oscypek

1. Data: 2002-05-23 08:38:27

Temat: oscypek
Od: <e...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry wszystkim :)

U nas w Gdansku piekna pogoda - niebieskie niebo i jak to mowi pewien znajomy
starszy palma - istna palma ;))

Chcialam zapytac was, czy znacie moze jakies ciekawe przepisy z uzyciem oscypka?

Dzieki z gory za pomoc.
Jak w przyszlym tygodniu cos wyprobuje, to napewno napisze przepis. No bo juz
mi sie glupio robi - ciagle tylko o cos pytam zamiast tez cos napisac :)

Pozdr
Ewa

1. Data: 2002-05-23 18:18:30

Temat: Re: oscypek
Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

PLACKI OSCYPKOWE
robisz ciasto jak do placków (nie sól), naleśników - tylko takie gęstsze,
zamiast mleka dajesz piwo, oscypek kroisz w plasterki (ja wolę cienkie, bo w
grubszych plastrach placek jest za słony), plasty oscypka maczasz w cieście
i na rozgrzany olej, smażysz jak normalne placki
piwo robi tak, że ciasto jest chrupkie, placuszki można jeść do chleba, ale
także z sałatką jakąś
czym chata bogata :)

defric

1. Data: 2002-05-23 22:05:50

Temat: Re: oscypek (P) miks
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<e...@t...net.pl> wrote:
>Chcialam zapytac was, czy znacie moze jakies ciekawe przepisy z uzyciem oscypka?

"Sznycel tzw.: Górski
Skladniki: - cielecina - bulka czerstwa - bułka tarta na
grzanki - mleko - 2 zoltka, - olej, - sol, pieprz - tarty na tarce OSCYPEK
Bulke namoczyc w mleku, odcisnąc, zemlec razem z miesem,
wymieszac z zoltkami, doprawic. Mieso podzielic na porcje, panierowac
w grzankach formując owalne sznycle. Zetrzec na drobnej tarce
oscypka i nafaszerowac nim w srodku owalne sznycle (dobrze
zakleic). Smazyc na silnie rozgrzanym tluszczu z obu stron, potem
dosmazyc kilka minut na malym ogniu. "Ryszard B

"Ja niekiedy, zwlaszcza jak mi sie oscypek zeschnie, krajam go
na plastry i klade na rozgrzana sucha patelnie. Bardzo ladnie
sie rozpieka i jest pyyyszny." Maria

"Jesli juz same oscypki nie wystarcza (w tej chwili uwazam zeby
slina mi zanadto na klawiature nie kapala) to polecam np na
sniadanie jajecznice z oscypkami,,,, mniaaaaaam "Monika

"PASTA CON ZUCCINE FRITTE E RICOTTA (e oscypek)
1 cukinia, olej z oliwy, zabki czosnku, (twarog owczy) ale
moze byc oscypek, pieprz, bazylia Obrać cukinie i pokroić ją
drobno nastepnie oplukac i osuszyc. Usmazyc na patelni z oliwa z
oliwy na zloty kolor, potem nalezy zabrac ja z ognia i osuszyc na
papierze pergaminowym (Wlosi czesto tak robia ze smazonymi
warzywami) Na pozostałym oleju podsmazyc rozgniecione zabki czosnu
(nie zadlugo). Potem nalezy ugotować makaron al dente
(kokardki, rurki) w slonej wodzie i potem po ugotowaniu nalezy go
odcedzic i pomieszac z olejem z patelni. Nastepnie trzeba dodac
cukinie i posypac danie tartym oscypkiem i pieprzem. Ozdobic bazylią
:))) Smacznego. Podawac z winkiem bialym lub piwem"Bogusia Wendt

"Salatka balkanska inaczej nazywana jest szopska, przynajmniej
pod takimi nazwami nagminnie wsytepuje w Pradze i na Wegrzech
:) Jesli o nia Ci chodzi, to: ogorek (wymoczony w occie winnym)
pomidor, niewymoczony, oscypek, starty na wiorki smacznego" MarchEf

"Równie dobry jest tamtejszy oscypek smażony na maśle."Seweryn

"Ja lubie oscypka z grilla. Wystarczy pokroic oscypek w grube
plastry, tak ok. 0.7 cm i klasc na posmarowany oliwa ruszt. IMO
jest bardzo dobry i bardzo rozciagliwy" Maria

1. Data: 2002-05-24 06:07:01

Od: <e...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

:)))

Dziekuje wam wszystkim bardzo - w nastepny weekend bede miala dostawe swiezych
oscypkow i napewno wyprobuje przynajmniej dwa z tych wszystkich przepisow - OD
RAZU OPISZE WRAŻENIA :)))

pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2002-05-26 19:59:45

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał
CIACH wszystko
Agata, toż Ty jesteś grupowym mikserem ;-))) od przepisów.

--
Pozdrawiam z Krakowa pełna uznania GosiaH

1. Data: 2002-05-27 10:11:54

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"GosiaH" <g...@p...onet.pl> wrote:

>Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał
>CIACH wszystko
>Agata, toż Ty jesteś grupowym mikserem ;-))) od przepisów.
>
>--
>Pozdrawiam z Krakowa pełna uznania GosiaH

..kiedys mnie za to zabija.....bo nikt nie lubi Takich co na
wszystko maja gotowa odpowiedz i innym popisac sie nie daja......;)

AgataW.

młoda kapusta
Eureka, czyli rewelacyjne blachy do ciasta
Wok w praktyce - dylematy
Re: oscypek
figa z makiem, z pasternakiem