa nawet gdy nie działa ;-)
(znaczy gdy nie jest włączony), żeby naprawdę działał trzeba go
wysunąć. No i hałasuje chyba bardziej niż okap. A zaleta w porównaniu
z okapem - IMO największa to fakt, że w stanie złożonym nie
przeszkadza, można się bezpiecznie nad kuchnią pochylać bez obawy
zaliczania poraz kolejny bliskiego spotkania z narożnikiem okapu
klasycznego.

J.

1. Data: 2004-11-02 17:33:09

Od: "ksdrs" <k...@t...kontoumarlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cm7mrv$80b$1@news.mch.sbs.de...
> Co prawda mam amicę, nie boscha, ale zasada ta sama, więc może pomogę:
<ciach>
Dzieki za odzew :)
Dowiedzialem sie ze filtr do modelu ktory wybralem kosztuje ok 120 zl.
Cena jest troche wysoka w porownaniu z innymi producentami ale kusi mnie
promocja Boscha*

ksdrs

* kuchnia+piekarnik+ (lodowka lub okap) = 800 rabatu na zmywarke :)

1. Data: 2004-11-03 11:31:54

Od: "ls" <sochalu_wytnij_to1234@um_wytnij.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik ksdrs napisal(a):
> [...]
> promocja Boscha*
> ksdrs
> * kuchnia+piekarnik+ (lodowka lub okap) = 800 rabatu na zmywarke :)

wrozamet tez ma taki typ okapu (snella plus)
kosztuje ok. 250zl, filtr weglowy 50zl
pozdr.
ls

1. Data: 2004-11-03 11:57:34

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ksdrs" <k...@t...kontoumarlo.pl> wrote in message

> [...]
zl.
> Cena jest troche wysoka w porownaniu z innymi producentami ale kusi

Podłącz go do kanału wentylacyjnego (jeśli masz kuchnię gazową, MUSISZ
zostawić kratkę wentylacyjną), wtedy i jego praca będzie o wiele
skuteczniejsza i żadne filtry nie będą potrzebne.

J.

1. Data: 2004-11-03 17:19:27

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Nov 2004 12:57:34 +0100
"Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> naskrobał(a):

> Podłącz go do kanału wentylacyjnego (jeśli masz kuchnię gazową, MUSISZ
> zostawić kratkę wentylacyjną), wtedy i jego praca będzie o wiele
> skuteczniejsza i żadne filtry nie będą potrzebne.

nie zawsze mozna - o ile wiem u mnie w budynku zabronili
z uwagi na wtlaczanie potem tego wszystkiego do sasiadow
(pewnie kiepsko zrobiona wentylacja)

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

1. Data: 2004-11-04 08:23:16

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <N...@s...netskasuj> wrote in message
..

> nie zawsze mozna - o ile wiem u mnie w budynku zabronili
> z uwagi na wtlaczanie potem tego wszystkiego do sasiadow
> (pewnie kiepsko zrobiona wentylacja)

Aj, sorki, zapomniałem o tym: w starszych blokach ze wspólnymi
kanałami faktycznie nie wolno wpiąć bezpośrednio. Ale i na to jest
sposób: prowadzimy rurę spiro do kratki i kończymy ją 10cm przed nią,
z końcem skierowanym na kratkę. Kominiarz się nie przyczepi, kratka
(jesli tylko ciąg ma sprawny) co trzeba i tak wyciągnie. A niezbyt
estetyczny wygląd takiego wykonania można zamaskować jeśli tylko
kratka wypada nad zabudową, można tam choćby kwiatka postawić :-)

J.

Firma Deweloperska "NICKEL"
Lodówka Candy CFC 352
rosa na sedesie
kupie strych, lub kawalerke ze strychem w warszawie
Zmywarka Aeg Favorit 84470 Vi