okna do mieszkania spoldzielczego

1. Data: 2001-07-16 19:00:11

Temat: okna do mieszkania spoldzielczego
Od: "qla" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie odnośnie wymiany okien w mieszkaniu spółdzielczym.
Zacznę od początku. Zamieniłem mieszkanie, w którym spółdzielnia
zaliczyła dwa okna do wymiany. Jednak mojej spółdzielni nie stać
na wymianę okien i muszę w tym jej pomóc. Mianowicie muszę
dołożyć jej 50% kosztów wymiany. I w porządku, ale postanowiłem
wymienić wszystkie okna i to na PCV (spółdzielnia zakłada najtańsze
jakieś drewniane). Pomińmy temat, które okna są lepsze. Zamówiłem
okna Bruckmann w firmie, która zapewniła mnie, ale tylko "na gębę",
że ich okna posiadają wszystkie wymagane certyfikaty i nie będę
miał żadnych problemów ze zwrotem gotówki ze spółdzielni.
Założyłem te okna, a spółdzielnia nie chce mi zwrócić pieniędzy, bo
według nich te okna nie posiadają znaku "B" przestrzennego więc
dyskryninuje je to jako produkt przeznaczony do instalacji w
budynkach mieszkalnych. Firma, od której kupiłem okna przedstawiła
mi certyfikaty na podzespoły, z których te okna zostały wykonane.
Co więcej, firma Bruckmann ma akceptację Instytutu Nadzoru
Budowlanego. Nie wiem co mam zrobić, aby odzyskać pieniądze, które
jest mi wynna spółdzielnia ? Pomocy ?

Wojtek Piekut
q...@p...onet.pl

1. Data: 2001-07-16 21:22:15

Temat: Re: okna do mieszkania spoldzielczego
Od: "Nostradamus" <n...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

I tu powstaje problem . Ponieważ ta firma produkująca stolarkę rzeczywiście
ma certyfikaty ale tylko na poszczególne składniki ,na profile , okucia ,
a nie posiada certyfikatu na wyrób jakim jest okno . Jest jednak szansa .
Niech Pan się dowie czy ta firma produkująca stolarkę ma certyfikat ITB
na wyrób (dopuszczający do budownictwa mieszkalnego) , jeżeli nie to niech
Pan się spyta ich czy może zostali wymienieni jako autoryzowany producent
w certyfikacie ITB producenta profili . Jeżeli posiadają jedynie certyfikat
ITB firmy Brugmann i nie są w nim wymienieni to spółdzielnia raczej nie
zwróci
Panu pieniędzy . Moim zdaniem jest to celowe (lub poprostu z niewiedzy
przytaknięcie na
pytanie czy posiadają Państwo certyfikaty na swoje wyroby ) zatajenie
informacji przez
producenta . Moim skromnym zdaniem może Pan zacząć walczyć z producentem
o zwrot pieniędzy , ale wątpie żeby to coś dało , ale zawsze można spróbować

1. Data: 2001-07-17 19:09:04

Od: "qla" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niech Pan się dowie czy ta firma produkująca stolarkę ma certyfikat ITB
> na wyrób (dopuszczający do budownictwa mieszkalnego)

Ma taki certyfikat wydany przez ITB, ale co mam dalej czynić. Czy to
wystarczy, aby
domagać się dofinansowania ze spółdzielni ?

, jeżeli nie to niech
> Pan się spyta ich czy może zostali wymienieni jako autoryzowany producent
> w certyfikacie ITB producenta profili .

Zostali wymienieni...

1. Data: 2001-07-17 21:22:35

Od: "Nostradamus" <n...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mają własny certyfikat , czy są wymienieni w certyfikacie ITB firmy
produkujacej profile ?

Jeżeli mają jedno lub/i drugie to powinni na fakturze umiescic
charakterystyczna naklejke "B" .

Jezeli posiadaja certyfikat to prosze sie zglosic do spoldzielni i
spoldzielnia musi Panu
zwrocic pieniadze . Powtarzam jezeli posiadaja certyfikat na wyrob - okno z
kształtownika PVC , lub
sa wymienieni w certyfikacie producenta profili . To znaczy ze ich produkty
sa dopuszczone do budownictwa mieszkalnego . Jezeli sa to prosze wziasc
ksero tego
dokumentu i zlozyc razem z innymi papierami do spoldzielni i spoldzielnia
musi
Panu zwrocic pieniadze .....

> [...]
> wystarczy, aby
> domagać się dofinansowania ze spółdzielni ?

klima
Re: pytanie o zlewozmywaki
Klopoty ze Spoldzielnia
Re: pytanie o zlewozmywaki