osad na naczyniach - zmywarka

1. Data: 2004-12-18 18:34:59

Temat: osad na naczyniach - zmywarka
Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czym może być spowodowana obecność białego nalotu na naczyniach?
Jesteśmy nowicjuszami jeśli chodzi o użytkowanie zmywarki (Bosh)
Przez dłuższy czas do zmywania używaliśmy kostek typu 3 w 1. Z każdym myciem
zmywarka coraz bardziej szwankowała (zacinała się w 2 miejscach programu,
górny kosz był nie domyty, przestało się kręcić górne śmigło.... okazało
się, że soli zmiękczającej nie stosowaliśmy i utworzył się kamień i zmywarka
nie mogła pobrać wystarczającej ilości wody, no i stąd sie brały nasze
problemy z niedomytymi naczyniami.
Po usunięciu kamienia pierwsze zmywanie z kostką 3 w 1 bez soli było ok. Po
dodaniu soli (Calgonit) i użyciu jak zwykle kostki 3 w 1 naczynia miały
zacieki. Te same naczynia jeszcze raz poddane zmywaniu z kostką bez
dosypywania soli były całe mleczne (jeden wielki zaciek).
Czym jest to spowodowane?
- użytkowanie zmywarki bez stosowania soli - naczynia bez osadów, ale
tworzył sie kamień i zmywarka przestała dobrze funkcjonowac
- z solą - osady na naczyniach

2. Data: 2004-12-18 18:54:19

Temat: Re: osad na naczyniach - zmywarka
Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> wrote in message
> Witam
> Czym może być spowodowana obecność białego nalotu na naczyniach?
> Jesteśmy nowicjuszami jeśli chodzi o użytkowanie zmywarki (Bosh)
[cut]

Padliście ofiarą reklam. Nie stosowanie soli w zmywarce zabija ją, o czym
mieliście okazję już sie przekonać. Nawet kilkukrotne mycie u siebie naczyc
bez soli spowodowało, ze od razu zrobił sie osad na grzałce, trzeba tego
pilnować. Te wszystkie tablekti 3 w 1 można sobie w buty wsadzić. Ja pilnuje
zbiornika z solą, nabłyszczacz leję też osobno do zbiornika, a do mycia
używam samego proszku. I naczynia sa domyte, bez zacieków i błyszczace. I
tego się trzymajcie.

3. Data: 2004-12-19 10:12:34

Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl>
napisał w wiadomości news:cq1te7$q$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> - użytkowanie zmywarki bez stosowania soli - naczynia bez osadów, ale
> tworzył sie kamień i zmywarka przestała dobrze funkcjonowac

Witam
Zdecydujcie sie - albo 3w1 albo wszystko oddzielnie. Ja poeksperymentowalem
nad 3w1 i... kupilem sol, nablyszczacz i tabletki z samego proszku - 1w1
:-) .
Tabletek 3w1 uzywalem zbyt krotko, zeby cos powiedziec (mam do odstapienia
pol opakowania :-) ),

Majac oddzielnie sol mozesz ustawic jej uzycie w zaleznosci od twardosci
wody (do sprawdzenia w wodociagach), acha, z proszku (taki sypany, nie w
tabletkach) zrezygnowalem, bo czasami zostawal w dozowniku, nie mam pojecia
czemu (dozownik suchy, wycierany przed sypaniem) - wie ktos moze czemu?

Pozdr.
Janusz

4. Data: 2004-12-19 14:50:27

Od: "Andrzej Seneczko" <a...@n...roverki.pl.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alr" <t...@e...jest> napisał w wiadomości

> czemu (dozownik suchy, wycierany przed sypaniem) - wie ktos moze czemu?

a czy przypadkiem nie zaslaniasz dozownika jakims naczyniami ??, jak u
siebie za bradzo nawtykam do zmywarki to tez mi zostawi

--
Pozdrawiam Andrzej

5. Data: 2004-12-19 15:49:46

Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Seneczko" <a...@n...roverki.pl.com.pl> napisał w
wiadomości news:cq44fr$eqd$1@news.lublin.pl...

> a czy przypadkiem nie zaslaniasz dozownika jakims naczyniami ??, jak u
> siebie za bradzo nawtykam do zmywarki to tez mi zostawi

Hmm, pewnie tak, ale zawsze naczynia sa poustawiane zgodnie z rysunkiem w
instrukcji, zauwazylem tez, ze nigdy nie zostawia proszku, jak gorny kosz
jest w gornym polozeniu, problem w tym, ze mnie pasuje bardzoej jego dolne
polozenie i najprawdopodobniej jak umiesci sie talez w pierwszej
"przegrodce" na gornej polce to nie wymywa proszku (strumien wody trafia w
talerz a nie w pojemnik). Hmm, niby Bosch a taka plama :-(

Janusz

6. Data: 2004-12-20 10:39:43

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Dec 2004 16:49:46 +0100, "Alr" <t...@e...jest> wrote:

> [...]
>"przegrodce" na gornej polce to nie wymywa proszku (strumien wody trafia w
>talerz a nie w pojemnik). Hmm, niby Bosch a taka plama :-(

E tam. Też mam boscha, górny kosz w dolnym położeniu i ZAWSZE w pierwszej
"przegródce" (tam gdzie pojemnik) umieszczam talerze. Jeszcze mi się nie
zdarzyło, żeby nie wymyło :-)
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

7. Data: 2004-12-20 11:13:57

Od: "Miroslaw 'Miron' Ambroziak" <t...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> E tam. Też mam boscha, górny kosz w dolnym położeniu i ZAWSZE w pierwszej
> "przegródce" (tam gdzie pojemnik) umieszczam talerze. Jeszcze mi się nie
> zdarzyło, żeby nie wymyło :-)

To zależy od modelu. W moim zasuwka jest otwierana przez elektromagnes więc nie
ma możliwości żeby się 'nie wymyło'.

Mirosław 'Miron' Ambroziak

8. Data: 2004-12-20 21:15:10

Od: "Andrzej R_" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

u nas bylo to spowodowane wlasnie stosowaniem soli i tabletek 3w1
wyeliminowalismy tabletki i problem zniknal
pozdrowienia

BTW Do Hanki - wciaz czekam na fotke z poukladana zmywarka

www.mobistel.pl - Prawdziwa konkurencja w telekomunikacji

9. Data: 2004-12-28 07:44:34

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej R_" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...] BTW Do Hanki - wciaz czekam na fotke
> z poukladana zmywarka[...]

A ja wciąż pamiętam, tylko jakoś, kurczę, nie chciał mi się zebrać zamówiony
przez Ciebie wsad. Ale dobra, poświęcę się i zapakuję zmywarkę czystymi,
niech Ci będzie :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

jak zamocować szafkę do cienkiej ściany?
Brudny panel zmywarki Whrlpoola
Piec Junkers Eurostar ZWE-24-4-MFK - instrukcja serwisowa
prysznic - czyszczenie
ratunku - koszula wełniana