oplaty w przedszkolu

1. Data: 2008-09-09 22:11:19

Temat: oplaty w przedszkolu
Od: "MAAagda" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie
Wrzesien dopiero sie zaczal i rok przedskzolny tez a mnie juz nurtuje
pytanie o dodatkowe oplaty jakie wnosicie do przedszkola
zebranie bedzie dopiero w przyszlym tygodniu ale juz odgornie jest ustalona
kwota wyprawki 100 zl/rok (farby, kredki, mazaki papiery kolorowe itp )
Dla porownannia w ub roku wynosilo to 90 zł
oplata na tzw Rade Rodzicow 24 zl/miesiecznie (w ciagu roku 240 zl ) w
ubieglym roku 20zl / 200 zl (teoretycznie obiowiazkowo ale w rzeczywistosci
placi tylko czesc )

Wydaje mi sie ze te 100 zl to spora kwota - sama kupuje dziecku do domu
farby, bloki , papiery wycinankowe, malowanki i nie wydaje mi sie zeby byly
to wydatki tego rzedu (kredki ma olejne, swiecowe i tradycyjne juz blisko 2
lata )

Napiszcie prosze jak jest w Waaszych przedszkolach ?
Czy te artykuly kupujecie samodzielnie? Moze za wspolne pieniadze robia
zakupy rodzice (wybrane osoby) czy moze zajmuja sie tym wychowawczynie ?

pozdrawiam
Mama 5-ciolatka

2. Data: 2008-09-09 22:57:19

Temat: Re: oplaty w przedszkolu
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MAAagda"

> [...]
> farby, bloki , papiery wycinankowe, malowanki i nie wydaje mi sie zeby
> byly to wydatki tego rzedu (kredki ma olejne, swiecowe i tradycyjne juz

Wydałam więcej. I zdecydowanie wolałabym rzucić kasą, niż szukać tuzina
typów papieru. Kolorowy do rysowania? Myślałam, że się machnęły przy
pisaniu, ale nie, jest takie cudo; jakieś wycinanki 3 różnych rodzajów?
Wymiękam, jestem wczorajsza, nie znam się.
Ale liczyć umiem. :) Jeśli biorą z hurtowni, to sporo zaoszczędzą.

EwaSzy

3. Data: 2008-09-10 06:33:18

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.09.2008, o godzinie 00.11.19, na pl.soc.dzieci.starsze, MAAagda
napisał(a):

> [...]
> kwota wyprawki 100 zl/rok (farby, kredki, mazaki papiery kolorowe itp )
> Dla porownannia w ub roku wynosilo to 90 zł

U nas przynosimy. Trochę z tym zabawy, ale przynajmniej zatrzęsienie
różnego rodzaju papierów jest. W sumie na wyprawkę wydałem ze 20zł, ale
tyle samo wydam w następnym semestrze.

> oplata na tzw Rade Rodzicow 24 zl/miesiecznie (w ciagu roku 240 zl ) w
> ubieglym roku 20zl / 200 zl (teoretycznie obiowiazkowo ale w rzeczywistosci
> placi tylko czesc )

Opłata za radę rodziców _nie jest obowiązkowa_. Obowiązek (a raczej
"obowiązek") wynika z zadeklarowania się, że będzie się płaciło. Jak się
człowiek deklaruje to honorowym jest płacić (ten obowiązek). U nas
standardowa opłata to 45zł, ale można mniej, można więcej - ważne, żeby
się zadeklarować i płacić co miesiąc, żeby RR mogła budżet ustalić.

Przedszkole w Pruszkowie.

*Habeck*
- Schutzbach

4. Data: 2008-09-10 06:45:50

Od: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

MAAagda pisze:

> [...]
> to wydatki tego rzedu (kredki ma olejne, swiecowe i tradycyjne juz blisko 2

U nas rodzice sami kompletują wyprawkę i przynoszą do przedszkola.

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

5. Data: 2008-09-10 06:53:46

Od: "Kyzio" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MAAagda" napisał w wiadomości news:
> Wrzesien dopiero sie zaczal i rok przedskzolny tez a mnie juz nurtuje
> pytanie o dodatkowe oplaty jakie wnosicie do przedszkola

wyprawka 70 zl
ubezpieczenie 38,5 zl
pranie 10 zl /rok (reczniki)
rada rodzicow 45 zl /miesiac (w tym 4x angielski w tygodniu)
logopeda 10,5 za 1 przepracowane zajecia
taniec 10 zl albo 20 zl (od ilosci osob) za 1 przepracowane zajecia
zajecia ruchowe (ala korekcyjne) 5 zl za przepracowane zajecia
przedszkole + wyzywienie okolo 320 zl /miesiecznie
nalezy przyniesc: chusteczki, mokre chusteczki, ....

co i tak jest duzo taniej niz opiekunka :P

pozdrawiam
Krzysiek

6. Data: 2008-09-10 07:05:23

Od: "MałaRuda" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MAAagda" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Napiszcie prosze jak jest w Waaszych przedszkolach ?
> Czy te artykuly kupujecie samodzielnie? Moze za wspolne pieniadze robia
> zakupy rodzice (wybrane osoby) czy moze zajmuja sie tym wychowawczynie ?

W naszej grupie (maluchy) skarbnik zebrał po 30 zł/os/semestr na materiały
plastyczne i ma z tego jeszcze wystarczyć na pasty do zębów (nie chcą brać
od każdego dziecka bo jest za dużo i im zostaje, a nie chcą wyrzucać).
Jak ktoś ma ochotę coś sam przynieść (papier ksero, pisaki, teczki) chętnie
przyjmują, w zasadzie bez narzucania czegokolwiek i bez ograniczeń :-)
A ogólnie w przedszkolu prócz stałych opłat (wyżywienie, rytmika, "stała
opłata") funkcjonuje coś takiego jak "darowizna" - jest to dobrowolna
opłata, nie ma ustalonej odgórnie wartości, do zaksięgowania jako prognozę
przyjęto 10 zł/os.

MałaRuda

7. Data: 2008-09-10 07:16:11

Od: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyzio pisze:
No to jak tak rozwijamy to

> wyprawka 70 zl

na własny koszt

> ubezpieczenie 38,5 zl

podobnie

> pranie 10 zl /rok (reczniki)

brak takiej opłaty

> rada rodzicow 45 zl /miesiac (w tym 4x angielski w tygodniu)

sami deklarujemy - ja akurat 20 zł

> logopeda 10,5 za 1 przepracowane zajecia

darmowy

> taniec 10 zl albo 20 zl (od ilosci osob) za 1 przepracowane zajecia

20 zł ale od 5-go roku zycia

> zajecia ruchowe (ala korekcyjne) 5 zl za przepracowane zajecia

22 zł miesięcznie za korektywę prowadzoną przez ortopedę po ustaleniu
wskazania.

> przedszkole + wyzywienie okolo 320 zl /miesiecznie

podobnie

> nalezy przyniesc: chusteczki, mokre chusteczki, ....

tylko chusteczki

z innych nieobowiązkowych do wyboru (wszystko miesięcznie)
zajęcia z psychologiem - darmowe
angielski 28 zł
zajęcia plastyczne 22 zł
pracownia komputerowa (od 5 r.ż) 20 zł
taniec towarzyski (od 5 r.ż) 28 zł
szachy 60 zł
zespół wokalno-taneczny (od 5 r.ż) 38 zł

LL

8. Data: 2008-09-10 07:38:03

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu pierun huka, tam pierun huka a *MAAagda* takie rzeczy duka:

> Napiszcie prosze jak jest w Waaszych przedszkolach ?

U młodego wszystko było w cenie czesnego, opłacałam dodatkowo tylko
podręczniki (obowiązkowo) i sesje zdjęciowe (dobrowolnie). Ubezpieczenie
było "w cenie". Czesne wynosiło 540 zł (lata 2003-2006).

U młodej jest składka 100 zł na semestr na tzw. wyprawkę i uroczystości
(teatry, wycieczki itp).
Czesne 350 + wyżywienie ok. 150 (7 zł / dziennie). Ubezpieczenie, angielski
i podręczniki również płatne. Średnio wyjdzie ok. 540 m-cznie.

Łobydwa przedszkola niepubliczne.

*gdaMa*
Mysz 27.02.2000 oraz inszy Szkodnik 22.04.2005
http://picasaweb.google.pl/MMMMKi/BACHORKI2008

9. Data: 2008-09-10 08:14:28

Od: "MAAagda" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wymiękam, jestem wczorajsza, nie znam się.
> Ale liczyć umiem. :) Jeśli biorą z hurtowni, to sporo zaoszczędzą.

2 lata temu wyprawke do zlobka kupowalam sama i wyniosla mnie ok 45 zl (i
nie byly to bynajmniej najtansze kredki, farby itd)
te rozne koloreowe papiery kupowalam i kupuje nadal w sklepie za 1,60 za
wielki arkusz , plakatowki ok 2 zl tuba,)
Ja kupuje w sklepie i wydaje mniej niz kupilabym w hurtowni
po przynoszonych pracach z przedszkola zbytnio nie widac tej roznorodnosci
organizowanych zajec stad moje watpliwosci

Napiszcie jeszcze prosze jak to jest z oplatami za zajecia dodatkowe jak
dziecko choruje i nie chodzi ?
w zlobku jak nie uczestniczylo to sie nie placiclo a w przedszkolu czy
chodzi czy nie placic trzeba

jak wczesniej wspominalam zebranie dopiero w pn ale ja chce sie przygotowac
na nie juz teraz

Absolutnie nie kwestionuje zajec poza programowych i oplat za posilki
w ub roku u nas ksztaltowaly sie nastepujaco
stawka zywieniowa 4,10 /dziennie
przygotowanie 3 posilkow ok 11zl / miesiecznie
zajecia logopedyczne 12 zl/msc
rytmika i ginmastyka korekcyjna 8zl / msc
tance 40 zl/kwartal
angielski 25 zl/msc (2x30 min/tyg)
ubezpieczenie 28 zl/rok (obecnie 33 zl/rok)
czesne 118,xx
przedszkole publiczne w Lodzi

pozdrawiam
Mama 5-ciolatka

10. Data: 2008-09-10 08:35:36

Od: oshin <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Sep 2008 09:38:03 +0200, gdaMa napisał(a):
> Średnio wyjdzie ok. 540 m-cznie.
> Łobydwa przedszkola niepubliczne.

Buuu!
U nas jest 980 na m-c
+ 20zł za podręczniki na rok
W pierwszym roku obejmuje to wszystko (oprócz szczoteczki z pastą), w tym
wyprawkę, rytmikę, logopedę, psychologa, ubezpieczenie, pediatrę
(1xtydz.+dyżur tel. 24godz.), wycieczkę (1xmiesiąc).
W następnych latach są dodatkowe zajęcia płatne (np. ang 2xtydz. 80;
4xtydz. 120; gim. korekcyjna 2xtydz. 50; basen 25 a logopeda 30
indywidualnie; ceramiki, szachy i inne takie) i są ulgi za wiele zajęć.

--
oshin
dorota bugla

(press) Już was posegregowali?
Pierwsze wędrówki górskie
Jakie buty na wędrówki górskie dla 5-latka?
Ubiór szkolny, co można a czego nie? ;)
Czym dla ciebie