(press) Już was posegregowali?

1. Data: 2008-09-08 15:56:49

Temat: (press) Już was posegregowali?
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article233713/Sele
kcja_uczniow_w_polskiej_szkole.html
"W polskich szkołach panuje segregacja. Dzieci biedniejszych rodziców już na
początku kariery szkolnej są oddzielane od zamożniejszych kolegów" i tak
dalej w równie dramatycznym tonie.
Nie zauważyłam takich zjawisk w podstawówkach a gimnazja? Jakoś nie widze
wielkich plusów tworzenia grup, w których część uczniów nie opanowała nawet
podstaw, gdy inni swobodnie operują na poziomie zaawansowanym - nieistotne
akurat, czy chodzi o język obcy, matematykę, czy przedmioty humanistyczne -
wymieszanie poziomów da w efekcie równanie do średniej, gdzie mocniejsi,
owszem, poradzą sobie i tak, słabsi siądą z tyłu i nie rozumiejąc toku
lekcji, będą z nudów przeszkadzać innym a przeciętniaki zagubią się w
powodowanym przez słabszych chaosie.

EwaSzy

2. Data: 2008-09-08 16:24:45

Temat: Re: (press) Już was posegregowali?
Od: "JoAsienka" <w...@p...oonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid wrote:
> [...]
> i tak, słabsi siądą z tyłu i nie rozumiejąc toku lekcji, będą z nudów
> przeszkadzać innym a przeciętniaki zagubią się w powodowanym przez

Zawsze tak bylo - przynajmniej w liceum, klasy byly zbierane wg oceny na
egzaminie wstepnym - im gorzej napisany tym pozniejsza literka ;) I widze,
ze po zerowce w podstawowce mojego syna bylo podobnie. Ale co do zamoznosci
to nie wiem, wiem jedynie o segregacji "inteligencji" :)

JoAsienka.
Zrób sobie dobrze za darmo :
http://www.vistaprint.pl/frfpl?frf=465957045388

3. Data: 2008-09-08 17:10:23

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoAsienka"

> [...]
> ze po zerowce w podstawowce mojego syna bylo podobnie. Ale co do
> zamoznosci to nie wiem, wiem jedynie o segregacji "inteligencji" :)

Tutaj dowodzą, że podział jest wg kryterium zamożności, jeszcze się z takim
nie spotkałam.

EwaSzy

4. Data: 2008-09-08 18:41:22

Od: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid pisze:

> Tutaj dowodzą, że podział jest wg kryterium zamożności, jeszcze się z
> takim nie spotkałam.

Też pierwsze słyszę.

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

5. Data: 2008-09-08 21:07:54

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoAsienka" <w...@p...oonet.pl> napisał w wiadomości

> Zawsze tak bylo - przynajmniej w liceum, klasy byly zbierane wg oceny na
> egzaminie wstepnym - im gorzej napisany tym pozniejsza literka ;)

Nie wiem, kiedy chodziłaś do liceum, ale za moich czasów klasy były
profilowane i składało się podanie do konkretnej klasy, więc trudno było o
jakąkolwiek segregację. Natomiast dla osób, które nie dostały się do
wybranego profilu tworzono czasem nową klasę, najczęściej ogólną.

JW

6. Data: 2008-09-08 21:09:59

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tutaj dowodzą, że podział jest wg kryterium zamożności, jeszcze się z
> takim nie spotkałam.

Jest taki podział w jednej z gdyńskich podstawówek. Tej najsłynniejszej.
Oczywiście nikt tego głośno i oficjalnie nie powie, ale każdy z rodziców
wie, że klasy są tworzone wg określonych kryteriów i jednym z nich jest
status społeczny bądź materialny rodziców.

JW

7. Data: 2008-09-08 21:11:06

Od: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna W. pisze:
> Natomiast dla osób, które nie dostały się do
> wybranego profilu tworzono czasem nową klasę, najczęściej ogólną.

Segregacja!

LL

8. Data: 2008-09-08 21:16:32

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Segregacja!

Po prostu szansa na naukę w danym LO. Dyrekcja nie miała obowiązku tworzenia
nowej klasy - mogła po prostu odprawić z kwitkiem tych, którzy nie otrzymali
wystarczającej liczby punktów.

JW

9. Data: 2008-09-08 23:04:05

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 8 Sep 2008 19:10:23 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <a...@o...pl> i powiedziała:

> Tutaj dowodzą, że podział jest wg kryterium zamożności, jeszcze się z takim
> nie spotkałam.

Wieki temu w moim liceum były klasy lepsze i gorsze (np.
profil biologiczno-chemiczny dla dzieci lekarzy z bogatszym programem
niż b-ch dla dzieci nie-lekarzy).

Zuzanka

*:.
We Are a Non Prophet Organization

10. Data: 2008-09-09 07:58:11

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna W. pisze:

> Po prostu szansa na naukę w danym LO.

No mówię że segregacja przecież!!!

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow
- niektore przypominaja odglosy wielorybow i policyjna
syrene, inne, jak u lemura wari, smiech szalenca.*

Pierwsze wędrówki górskie
Jakie buty na wędrówki górskie dla 5-latka?
Ubiór szkolny, co można a czego nie? ;)
Czym dla ciebie
Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF