oponki na tlusty czwartek

1. Data: 2001-02-18 11:38:50

Temat: oponki na tlusty czwartek
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

to tez sie robi na tlusty czwartek:

0,5 kg sera białego (najlepiej Bacha, bo nie trzeba mielić)
4 jajka
1 łyżka sody
mąka pszenna ok. 2 szkl.
olej do smażenia - 1 litr
2 łyżki spirytusu
cukier puder do posypania

Przepis:
Mąkę, ser, jajka i sodę mieszamy i wyrabiamy ciasto. Wałkujemy placek i
szklanką wykrawamy kółka. W każdym kółku robimy na środku dziurkę
kieliszkiem (takim do wódki). Zimny olej łączymy ze spirytusem i
zagotowujemy. Na wrzątek wrzucamy oponki i smażymy na złoty kolor. Wyjmujemy
na serwetki, osączamy i posypujemy cukrem pudrem.

--
Rena

PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-19 13:36:12

Temat: Re: oponki na tlusty czwartek
Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mogę zastąpić spirytus wódeczką???
KM

1. Data: 2001-02-19 17:13:37

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mogę zastąpić spirytus wódeczką???

nie wiem, ale chyba tak? podobno dodanie tego spirytusu powoduje, ze tluszcz
tak nie wsiaka w ciacha:)

1. Data: 2001-02-19 17:53:08

Temat: Odp: oponki na tlusty czwartek
Od: "Marta" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a915356$...@n...vogel.pl...

> nie wiem, ale chyba tak? podobno dodanie tego spirytusu powoduje, ze
tluszcz
> tak nie wsiaka w ciacha:)

Z wodeczka nigdy nie probowalam, ale do faworkow uzywam octu, ktory to samo
powoduje.

Marta

1. Data: 2001-02-20 06:28:00

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zagotowujemy. Na wrzątek wrzucamy oponki i smażymy na złoty kolor. Wyjmujemy
>na serwetki, osączamy i posypujemy cukrem pudrem.

Hej! Zrobilam wczoraj (uzywajac "curd cheese", gladki serek,
robie z niego sernik), pozarlismy wszystkie. Tzn zostaly jeszcze
ze 4 ale w nocy pies pozarl.
Acha, mialam tylko jede serek, wiec bylo pol przepisu.
Sa swietne, bardzo szybkie i latwe w robieniu (cos w sam raz dla
mnie)!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-20 10:33:19

Od: "Justina" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> napisał w
wiadomości news:96r7cb$e8$1@druid.ceti.com.pl...
> Czy mogę zastąpić spirytus wódeczką???
> KM

Nie wiem, czy tak robi się też przy pączkach, ale ja dodaję wódki do
faworków. Udaje się pierwszorzędnie!
Pozdrawiam.
Justina.

1. Data: 2001-02-20 10:55:52

Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justina" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Justina.
>
>Wielkie dzięki, nie muszę kupować spirytusu, a wódeczkę to zawsze jakąś tam
mam...
KM

1. Data: 2001-02-20 11:20:29

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> napisał...

> mam...

Kurcze, a u mnie w domku inaczej... Spirytus zawsze mam - właśnie do ponczu
do tortów, do faworków, do czyszczenia różnych rzeczy, na lekarstwo, do
stawiania baniek... Ale wódeczka? To u mnie w domu nie bywa...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-02-20 12:03:28

Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:96tk4d$b3f$1@news.onet.pl...
> [...]
> do tortów, do faworków, do czyszczenia różnych rzeczy, na lekarstwo, do
> stawiania baniek... Ale wódeczka? To u mnie w domu nie bywa...

To chyba wynika z tego, że moje czynności kulinarne w kuchni składają się w
dużej mierze z przygotowywania napojów, a nie jedzonka.
KM

1. Data: 2001-02-20 17:55:54

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sa swietne, bardzo szybkie i latwe w robieniu (cos w sam raz dla
> mnie)!

mama oszaleje z radosci, ze ci smakowaly - jak podawala mi te przepisy do
internetu, to byla taka podeskcytowala, ze az dostala wypiekow:)))

paczki - przepis mojej mamy
faworki - przepis mojej mamy
Pasteryzacja sokow
potrawy jak przetłumaczyc??