łopatka wołowa ... co z niej zrobić?

11. Data: 2005-11-21 12:44:42

Temat: Re: Ĺ?opatka woĹ?owa ... co z niej zrobiÄ??[OT]
Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):

> ja się kompletnie nie znam na tych sprawach, ale w takim razie dlaczego post
> Magdaleny widzę normalnie a ten sam tekst jako cytowany u Miska już z
> krzakami?

A tego to już nie wiem. Faktem jest, że prawidłowe kodowanie pozwala
zapobiec krzaczeniu się przy cytowaniu :).

--
Ania
http://aniared.blog.onet.pl/

12. Data: 2005-11-21 13:01:40

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

aniared wrote:
> Basia napisał(a):
>

> Magdalena ma kodowanie UTF-8, czyli nieprawidłowe. A Misiek ma prawidłowe.

Magdalena ma jak najbardziej prawidłowo zadeklarowane UTF-8 i to też
używa. A Misiek wymusił niepotrzebnie 8859-2 i powstały krzewy.

Waldek

13. Data: 2005-11-21 13:02:04

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

aniared wrote:

> A tego to już nie wiem. Faktem jest, że prawidłowe kodowanie pozwala
> zapobiec krzaczeniu się przy cytowaniu :).

właśnie. A Misiek je spieprzył.

Waldek

14. Data: 2005-11-21 16:31:35

Od: "Misiek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> Magdalena ma jak najbardziej prawidłowo zadeklarowane UTF-8 i to też
> używa. A Misiek wymusił niepotrzebnie 8859-2 i powstały krzewy.
>
> Waldek

Cyt:
> Mea culpa biję się w piersi miałeś rację z poprzednim postem...
> Przyczyna - zmieniłam klienta poczty na Thunderbirda i musialam go wyczuc
:)

> pzdr
> Magda

Wiec jak to jest Panie Waldku z tym kodowaniem?
Kto co wymusil i jakie jest prawidlowe ustawienie kodowania na grupie
dyskusyjnej?
:-)~

15. Data: 2005-11-24 13:47:31

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> Wiec jak to jest Panie Waldku z tym kodowaniem?
> Kto co wymusil i jakie jest prawidlowe ustawienie kodowania na grupie
> dyskusyjnej?

tu już mamy dyskusję filozoficzną, nie praktyczną. Zalecane jest na
polskich grupach kodowanie ISO8859-2. Kodowanie UTF-8 jest dozwolone.
Oba muszą być oczywiście poprawnie zadeklarowane. Na niektórych grupach
dyskusyjnych (np. językowych), UTF-8 jest bardzo często używane, bo
inaczej nie da się po prostu pisać np. po polsku i rosyjsku jednocześnie
w jednym poście. Najgorszym błędem (po kompletnym braku deklaracji w
nagłówku), jaki można zrobić, jest wymuszenie innego kodowania, choć
poprzednie było poprawnie zadeklarowane, i to właśnie zrobiłoś.
Niestety Ołtluk jest taki, jak się mu tego nie wybije z głowy.

Waldek, chwilowo znowu w Berlinie

16. Data: 2005-11-24 13:48:48

Temat: Re: Ĺ?opatka woĹ?owa ... co z niej zrobiÄ??
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

> Mea culpa biję się w piersi miałeś rację z poprzednim postem...
> Przyczyna - zmieniłam klienta poczty na Thunderbirda i musialam go
> wyczuc :)

miałaś poprawnie zadeklarowane UTF-8, więc się nie kajaj. Misiek ustawił
kodowanie na ISO8859-2 bez pytania i dlatego wyszła sałatka. Uderz
trochę w inne piersi ;-)

Waldek

Jaki expres do kawy
Jakie garnki na plyte ceramiczna ...