okularki do komputera

11. Data: 2002-04-29 12:00:10

Temat: Re: okularki do komputera
Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
news:Xns91FE7F7047C7D1262167@212.182.58.14...
> Czesto dlugo siedze przy komputerze, oczy robia sie czerwone i zaczynaja
> piec i lzawic... coz z komputera nie zrezygnuje, a wzroku popsuc tez bym
> nie chcial gdyz jakos siebie nie widze na codzien w okularkach...
Slyszalem
> o czyms takim jak okulary ochronne do komputera czy moglby ktos przyblizyc
> mi temat ? Czy dzieki takim okularkom oczy przestana piec, lzawic itd. ?
> Ile moga kosztowac takie okularki ? Z gory dzieki za info.

Tez mialem taki problem jak posiadalem stary monitor.
Musial bym wiecej wiedziec jaki Ty masz.
Glownie chodzi o taki parametr zwany odswiezaniem (czyli ile razy na sekunde
obraz jest wyswietlany na ekranie). Jezeli masz gdzies 4-5 letni monitor to
pewnie masz okolo 60Hz czyli monitor dziala jak wypalarka do oczu niestety -
niedawno mialem identyczny i mialem podobne objawy co u Ciebie. Teraz
zmienilem monitor i pomimo tego ze duzo czasu spedzam przy kompie z oczami
nic zlego sie nie dzieje.

Pozdrawiam.

Dominik.

12. Data: 2002-04-30 17:53:10

Od: Slawek <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in

> Same okularki to jeden temat, ale chyba powinienes sobie dac
> zbadac wzrok

Wzrok mam ok tego moge byc pewien na 99%

> jak i sprawdzic parametry monitora.

Rozdzielczosc 800 * 600, 15 cali, odswiezanie 85Hz
Niestety monitor jesli lekko popsuty, wystepuja dosc wyrazne
przebarwienia moze to jest przyczyna ?

> Przy zakupie nowego monitora
(...)

Nie stac mnie :-(

pozdr. Slawek

13. Data: 2002-04-30 17:56:05

Od: Slawek <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> wrote in

(...)
> Kup sobie okularki z fotochromem (vhyba przez "ch") i
> antyrefleksem jednoczesnie
(...)

Wielkie dzieki za info i chyba tak zrobie jak radzisz dodatkowym
powodem jest to, ze niedlugo bede zmuszony do pracy na monitorku
hercules czarno bialym z 1992 roku, ktory napewno nie spelnia
dzisiejszych norm...

pozdr. Slawek

14. Data: 2002-04-30 17:59:36

Od: Slawek <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> monitora. Dawno juz jest
>
> Niszcza ! Tylko nie tak jak sie potocznie wydaje
> Niszcza na podobnej zasadzie jak czytanie ksiazek niszczy wzrok

Sam nie wiem po przeczytaniu tego tekstu po prawej malymi literkami
http://powloki.jzo.com.pl/komputer.html

> Jak siedzialem 10 godz przed monitorem to po 5..6 godzinie
> zaczynalem widziec nieostro

Naszczescie nie zauwazylem u siebie takich objawow poza praca w nocy of
koz, ale to juz calkiem inna sprawa...

pozdr. Slawek

15. Data: 2002-04-30 18:04:21

Od: Slawek <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Domin" <s...@p...onet.pl> wrote in

> Tez mialem taki problem jak posiadalem stary monitor.
> Musial bym wiecej wiedziec jaki Ty masz.

LG 57i wiecej info znajdziesz o nim na google.com lub na oficjalnej
stronie LG

> Glownie chodzi o taki parametr zwany odswiezaniem

Pracuje na 85Hz

> Jezeli masz gdzies
> 4-5 letni monitor

Cos kolo 3,4 lat to on ma.

> mialem podobne objawy co u Ciebie. Teraz zmienilem monitor i
> pomimo tego ze duzo czasu spedzam przy kompie z oczami nic zlego
> sie nie dzieje.

Niestety brak kasy niepozwala mi na zakup porzadnego monitora podobno
najlepsze jesli chodzi o zdrowie sa LCD czyli wydatek ok 2000zl

pozdr. Slawek

16. Data: 2002-04-30 18:07:42

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawek wrote:

> [...]
>
> Rozdzielczosc 800 * 600, 15 cali, odswiezanie 85Hz
> Niestety monitor jesli lekko popsuty, wystepuja dosc wyrazne
Dokladnie.
Przebarwienia to utrata zbieznosci monitora.
Sciagnij sobie program testowy z sieci i przetestuj go.
Program testowy dla zbieznosci wyswietla rozne obrazy graficzne na
ktorych wyraznie widac jaki kolor jest rozbiezny i w ktorym miejscu
ekranu.
Mialem kiedys przyjemnosc korzystac z przerobionego monitora, ktorego
jasnosc byla zmniejszona, i codziennie mnie bolaly oczy.
Zmiana na 17" Hyundai zlikwidowala zmeczenie i bole oczu.
Ale jak ktos napisal.
Najlepiej unikac pracy z komputerem, a pianie pism pod edyorem zlecic
sekretarce, ktory czyni to sprawniej i szybciej.

Porownania korzystania z komputera z ogladaniem telewizji z odleglosci
0,5 - 1 metra chyba nic nie zdola zastapic.

Jacek

> (...)
>
> Nie stac mnie :-(
Na gieldach kupisz tanio uzywany, ale dobrej jakosci z importu z
Niemiec/Holandii
15" od 200 zl.

Jacek
--
Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

17. Data: 2002-04-30 21:20:46

Od: Slawek <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
> Program testowy dla zbieznosci wyswietla rozne obrazy graficzne na
> ktorych wyraznie widac jaki kolor jest rozbiezny i w ktorym

Wyszlo, ze sa przebarwienia, w rogach ekranu sa ciemniejsze kolory, a i
obraz sie w 2 dolnych rogach lekko zakrzywia choc w OSD bawilem sie w
zmiane kilku ustawien to nic nie pomoglo i tak nie da sie go idealnie
rowno ustawic i tak dzieki testowi troszke lepiej go wyregulowalem.

> Na gieldach kupisz tanio uzywany, ale dobrej jakosci z importu z
> Niemiec/Holandii
> 15" od 200 zl.

Na gieldzie nawet przetestowac nie mozna jesli chodzi o te okazje
pozatym od wawki mam spory kawalek... pozatym jak juz napisalem
niedlugo bede pracowal na "bombie" monitorek hercules 1992r. wiec chyba
lepszym rozwiazaniem poki co beda okularki pozniej ewentualnie monitor
choc mam tyle wydtkow zaplanowanych, ze nie wiem jak sie z tym
wszystkim uporam. Choc zdrowie wazne nawet bardzo trudno podjac decyzje
okularki czy upgrade kompa... :(

pozdr. Slawek

18. Data: 2002-04-30 22:13:50

Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Niestety brak kasy niepozwala mi na zakup porzadnego monitora podobno
> najlepsze jesli chodzi o zdrowie sa LCD czyli wydatek ok 2000zl

Jezeli chodzi o LCD to tam nie ma problemu zwiazanego z odswiezaniem bo
takowe cos tam nie istnieje wiec jesli chodzi o to to masz racje.
A 85Hz to w miare spoko ja pracuje teraz na 100Hz, z tego co wiem to
obowiazujaca teraz norma wskazuje 85Hz czyli dziwne ze Cie oczy mecza.

Pozdrawiam.

Dominik.

19. Data: 2002-04-30 23:01:44

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Domin wrote:

> [...]
> A 85Hz to w miare spoko ja pracuje teraz na 100Hz, z tego co wiem to
> obowiazujaca teraz norma wskazuje 85Hz czyli dziwne ze Cie oczy mecza.

Co ty mowisz za bzdury.
W LCD tez jest odswiezanie i zazwyczaj 60 Hz.
Dla monitorow CRT 60 Hz to jest straszna jakosc, ale w LCD nie ma
migotania poniewaz
piksle sie swieca tak dlugo jak to jest potrzebne, a nie sa odswiezane w
kazdym cyklu .

Ale wystarczy ogladac film na LCD lub grac w gre z dynamiczna grafika i
wtedy jakosc LCD i czestotliwosc odswiezania sa na tyle kiepskie, ze
nadal do gier uzywa sie monitorow CRT z czestotliwoscia odswiezania do
100 Hz.
Monitory LCD zastapia tradycyjne, kineskopowe, gdy osiagna czestotliwosc
odswiezania 120 Hz.

Jacek

20. Data: 2002-05-03 02:10:01

Od: "MR" <r...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Domin" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jezeli chodzi o LCD to tam nie ma problemu zwiazanego z odswiezaniem bo
> takowe cos tam nie istnieje wiec jesli chodzi o to to masz racje.

OK - może zacznę od tego, że jak nie zasięgniesz informacji o monitorach to
nie pisz głupot (bez obrazy). KAŻDY monitor (przynajmniej nie słyszałem o
cudach) ma cuś takiego jak odświeżanie-także LCD-a jeżeli mam być ścisły to
dwa rodzaje: pionowe(to o którym ciągle piszecie) i poziome (z reguły mniej
interesujące użytkownika). Żeby było śmieszniej monitory LCD mają z reguły
mniejsze częstotliwości odświeżania pionowego. Z tego co się orientuję w
jakości obrazu i wpływie na wzrok to chodzi raczej o ostrość tego co widzimy
i związane z tym uczucie zmęczenia oczu (dlatego te wszystkie filtry tak
kiedyś popularne, które poprawiały kontrast, a co za tym idzie "rozmazanie"
np. literek, i jeszcze powłoki antyrefleksyjne, które teraz są już
standardem w większości lepszych monitorów, itd.)-chociaż oczywiście duże
znaczenie ma również częstotliwość odświeżania. Zwykłe monitory
(kineskopowe) mają po prostu bardziej "niestabilny" (chociaż tego już w tych
nowych sprzętach tak bardzo tego nie widać) obraz, a dodatkowo muszą mieć
wyższą częstotliwość odświeżania, żeby ten obraz nie "mrygał" i można by o
tym dłuuugo pisać, ale nie chcę być posądzony , że to NTG ;)

Pozdrawiam MR

objawy
Zatoki
Czy jest tutaj lekarz