oparzenie sloneczne

1. Data: 2003-06-18 10:15:05

Temat: oparzenie sloneczne
Od: Evik <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

No i sie doigralam. Wiem, ze teraz to juz po wszystkim, ale mam nauczke na
przyszlosc. Spalilam sobie ramiona i kark. Teraz skora zlazi mi platami :(
Jak sobie poradzic z roznica koloru skory? Na razie grozi mi chodzenie w
golfie do konca lata :((( Moze jakos da rade przyspieszyc wymiane skory? ;)

Pozdrawiam,
Evik

1. Data: 2003-06-18 11:42:59

Temat: Re: oparzenie sloneczne
Od: "Izabelka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evik" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak sobie poradzic z roznica koloru skory? Na razie grozi mi chodzenie w
> golfie do konca lata :((( Moze jakos da rade przyspieszyc wymiane skory?
;)

witam,

mysle, ze kolor skory w krotce sam sie wyrowna. Zrob sobie lagodny peeling i
nawilzaj skore kremami przeznaczonymi do podraznionej skory, najlepiej
chlodzacymi ;).

1. Data: 2003-06-18 13:40:26

Od: Evik <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabelka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Użytkownik "Evik" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

[...]
> [...]

> nawilzaj skore kremami przeznaczonymi do podraznionej skory, najlepiej

Na chlodzenie to juz za pozno ;) Staram sie jak najczesciej skore smarowac,
a w pracy przecieram chusteczkami nasaczonymi dla dzieci. Jeszcze nigdy mi
skora nie zlazila... Jakos trudno mi uwierzyc, ze ten kolor sie wyrowna :(
Peelingiem na razie boje sie traktowac, bo jakas taka delikatna ta nowa
skora ;)

Evik

1. Data: 2003-06-18 18:09:45

Od: "iska" <i...@n...stofanet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Evik" <e...@g...pl> wrote in message
> [...]
> Peelingiem na razie boje sie traktowac, bo jakas taka delikatna ta nowa

N apierwsze poparzenia ja zawsze uzywalam Panthenol w piance. Ale na twoj
etap juz bardziej sie chyba nadaje Body Milk Panthenol, do kupienia w
aptece.
Ja zuzylam 3 tuby po tym jak usnelam nad Baltykiem 2 lata temu. Jest super
dla podraznionej skory. Tak go polubilam ze uzywam go zamiast mleczka do
twarzy bo super sobie radzi z moja wrazliwa skora.

powodzenia
iska

1. Data: 2003-06-18 22:19:29

Od: Ula Kapała <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabelka wrote:

> [...]
>nawilzaj skore kremami przeznaczonymi do podraznionej skory, najlepiej

Peeling na złażącą skórę to nie jest dobry pomysł, przecież oparzona
skóra piecze i boli przy lekkim dotyku. A co dopiero przy szorowaniu
peelingiem. A jak sobie całkiem zedrze sobie skórę w tym miejscu to
dopiero ją będzie piekło :-(
Najlepiej kupić balsam w aptece, taki specjalny do oparzonej słońcem
skóry (a może nawet w Rossmanie to widziałam?). Albo w ogóle smarować
czymś łagodzącym. Z rumiankiem, alboco. A koloryt się wyrówna. Ja sobie
ostatnio nos opaliłam na buraczkowo, mimo smarowania kremem z filtrem.
Może filtr był za słaby. Skóra trochę złazi, ale niewiele, a kolor
zbladł po jednej dobie.
UlaK

--
e-mail: u...@h...pl -- IRC nick: Ula
http://ula.hell.pl/ i http://ula-kapala.art.pl/

1. Data: 2003-06-18 22:25:26

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Evik <e...@g...pl> wrote:

> No i sie doigralam. Wiem, ze teraz to juz po wszystkim, ale mam nauczke na
> przyszlosc. Spalilam sobie ramiona i kark. Teraz skora zlazi mi platami :(
Leć do apteki po panthenol albo maść z witaminą A, albo po jakiś specyfik po
opalaniu, w najgorszym przypadku. Najlepszy będzie panthenol w aerozolu -- to
taka pianka, doskonale łagodzi podrażnienia. Z ludowych sposobów: okłady ze
zsiadłego mleka ;-)

Anetek, bladawiec, ciężko doświadczony przez słońce, i teraz już bez filtra
minimum 30 na słońce nie wyłazi ;-)
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2003-06-18 22:27:07

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Izabelka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Zrob sobie lagodny peeling i nawilzaj skore kremami przeznaczonymi do
> podraznionej skory, najlepiej chlodzacymi ;).
Peeling na poparzoną skórę to nie jest najlepszy pomysł. Być może później,
jak już znikną objawy poparzenia -- ale i tak byłabym ostrożna.

Anetek

1. Data: 2003-06-19 09:37:28

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bcqosm$i1e$1@sunnews.cern.ch,
Aneta Baran <a...@c...anetek.net> typed:

> [...]
> panthenol w aerozolu -- to taka pianka, doskonale łagodzi
> podrażnienia. Z ludowych sposobów: okłady ze zsiadłego mleka ;-)

Tez kiedy sie ostatnio (p)opalilam pomyslalam o mleku - ale kupilam sobie
balsam do ciala Ziaji "Kozie mleko" - re we lac ja. On jest dosc gesty
("ciezki"), posmarowalam gruba warstwa poparzone miejsca, a reszte ciala
normalnie i nastepnego dnia rano moglam juz zalozyc ubranie (wczesniej
najlzejsza bluzeczka ocierala jak licho), a skora byla mniej napieta i juz
nie taka goraca. Polecam, kosztuje od 10 do 15 zl (w roznych drogieriach
widzialam taka rozpietosc cenowa).

Pozdrawiam,
Karola

1. Data: 2003-06-19 20:01:28

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Karolina Matuszewska <g...@i...pl.antyspam> wrote:

> [...]
> ("ciezki"), posmarowalam gruba warstwa poparzone miejsca, a reszte ciala
> normalnie i nastepnego dnia rano moglam juz zalozyc ubranie

Zanotowane, nabędę przy najbliższym pobycie w Polsce :-) Niewątpliwie sporo
wygodniejsze w użyciu niż zsiadłe mleko :-)

Anetek

1. Data: 2003-06-23 08:03:58

Od: Evik <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran <a...@c...anetek.net> wrote:

> Zanotowane, nabędę przy najbliższym pobycie w Polsce :-) Niewątpliwie sporo
> wygodniejsze w użyciu niż zsiadłe mleko :-)

Niestety nie udalo mi sie kupic tego balsamu. Wykorzystalam fruttini mleko + mio
d i smarowlam ile wlezie. Schodzaca skore usuwalam nasaczonymi chusteczkami dla
dzieci. Jak juz przestalo piec zrobilam delikatny peeling. W tej chwili wyglada
wszystko calkiem dobrze. Zostalam nauczona, ze jadac w czerwcu w Tatry trzeba za
brac krem z wysoooookim filtrem!

Dziekuje za wszelkie porady :)
Pozdrawiam,
Evik