opinie o pralce -bosch

1. Data: 2007-11-01 17:56:57

Temat: opinie o pralce -bosch
Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam
W związku z tym że moja stara pralka się już wykańcza postanowiłem
nabyc coś nowego.
Po przejżeniu neta jestem prawie zdecydowany na pralkę Bosch model WLX
20460PL. W sklepie internetowym (mixmedia.pl) który znajduje się
niedaleko mojej miejscowości można ją nabyć za 1439.
Teraz moje pytania:
- Czy rzeczywiście Bosch produkuje solidne pralki,
- Jak jest z serwisem, koszty napraw,
-Czy ktoś ma ten model, proszę opisać rzeczywiste wrażenia z
użytkowania.

Thx z odp.

2. Data: 2007-11-01 18:40:08

Temat: Re: opinie o pralce -bosch
Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@g...com wrote:

Witaj nazewniku ?

> - Czy rzeczywiście Bosch produkuje solidne pralki,
Ja swojej (stary Maxx 4) uzywam juz 6 rok bez zadnej naprawy czy
konserwacji nawet. A pralka jest uzytkowana przy dwoch kajtkach bardzo
intensywnie. Ciezko powiedziec czy ten model tez tak dlugo Ci posluzy.

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

3. Data: 2007-11-01 20:16:40

Od: "Adamos" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

http://www.skapiec.pl/site/cat/302/comp/86479_koment
arze/

Adamos
gg990369

4. Data: 2007-11-02 06:43:15

Od: "CinnamonGirl" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
.com...
[...]

Osobiście nie mam. Ma moja ciotka od dłuższego czasu. I jesli sie cos
zepsuje ( a od czasu do czasu cos nawali) to kosztuje to b. dużo. Z tego co
jej serwisant powiedział bosch ma jedne z najdroższych części.

5. Data: 2007-11-02 13:17:18

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01-11-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
wówczas przez agenta o pseudonimie 'Artur Lew' słowa
spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> Ja swojej (stary Maxx 4) uzywam juz 6 rok bez zadnej naprawy czy
> konserwacji nawet. A pralka jest uzytkowana przy dwoch kajtkach bardzo
> intensywnie. Ciezko powiedziec czy ten model tez tak dlugo Ci posluzy.

Ten sam model, też od 6 lat i te same objawy zużywania się (czyli całkowity
ich brak) :)

--
TomaSz.

6. Data: 2007-11-03 00:45:34

Od: "JerzyR" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po przejżeniu neta jestem prawie zdecydowany na pralkę Bosch model WLX
20460PL. W sklepie internetowym (mixmedia.pl) który znajduje się

jak widze ta pralka ma "tylko" 1000 obr.wirowania
Ostatnio pralem w pralce ARDO 1000 obrotow i mam por. z moja elektrolux 1400
obr/min
Roznica jest kolosalna!
Jesli zalezy komus na dobrze wywirowanym praniu lub/i nie ma gdzie suszyc to
polecam jednak pralke z 1400 obr/min wir.

Pozdrawiam

JerzyR

7. Data: 2007-11-03 11:31:58

Od: "Gabriel" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyR" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jesli zalezy komus na dobrze wywirowanym praniu lub/i nie ma gdzie suszyc
> polecam jednak pralke z 1400 obr/min wir.

Tylko? IMO obroty to jeden wielki chłyt maketindowy - w normalnym
użytkowaniu nie wykorzystuje się więcej niż 400 obrotów na min. No chyba że
chce się mieć szybciej zużyte ubrania (mam porównanie, bo przez pierwsze pół
roku prałem swoje rzeczy z 1000 obr/min a pozniej się dziwiłem czemu tak
szybko się rozciąga tkanina).
Nawet dobrej jakosci (przynajmniej teoretycznie - bo kupiona w markowym
sklepie) bawełna lubi jeśli traktuje się ją lepiej niż opisano na metce:)
Niechlubne rekordy bije tutaj House i jego podkoszulki, ale to juz temat na
inną dyskusję:)

IMO lepiej kupic sobie dobrą domową suszarkę do ubran i suszyc je w pozycji
rozłożonej, a na ten aspekt pralki jakim są obr/min nie zwracać uwagi. 1000
obr/min wystarczy już w zasadzie do kazdych zastosowań.

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera

8. Data: 2007-11-03 11:44:40

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sat, 3 Nov 2007 01:45:34 +0100, name: JerzyR:

> Jesli zalezy komus na dobrze wywirowanym praniu lub/i nie ma gdzie suszyc to
> polecam jednak pralke z 1400 obr/min wir.

Zależy od pralki. W mojej pralce jest "tylko" 1000 obrotów, ale w
zasadzie nigdy ich nie używam. Dlaczego? Bo pralka jest "inteligentna
inaczej" i dopuszcza 1000 obrotów tylko na programie "bawełna", z
którego nie korzystam bo jest zdecydowanie za długi. Na programie
"syntetyki" pralka sama ogranicza wirowanie do 800 obr. A bawić się w
ręczne przestawianie na program "wirowanie" i puszczanie go ponownie
nikomu się nie chce. Gdybym o tym wiedział wcześniej - być może nie
zdecydowałbym się na 1000 obrotów, ale pocieszam się, że może jest
trochę solidniejsza niż 800ki :)

Pozdrawiam
Miroo

9. Data: 2007-11-04 00:30:47

Od: "JerzyR" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko? IMO obroty to jeden wielki chłyt maketindowy - w normalnym
> użytkowaniu nie wykorzystuje się więcej niż 400 obrotów na min. No chyba
> że

chyba żartujesz?!
Ja zawsze ustawiam 1400 a w zasadzie to mam zapamietany program w pamieci z
dodatkowym płukaniem i praniem wstepnym oraz 1400 obr/min + zmodyfikowany
progrma BAwełna.
Moze i sie niszcz ciuchy, ale specjalnie nie zauwazyłem tego.
Pranie jest zdecydownaie bardziej suche niz przyu uzyciu 1000 obr. Przy 400
to chyba wyciagasz mokrawe?

JR

10. Data: 2007-11-04 18:10:37

Od: "Krzysztof" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez uwazam ze obroty maja niebagatelne znaczenie.Nienadarmo pralki czesto
roznia sie znacznie cena w zaleznosci od ilosci obrotow.
Nie bede sie rozpisywal ,bo mysleze mowimy o rzeczach oczywistych.Moim
zdaniem optymalna ilosc to 1400.

ekipa do zrobienia dachu
zmarażarka szufladowa
Ocieplanie budynku ze ścianami z cegły cer. pełnej o grubości ~45cm
Sciany, sufit gladz
parkiet jesionowy