okna

1. Data: 2001-12-10 11:15:36

Temat: okna
Od: "aga" <a...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego na plastikowych oknach w starym budownictwie skrapla się woda? Czy
można cos z tym zrobić?

1. Data: 2001-12-10 13:17:38

Temat: Re: okna
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aga" <a...@h...com.pl> napisał w wiadomości
> Dlaczego na plastikowych oknach w starym budownictwie skrapla się woda?
Czy
> można cos z tym zrobić?

Zapewnic w mieszkaniu wentylacje. Jesli nie ma mozliwosci udroznienia
istniejacych kanalow, dodania nowych, to koniecznie zostawiac rozszczelnione
okna, nie zamykac ich na glucho.
Jest to wazne o tyle, ze problem nie sprowadza sie tu jedynie do
skraplajacej sie wody. Na dluzsza mete jest to 100%pewny sposob na
zagrzybienie mieszkania.

J.

1. Data: 2001-12-10 13:35:15

Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam sie z przedmowca, plastikowe okna sa bardzo szczelne, a zatem nie
przepuszczaja prawie wogole powietrza. Najlepiej zostawiac od czasu do czasu
uchylone okno.

1. Data: 2001-12-10 13:55:31

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> istniejacych kanalow, dodania nowych, to koniecznie zostawiac rozszczelnione

Dodam, ze same kratki wentylacyjne nic nie pomoga, nawet jesli kanaly
sa drozne i wszystko jest OK. Wentylacja dziala w ten sposob, ze w
komin powietrze wychodzi, ale zeby wyszlo, musi jakos wejsc. I wchodzi
oknami. Dlatego okna musza byc albo niedomkniete, albo posiadac
specjalne otworki/szczeliny wentylacyjne.

MJ

1. Data: 2001-12-12 14:01:00

Od: "twr" <t...@k...pl(nospam)> szukaj wiadomości tego autora

mam ten sam problem co Aga rano okna mam całe mokre.
Okna są drewniane, podwójne. Mają w środku dziurki wentylacyjne między
swiatem a przestrzenią międzyszybową. Zatkałem te dziurki watą ale nic nie
pomogło (jest jeszcze gorzej).O co chodzi?

1. Data: 2001-12-12 15:23:04

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "twr" <t...@k...pl(nospam)> napisał w wiadomości
> [...]
> swiatem a przestrzenią międzyszybową. Zatkałem te dziurki watą ale nic nie
> pomogło (jest jeszcze gorzej).O co chodzi?

O to samo. Mieszkanie ma za mala wentylacje. Zatkales dziurki wata i jest
ona jeszcze mniejsza wiec sila rzeczy jest jeszcze gorzej.

J.

1. Data: 2001-12-12 15:34:15

Od: "twr" <t...@k...pl(nospam)> szukaj wiadomości tego autora

spodziewałem się, że zrobię w ten sposób przestrzeń izolacyjną między
światem a domem.
czyli różnicę temperatur podzielę na części.
mogę to znowu odetkać, ale problem nie zniknie.
mam za wilgotno w mieszkaniu czy co? (mieszkanie jest nowiuteńkie,
codziennie 2 razy wietrzone)
jekieś nowe pomysły?

1. Data: 2001-12-12 23:20:33

Od: "T.Zon" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik twr <t...@k...pl(nospam)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9v7tfu$9or$...@p...nask.waw.pl...
> [...]
> mogę to znowu odetkać, ale problem nie zniknie.
> mam za wilgotno w mieszkaniu czy co? (mieszkanie jest nowiuteńkie,

Zwiekszyc ogrzewanie i wentylacje - masz wilgotne sciany i wychodzi
woda z zaprawy. Przez pierwszy rok u mnie ogrzewanie prawie na max i
wentylacja bez przerwy. U sasiada z malym dzieckiem ktory prawie okien
nie otwieral pojawila sie plesn na oknach.

Pozdrawiam
Zonzi

1. Data: 2001-12-13 07:38:20

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mogę to znowu odetkać, ale problem nie zniknie.
> mam za wilgotno w mieszkaniu czy co? (mieszkanie jest nowiuteńkie,

Wietrzyć, wietrzyć i jeszcze raz wietrzyć!
W ubiegłym roku po tynkowaniach przez parę tygodni woda spływała z okien.
Grzałem maksymalnie, wietrzenie prawie non stop, na noc otwierany duży właz
na strych.
A jeszcze i drzwi nie były zbyt szczelne; dopiero tuż przed nowym rokiem
wymieniłem na nowe.

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz