okno a elewacja

1. Data: 2005-04-06 08:00:46

Temat: okno a elewacja
Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

mam pewien dylemat
remontuje mieszkanie i zamierzam wymienić okno, którego szer wynosi 240 cm
moja druga połowa b. chce aby wykonać je z podziałem na dwie, nierówne
części z jedną większą ok. 2/3 szerokości.

wszystko byłoby OK, mi też podoba się pomysł okna "panoramicznego", lecz
wszystkie inne okna na elewacji mają podział na trzy równe części. wiekszość
z tych okien została już wcześniej wymieniona na "plastiki" z zachowaniem
starego układu szprosów.

mam więc pytanie do Szanownych Grupowiczów, jak byście zachowali się w takim
przypadku, czy nalezy mimo wszystko dostosować się podziałem do innych
(wszystkich) okien w budynku, czy tez w imię własnego komfortu wymienić okno
z takim podziałem jak nam się podoba.

pozdrawiam serdecznie
Michał

2. Data: 2005-04-06 10:33:39

Temat: Re: okno a elewacja
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Apr 2005, Michał Zdziarski wrote:

> [...]
> (wszystkich) okien w budynku, czy tez w imię własnego komfortu wymienić okno

Ja uważam, że wstawianie innego okna jest niewłaściwe. Zapewne też
niezgodne z prawem.

Pozdrawiam,

Alojzy

3. Data: 2005-04-06 11:49:25

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> do innych (wszystkich) okien w budynku, czy tez w imię własnego
> komfortu wymienić okno z takim podziałem jak nam się podoba.

1. Ja bym sie czul niekomfortowo wyrozniajac sie w ten sposob od
sasiadow.

2. Wymiana okna zmieniajaca podzialy jest nielegalna bez odpowiednich
zgod i zezwolen.

MJ

4. Data: 2005-04-06 18:14:49

Od: "Joleczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> 1. Ja bym sie czul niekomfortowo wyrozniajac sie w ten sposob od
> sasiadow.
>
> 2. Wymiana okna zmieniajaca podzialy jest nielegalna bez odpowiednich
> zgod i zezwolen.

A w bloku obok u mnie na osiedlu jest totalna sieczka - no może przesadzam,
że sieczka, ale nie ma ładu i składu w wyglądzie (podziale) okien. Więc, co
wszyscy będą płacić? No to się ktoś nieźle wzbogaci...
Pozdrawiam
Mir_Gdyr

5. Data: 2005-04-06 18:51:03

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp> szukaj wiadomości tego autora

Michał Zdziarski wrote:
> [...]
> (wszystkich) okien w budynku, czy tez w imię własnego komfortu wymienić okno

W ostateczności, żeby w miarę zachować wygląd okna, możesz dać w połowie szerokiego
skrzydła pionowego szprosa, tylko takiego grubszego.

Wg. mnie jednak skrzydło o szer. 160cm jest już trochę za duże, może się opuszczać.
Nie ma wielkiego ryzyka, jeżeli będziesz je otwierać tylko do mycia, ale przy
częstym otwieraniu wziąłbym okno
dzielone na trzy.
--
Slaw

6. Data: 2005-04-06 19:08:49

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z tych okien została już wcześniej wymieniona na "plastiki" z zachowaniem

a co cie obchodzą inni?
to ty płacisz z aokna i mozesz sobie wstawic co chcesz.
tym bardziej jesli masz swoje mieszkanie .

u nas jest tak: jak masz spółdzielcze piszesz ze wymieniasz i zwracaja
ci jaką czesc kasy .
my mamy mieszkanie swoje i spółdzielnia moze nam "skoczyc" ,mozemy
zamontowac jakie oni chcą jesli nam zwróca kase jesli nie to nie i
wstawilismy 4 miesiace temu takie jakie nam odpowiadały.
p.

7. Data: 2005-04-06 19:09:54

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Ja bym sie czul niekomfortowo wyrozniajac sie w ten sposob od
> sasiadow.

czyli w mieszkaniu masz tak samo jak sąsiedzi ?i chodzisz tak samo ubrany??

> 2. Wymiana okna zmieniajaca podzialy jest nielegalna bez odpowiednich
> zgod i zezwolen.

tiaaa

8. Data: 2005-04-06 19:20:25

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joleczka" <m...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> przesadzam, że sieczka, ale nie ma ładu i składu w wyglądzie
> (podziale) okien. Więc, co wszyscy będą płacić? No to się ktoś

Jesli spoldzielnia (czy tam inna wspolnota) to oleje (a nie jest to
zabytek), to im sie upiecze. Ale podstawa do przyczepienia sie jest.

MJ

9. Data: 2005-04-07 06:25:20

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 06 Apr 2005 21:08:49 +0200
pamana <p...@w...pl> wrote:

> my mamy mieszkanie swoje i spółdzielnia moze nam "skoczyc"

LOL :)

Sierp

10. Data: 2005-04-07 06:27:36

Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

możesz powołać się na jakieś przepisy??

z tego co już wiem to dotyczy to tylko bud zabytk

Do posiadaczy zmywarki - pytanie.
Premia na książeczce
chlodzenie mieszkania
Klonowe łóżko, rama