okulary przeciwsloneczne do jazdy samochodem.

1. Data: 2005-07-04 09:42:57

Temat: okulary przeciwsloneczne do jazdy samochodem.
Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie do osob korzystajacych i do okulistow. Otoz chodzi mi o
roznice w jakosci uzytkowania miedzy "zwylkymi" okularami
przeciwslonecznymi sprzedawanymi wszedzie latem, koszt 10-25zl. A
okularami sprzedawanymi u optyka koszt 300-600zl. Pytalam u optyka o
okulary do jazdy samochodem i polecono mi w dwoch punktach zwykle
przeciwsloneczne tylko z polaryzacja i filtrem UV. Roznica na pierwszy
rzut oczywiscie drastyczna w cenie dlatego chcialam zapytac czy warto
inwestowac w okulary z polaryzacja az tyle kasy czy zwykle
przeciwsloneczne w zupelnosci wystarczaja.
pozrawiam,
KOALA

2. Data: 2005-07-04 11:44:53

Od: "$tipa" <d...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko i wylacznie polaryzacyjne.
A inwestowac w nie rzeczywiscie nie warto.
Hmm... zdaje sie, ze wlasnie zaprzeczylem sam sobie. Ale tylko pozornie. Kup
okulary polaryzacyjne, ale nie dla kierowcy za 300 zl, lecz dla wedkarza
za... 30 zl. Wprawdzie nie maja filtra UV, ale podejrzewam, ze z nim
zalatwia sie szyba samochodu.
Plus polaryzatora - gasi odbicie deski rozdzielczej w przedniej szybie, co
jest cenne, gdy np. wjezdzasz pod slonce w zacieniony lasem ostry luk i
jedyne co w pewnej chwili widzisz przed soba to owo odbicie.

--
Jacek Stepien

Uzytkownik "Koala" <...@...c> napisal w wiadomosci

3. Data: 2005-07-04 16:08:11

Od: psb <p...@u...to> szukaj wiadomości tego autora

Koala napisał(a):
> [...]
> przeciwslonecznymi sprzedawanymi wszedzie latem, koszt 10-25zl. A
> okularami sprzedawanymi u optyka koszt 300-600zl.

Badałem temat tydzień temu. Pytałem o zdanie znajomego optyka. Jego
zdaniem za 60zł można już kupić bardzo dobre okulary do jazdy i nie
tylko. Na allegro są nawet za 19,- ale nie dość że brzydkie, to jeszcze
za tanie :)
A te po 300-600 to żadne cudo, tylko renomowany optyk, który ma marżę
500 procent i więcej, ew. oprawki są ze złota, albo jakiegoś materiału z
kosmosu.

digi

4. Data: 2005-07-04 19:33:38

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koala" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]
> przeciwslonecznymi sprzedawanymi wszedzie latem, koszt 10-25zl. A
> okularami sprzedawanymi u optyka koszt 300-600zl. <cut>

kup sobie nakladki spolaryzowane na zwykle okulary. wykpisz sie kosztem
ok. 60 zl, a bedzie to samo

pozdro
ape

p.s.
kiedys pod hamburgiem kupilem plastikowe polaroidy za 3 marki i do dzis
chronia mi oczy

5. Data: 2005-07-04 19:35:45

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "psb" <p...@u...to> napisał w wiadomości

> [...]
marżę
> 500 procent i więcej, ew. oprawki są ze złota, albo jakiegoś

mozesz to napisac tak, zeby bylo w miare czytelne?

pozdro
ape

6. Data: 2005-07-04 19:43:22

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ape (<dac376$s0s$1@nemesis.news.tpi.pl>) wrote:

> kup sobie nakladki spolaryzowane na zwykle okulary. wykpisz sie kosztem
> ok. 60 zl, a bedzie to samo

Polecam takie nakładki, jak sobie wybierałem oprawkę do szkieł
korekcyjnych, to wybrałem firmy SOLANO właśnie z takimi nakładkami.
Oprawki kosztowały mnie 250 zł. Wkładki są rewelacyjne - rozkładają
jakością widzenia w mocnym świetle, pod światło, itp, nawet okulary
przeciwsłoneczne za 100 zł - jest pełny antyrefleks, wszystkie filtry
(prawdziwe, nie na papierze) oraz ta polaryzacja. Jedyny minus takiej
nakładki to to, że trzeba ją nosić w futerale, jak nie ma słońca. :-)

A co do tych wkładek to mam pytanie - można je czyścić płynem jak zwykłe
szkła korekcyjne? Mam taki specjalny płyn do okularów i chce się upewnić
czy on nie nadszarpnie właściwościami wkładek, gdybym go używał do ich
czyszczenia.

--
/bin/echo 'Successor of #linux@PolNet () http://www.ircnet.pl'
/bin/echo 'JID: a...@c...pl'

7. Data: 2005-07-04 20:06:34

Od: psb <p...@u...to> szukaj wiadomości tego autora

ape napisał(a):

> mozesz to napisac tak, zeby bylo w miare czytelne?

Nie wiem co się porobiło - pierwszy raz tak post wysłało.
Jak te nakładki wyglądają o których piszesz??? Pytam, bo nie chciałbym
wyglądać jak spawacz za kierownicą ;)

digi

8. Data: 2005-07-04 20:22:12

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem co się porobiło - pierwszy raz tak post wysłało.
> Jak te nakładki wyglądają o których piszesz??? Pytam, bo nie chciałbym
> wyglądać jak spawacz za kierownicą ;)

cos miales nie tak z kodowaniem, ale juz oki :)
ot, takie nijakie nakladki na okulary. moze bajera to nie jest, ale
spelnia zadanie :)

pozdro
ape

problem z żołądkiem i torbielem na janiku
[spam] Prosba o badanie
Sprzedam czerwona Alfe Romeo 146
dermatolog w poznaniu - gdzie dobry na kase chorych ??
Ból w klatce piersiowej - co to może być? :(