oliwa aromatyzowana- jak?

21. Data: 2006-09-21 12:03:42

Temat: Re: oliwa aromatyzowana- jak?
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
news:eettn7$akv$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik <t...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> czy to znaczy, że muszę ją zużyc w ciągu 14 dni? czy można przelać ją do
> innego naczynia bez składników i używać dłużej?

Przelać.

DJD

22. Data: 2006-09-21 12:04:43

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:eer5in$34t$1@news.onet.pl...

> dla ścisłości: znalazłam coś takiego w internecie, ale w sklepie nie było
>
> http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc
tDisplay?topcategoryId=15570&catalogId=10103&storeId
=19&productId=13208&langId=-27&categoryId=15967&chos
enPartNumber=40026673

Nie ma korka, do d...

DJD

23. Data: 2006-09-21 15:41:37

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> Nie ma korka, do d...

no to do samego aromatyzowania może weź jakąś po winie. Ta z Ikei do
używania jest według mnie ok. We wszystkich knajpach, w których serwują
oliwę używane są właśnie tego typu butelki.
Pozdrawiam
Teli.

24. Data: 2006-09-21 20:31:28

Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> To pieczywo to chleb raczej, a nie bulka paryska, ale chleb rodzaju
> toskanskiego z gruba skorka i duzymi dziurami w srodku. Do maczania robi
> sie mieszanke z extra virgin oliwy (musi byc to oliwa dobra, "salatkowa",
> a nie z drugiego tloczenia, bo bedzie gorzkawa) i octu balsamicznego,
> ktory tez musi byc dobry, z Modeny. Czasami w oliwie trzyma sie ziola
> prowansalskie, lub rozmaryn, lub czosnek, aby nadac jej smaku. Proporcje
> sa 2 czesci oliwy na 1 czesc octu. Trzeba to w plaskim talerzyku szybko
> ubic widelcem jak bialko, wtedy jest najlepsze do maczania.
> [...]

Hurrrrrra
Właśnie tego postu szukałam, już myślałam, że przepadało :)
Dzięki wielkie, tym razem sobie na pewno zanotuję, i jeszcze pytanko czy te
zioła w oliwie to żywe czy suszone mogą być i jak długo powinna stać w butli
z ziołami żeby nabrać aromatu?

pozdrawiam
Dorota

25. Data: 2006-09-21 20:34:15

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-09-21 22:31:28 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Dorota* skreślił te oto słowa:

> [...]
> zioła w oliwie to żywe czy suszone mogą być i jak długo powinna stać w butli

Metoda na szybko - to rozmieszac nieco pesto w oliwie. Też wychodzi
przepyszny sos do maczania pieczywa lub polewania pizzy :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

26. Data: 2006-09-22 11:51:33

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> używania jest według mnie ok. We wszystkich knajpach, w których serwują
> oliwę używane są właśnie tego typu butelki.

Ale ja nie knajpa. całej butelkii na raz nie zużyję. A reszte przelewać po
posiłku i myc... za dużo roboty. Szukam i opreferucje coś, co moge podac na
stół, a reszte przechować - w tym samym naczyniu.

DJD

27. Data: 2006-09-22 12:35:30

Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> stół, a reszte przechować - w tym samym naczyniu.

jak znajdziesz odpowiednie naczynie to daj znać co to takiego.
Pozdrawiam
Teli.

28. Data: 2006-09-22 16:21:27

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota wrote:

> [...]
> zioła w oliwie to żywe czy suszone mogą być i jak długo powinna stać w butli

Raczej suszone, i moga stac dlugo. Oliwa ze swiezymi nadaje sie na
jakies 2 tygodnie max.

MB

29. Data: 2006-09-22 16:22:43

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:

> Metoda na szybko - to rozmieszac nieco pesto w oliwie. Też wychodzi
> przepyszny sos do maczania pieczywa lub polewania pizzy :)

Zgadza sie, jest to bardzo smaczne. Rowniez mozna posmarowac kromke
chleba pesto, jak maslem, na to kawalek sera, pomidor, i jest pyszna
kanapka.
MB

30. Data: 2006-09-28 23:46:20

Od: i...@y...com (Iza S) szukaj wiadomości tego autora

> Raczej suszone, i moga stac dlugo. Oliwa ze swiezymi nadaje sie na
> jakies 2 tygodnie max.
mozna swieze, ale musza sie przemacerowac w tej oliwie w temperaturze nie
wyzszej niz 36-40 st C, zeby przeszedl aromat z czesci zielonych(lub np.
zabkow czosnku) do oliwy
taki proces bedzie jednak trwal kilka/nascie dni

dot. metod na tort
Z cyklu głupie pytania...
żywność w no frost -pomocy
Rada przy próbowaniu potraw