opieka

1. Data: 2006-05-03 08:45:17

Temat: opieka
Od: "Iwonka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem mamą 16-latka, który wymaga stałej opieki po zabiegu operacyjnym
(ocznym).
Czy ktoś wie na jaki rodzaj zwonienia mogę się teraz udać. Dodam,ze syn ma
ożeczenie o stopniu niepełnosprawności, pobieram na niego zasiłek
pielęgnacyjny.
Iwona

2. Data: 2006-05-04 19:59:56

Temat: Re: opieka
Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwonka" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktoś wie na jaki rodzaj zwonienia mogę się teraz udać. Dodam,ze syn ma
> ożeczenie o stopniu niepełnosprawności, pobieram na niego zasiłek
Witam

Ponieważ nieznana mi jest dokładnie Twoja sytuacja, napiszę o świadczeniu
pielęgnacyjnym, a weryfikacji pod kątem swojej sytuacji dokonasz już sama.

Art. 17 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U.
2003 nr 228 poz. 2255)
"1. Świadczenie pielęgnacyjne z tytułu rezygnacji z zatrudnienia lub innej
pracy zarobkowej w związku z koniecznością opieki nad dzieckiem przysługuje
matce lub ojcu dziecka albo opiekunowi faktycznemu dziecka, jeżeli nie
podejmuje lub rezygnuje z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej w celu
sprawowania opieki nad dzieckiem legitymującym się orzeczeniem o
niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub
długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną
możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału
na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i
edukacji, albo orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności.

2. Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje, jeżeli dochód rodziny w
przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 2.
Przepisy art. 5 ust. 3-10 stosuje się odpowiednio.

3. Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje w wysokości 420,00 zł miesięcznie.

4. Świadczenie pielęgnacyjne przysługujące za niepełne miesiące kalendarzowe
wypłaca się w wysokości 1/30 świadczenia pielęgnacyjnego za każdy dzień.
Należną kwotę świadczenia zaokrągla się do 10 groszy w górę.

5. Świadczenia pielęgnacyjne nie przysługują, jeżeli:
1) osoba sprawująca opiekę ma ustalone prawo do emerytury, renty, renty
socjalnej, zasiłku stałego, zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia
przedemerytalnego;
2) osoba wymagająca opieki:
a) pozostaje w związku małżeńskim,
b) została umieszczona w rodzinie zastępczej albo w związku z koniecznością
kształcenia, rewalidacji lub rehabilitacji, w placówce zapewniającej
całodobową opiekę przez co najmniej 5 dni w tygodniu z wyjątkiem zakładów
opieki zdrowotnej;
3) osoba w rodzinie ma ustalone prawo do wcześniejszej emerytury na to
dziecko;
4) osoba w rodzinie ma ustalone prawo do dodatku do zasiłku rodzinnego, o
którym mowa w art. 10, albo do świadczenia pielęgnacyjnego na to lub na
inne dziecko w rodzinie."

Dla wyjaśnienia, art. 5 ust. 2 ustawy o świadczeniach rodzinnych stanowi:
"W przypadku gdy członkiem rodziny jest dziecko legitymujące się orzeczeniem
o niepełnosprawności lub orzeczeniem o umiarkowanym albo o znacznym stopniu
niepełnosprawności, zasiłek rodzinny przysługuje, jeżeli dochód rodziny w
przeliczeniu na osobę albo dochód osoby uczącej się nie przekracza kwoty
583,00 zł.".

To tyle, jeśli chodzi o "zwolnienie" na czas opieki nad niepełnosprawnym
dzieckiem.

Jeanne

Bialystok - nocleg?
realia a katalogowe dane / zasieg wozka
pfron warszawa program student
[Allegro]Podjazd
PIT #2 czyli jak odliczyć składke zdrowotną z DG