Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF

1. Data: 2008-09-03 14:45:50

Temat: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF
Od: "Orka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i bardzo proszę o info, jeśli ktoś z Was wie, gdzie szukać wymogów co
do stroju na WF. Czy jest to widzimisię nauczyciela, czy może jest zapisane
np. w statusie szkoły czy jakimś innym regulaminie? Chodzi o to, że wydałam
na rozpoczęcie roku ponad 500 zł i zwyczajnie mnie na razie nie stać na
kolejny zakup, a dziecko zestresowane groźbą pani, że jak nie będzie miało
"to pani wstawi pały". Póki co będzie chodzić w białej bluzce i zielonych a
nie granatowych spodenkach, ale początek IV klasy a tu nerwy z takiego
błahego powodu...

Z góry dzięki za odpowiedź

Orka

2. Data: 2008-09-03 16:04:46

Temat: Re: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Orka" ...
> Witam i bardzo proszę o info, jeśli ktoś z Was wie, gdzie szukać wymogów
> co do stroju na WF.

Wymagania przedmiotu, regulamin sali gminastycznej.

> Czy jest to widzimisię nauczyciela, czy może jest zapisane np. w statusie
> szkoły czy jakimś innym regulaminie?

Takie samo widzimisię, jak konieczność przynoszenia ołówka i linijki na
matematykę. Też nie znajdziesz w aktach wyższego rzędu a za brak może być
pała.

> Chodzi o to, że wydałam na rozpoczęcie roku ponad 500 zł i zwyczajnie mnie
> na razie nie stać na kolejny zakup, a dziecko zestresowane groźbą pani, że
> jak nie będzie miało "to pani wstawi pały".

Na spodenki za kilka złotych? Nie rozumiem, zakładałaś, że nie będzie
chodzić na wf, że podręczniki, kredki, bloki, zeszyty i takie tam zakupiłaś
a stroju gimnastycznego nie?

> Póki co będzie chodzić w białej bluzce i zielonych a nie granatowych
> spodenkach, ale początek IV klasy a tu nerwy z takiego błahego powodu...

Się nie denerwuj zatem z tak błahego powodu i uzupełnij dziecku wyprawkę
szkolną.

EwaSzy

3. Data: 2008-09-03 18:35:35

Od: "Orka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na spodenki za kilka złotych? Nie rozumiem, zakładałaś, że nie będzie
> chodzić na wf, że podręczniki, kredki, bloki, zeszyty i takie tam
> zakupiłaś a stroju gimnastycznego nie?

A Ty umiesz ze zrozumieniem czytać? Nie wątpię w potrzebę zakupu T-shirtu,
wygodnych sportowych spodenek i tenisówek-nigdzie tego nie zasugerowałam.
Pytam, gdzie jest napisane, że stroje sportowe mają mieć jednakowy kolor.
Jakby wymagano spodenek zielonych w różowe gwiazdki, to dla Ciebie też by
było normalne?

Też jesteś z Gdańska, więc poradź mi gdzie kupić spodenki "za kilka złotych"
? W lumpeksie? Obeszłam dziś cały Wrzeszcz, i wierz mi, że raz -kupno
granatowych spodenek dla dorastającej panienki to spore wyzwanie, rozmiary z
reguły kończą się na 152, a często tylko na 146, i zwyczajnie są za małe. A
dwa-kupno spodenek w sklepie sportowym-damskich "s" nie wchodzi w grę, bo
kosztują 79 zł-to jak dla mnie nie jest kilka złotych.
Spodenki granatowe są dla mnie "widzimisiem" pani, bo nie widzę ku temu
żadnych rzeczowych powodów. Dziecku ma być na WF przede wszystkim wygodnie,
a nie ma ładnie wyglądać. WF jest pierwszy a dzieci nie mają jak się wykąpać
po lekcji (chyba szkoła wychodzi z założenia, że 10 latki się nie
pocą)-takie żądanie jest dla mnie co najmniej nie na miejscu. (P. S. pan od
wf chłopców z tej samej klasy nie wymaga od nich jednolitego koloru spodni)

Orka

4. Data: 2008-09-03 19:20:53

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *Orka* napisał(a),a było to tak:

> A Ty umiesz ze zrozumieniem czytać?

No i się zaczyna :/

> Pytam, gdzie jest napisane, że stroje sportowe mają mieć jednakowy kolor.

To ustala tylko i wyłącznie nauczyciel. Dlaczego? Dlatego, że chce nauczyć
dzieci pewnych reguł. Reguł które w późniejszym życiu dla nich będą tak
potrzebne. W późniejszym życiu będą nim podlegać za każdym razem.

> Jakby wymagano spodenek zielonych w różowe gwiazdki, to dla Ciebie też by
> było normalne?

Tak. Jeżeli nie pasuje ci akurat kolor spodenek to co stoi na przeszkodzie
i zaproponować nauczycielowi inny.

> Spodenki granatowe są dla mnie "widzimisiem" pani, bo nie widzę ku temu
> żadnych rzeczowych powodów.

Jeżeli robisz taki problem to wystarczy, że pogadasz z nauczycielem albo z
dyrektorem na ten temat.

>Dziecku ma być na WF przede wszystkim wygodnie,
> a nie ma ładnie wyglądać.

Tu nie o wygląd chodzi tylko o reguły.

> [...]
> wf chłopców z tej samej klasy nie wymaga od nich jednolitego koloru spodni)

dlatego zawsze powtarzam, że to nie dzieci robią problemy tylko sami
rodzice.

Jeżeli twierdzisz, że nie ma u Ciebie spodenek w "rozsądnej" cenie to
przeszukaj neta.
Choćby nawet na samym allegro takie spodenki plasują się w cenie do 20 -
25 zł.
A tu jeszcze taniej masz
http://www.marina.abc24.pl/default.asp?kat=33686

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)i fasolka

5. Data: 2008-09-03 19:38:32

Od: "Orka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chomik" <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przeszukaj neta.
> Choćby nawet na samym allegro takie spodenki plasują się w cenie do 20 -

Dziękuję za szczere chęci, ale w realu ciężko na moje dziecko coś dostać, co
dopiero w necie-bez możliwości przymierzenia.

Orka

6. Data: 2008-09-03 20:13:17

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Sep 2008 20:35:35 +0200, Orka napisał(a)
w:<news:g9mldo$efj$1@news.onet.pl>:

> Pytam, gdzie jest napisane, że stroje sportowe mają mieć jednakowy kolor.

A gdzie jest napisane, że marginesy w zeszycie muszą mieć szerokość 2 albo
2,5 cm?

--
Quid leges sine moribus?

7. Data: 2008-09-03 20:15:10

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Orka"...

> A Ty umiesz ze zrozumieniem czytać? Nie wątpię w potrzebę zakupu T-shirtu,
> wygodnych sportowych spodenek i tenisówek-nigdzie tego nie zasugerowałam.

Owszem, umiem. Wyczytałam, że wydałaś kupę kasy i na spodenki wydawać nie
chcesz.

> Pytam, gdzie jest napisane, że stroje sportowe mają mieć jednakowy kolor.
> Jakby wymagano spodenek zielonych w różowe gwiazdki, to dla Ciebie też by
> było normalne?

Zestaw kolorystycznie niestrawny, czego nie da się powiedziec o najbardziej
typowym ze wszystkich zestawień, czyli biała koszulka i granatowe spodenki.
Uważasz granat na fanaberię?
I nigdzie nie jest napisane jaki zestaw kolorystyczny i czy w ogóle ma być.
O dziwo, jest w znakomitej większości przypadków. Pewnie większość wfistów
ma fanaberie. :D

> [...]
> zwyczajnie są za małe. A dwa-kupno spodenek w sklepie sportowym-damskich
> "s" nie wchodzi w grę, bo kosztują 79 zł-to jak dla mnie nie jest kilka

Zapraszam do centrum. Sprawdź ryneczek na 3Maja, Gildię, Halę Gdańską - w
tej kolejności. Lumpeksu nie polecam w okolicy, chłam. Było się rozdziawić
wczoraj, robiłam rozpoznanie terenu w nowym Tesco na Chełmie, mogłam i o
spodenki zahaczyć. 10 lat i jaki rozmiar, 156? No to omijaj stoiska
dziecięce, to już dorosła rozmiarówka. Boszz, zakladałam 140 max...
I zdecyduj się, kasa, czy kłopot ze znalezieniem? A najpewniej myślałaś, że
przejdą zielone, więc nie szukałaś w wakacje i teraz się wkurzasz. :P

> [...]
> pan od wf chłopców z tej samej klasy nie wymaga od nich jednolitego koloru

A Pan od chłopców dopiero zaczyna pracę, czy przeciwnie, ma już wszystko w
d****?
Ten jednolity strój, który tak Cię wkurza, jest zwyczajnie po to, żeby
dzieciaki się przebierały. Bo jak wolno w zielonych, to i róż, białe, z
cekinami... 'a nie chce mi się przebierać, bo te marchewkowe, co w nich do
szkoły przyszłam, takie ładne/zapomniałam stroju' itd., itp.

Orka, serio, pytanie o podstawę prawną dla stroju na wf przekroczyło granicę
absurdu. Bo, widzisz, równie dobrze możesz wywodzić, że czerwona kredka jest
równie dobra jak ołówek, też się zmazuje ładnie i dobrze kreśli. I jedynie
nauczycielska fanaberia zmusza do przynoszenia ołówka na matmę. Oraz zażądać
pp dla ołówków. No to już śmieszne nie jest.

EwaSzy

8. Data: 2008-09-03 20:54:21

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o to, że wydałam
> [...]
> a nie granatowych spodenkach, ale początek IV klasy a tu nerwy z takiego

U nas obowiązuje _raczej ciemny_rozciągalny_bezkieszeniowy (spodenki, getry,
dresy) dół. Biała koszulka. Praktyczne, wygodne,, dzieciaki same pilnują, by
spodenki lub getry były granatowe lub czarne (bo inne to obicach). Bardzo
podoba się mi osobiście, że jest moda na tzw. u nas, na Podkarpaciu, halówki
(granatowe trampki za 9=12 zł z żółtą podeszwą). Bezpieczne to i tanie.
Co do cen (bo rozumiem, że po szmateksach nie chodzisz). W sieci tanich
ubrań (w większości dużych hipermarketów sadowi się toto obok ccc) spodenki
lub getry w granacie lub czerni dla chłopaka są poniżej 15 zł, więc koszt
nie jest zbyt duży. A zazwyczaj wrzesień dla czwartaków jest miesiącem
"luźnyM", czyli takim, gdzie dzieciaki mają czas na skompletowanie
wszystkiego. BTW: na co wydałaś (poza podręcznikami) 500 zł???

Pozdrówka
D.

9. Data: 2008-09-03 20:58:21

Od: waruga_e <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Sep 2008 16:45:50 +0200, Orka napisał(a):

> a dziecko zestresowane groźbą pani, że jak nie będzie miało
> "to pani wstawi pały".

A na pewno te pały są obiecane?? Tak pytam, bo ja dzisiaj się dowiedziałam
od dyrekcji, że podobno minusy za brak czegoś tam postawiłam, a ja nawet
jeszcze dziennika nie mam, ale już się znalazły mamy, które nie przyszły,
nie dopytały, tylko z buzią do dyrektorki. A ja tylko tłumaczyłam dzieciom,
żeby teraz pamiętały aby sprawdzić w domu co jest zadane, żeby przejrzeć
piórnik i jak trzeba to zatemperować kredki, ołówki, włożyć naboje do pióra
itd., bo potem wiecie, ktoś czegoś nie odrobi, nie napisze, zapomni i
dostanie minus i będzie mu przykro. To było na wstępie, potem trochę czasu
minęło coś tam czytaliśmy, trochę wypowiedzi ustnych, no i bierzemy się za
pisanie, dwóch nie ma ćwiczeń, no i chyba pamiętając moje słowa z początku
zajęć poinformowali mamuśki, że dostali minusy. Drugoklasista ma sobie
prawo coś tam dopowiedzieć, ale rodzic to już mógł w tej sytuacji panią
zapytać, a nie kierunek dyrekcja.
A co do stroju, to możliwe, że będzie w statucie, ale może na zebraniu
rodziców da się to jakoś załatwić.

hi, hi sama pamiętam, białe koszulki i czerwone spodenki i koniecznie białe
tenisówki.
Mój czwartoklasista może mieć strój sportowy dowolnego koloru, byle buty na
białej podeszwie były.
--
Elżbieta

10. Data: 2008-09-03 21:05:41

Od: waruga_e <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Sep 2008 22:15:10 +0200, Harun al Rashid napisał(a):

> Zestaw kolorystycznie niestrawny, czego nie da się powiedziec o najbardziej
> typowym ze wszystkich zestawień, czyli biała koszulka i granatowe spodenki.

Tylko dlaczego ja (chociaż nie ma takich wymagań, może być kolor dowolny)
nigdzie w mieście nie mogę znaleźć zwykłej bez wzoru, napisu, prążków itp.
białej koszulki?? Ludzie w jakich sklepach kupuje się białe koszulki?? ;)
Nawet w takich zwykłych bieliźnianych nie znalazłam :( Na szczęście wf-u
jeszcze nie było, za to były dwie przyrody, jutro trzecia (tak jakoś ten
plan w tym pierwszym tygodniou) i młody przeszczęśliwy z tego powodu,
pokochał podobno przyrodę całym sercem :). Pani kazała w zeszycie narysować
jakiś element przyrody "to ja narysuję pokemona" :)Mamy w domu osstanio
szał pokemonowy. Ale widziałam, że jednak potem narysował całe mnóstwo
zwierzaków.
--
Elżbieta

[W-wa] Gdzie dobra ortodoncja?