osrodki dla niepelnosprawnego

1. Data: 2005-12-30 10:29:56

Temat: osrodki dla niepelnosprawnego
Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy znacie jakies osrodki ,sanatoria dla niepelnosprawnego gdzie jest
rehabilitacja i jakas opieka pielegniarska? Chcialbym gdzies pojechac sam
do
jakiegos osrodka. Skad mozna by bylo pobrac jakies wnioski podania itp?

2. Data: 2005-12-30 10:32:44

Temat: Re: osrodki dla niepelnosprawnego
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W piątek 30-grudnia-2005 o godzinie 11:29:56 Jacek napisał/a

> [...]
>do
>jakiegos osrodka. Skad mozna by bylo pobrac jakies wnioski podania itp?

Chyba jak zawsze najlepiej zacząć od lekarza rodzinnego.

Adam Pietrasiewicz
http://www.przetargi-francuskie.w.pl

3. Data: 2005-12-30 10:55:03

Od: Maciej Bogucki <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> [...]
> do
> jakiegos osrodka. Skad mozna by bylo pobrac jakies wnioski podania itp?

W czasie wakacji widziałem, że w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
była lista sanatoriów i ośrodków dostosowanych do potrzeb ON.
Oczywiście, tak jak już wspomniał Adam, wizyta lekarza rodzinnego będzie
raczej niezbędna.

4. Data: 2005-12-30 14:06:34

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do
> jakiegos osrodka. Skad mozna by bylo pobrac jakies wnioski podania itp?
----------------------------------
Istnieją dwa rodzaje turnusów rehabilitacyjnych: 2 tygodniowe w wielu
ośrodkach o dość wysokiej odpłatności (może udać się otrzymanie
dofinansowania z MOPR, PCPR lub tp.). Ale bardziej interesujące są turnusy
rehabilitacyjne sanatoryjne. Trwają one 3 tygodnie. Procedura standardowa
zaczyna się od wniosku lekarza POZ do oddziału NFZ. W takim przypadku
delikwent nie ma wyboru ani miejsca , ani daty uczestnictwa w turnusie. Musi
zgodzić się na warunki podyktowane przez NFZ pod rygorem utraty prawa do
turnusu. Atrakcją jest stosunkowo niski koszt pobytu w ośrodku (zazwyczaj
mającego charakter sanatorium lub szpitala). Lepszym, w takim przypadku,
rozwiązaniem jest kontakt z wybranym ośrodkiem i ustalenie daty udziału w
turnusie (zazwyczaj trzeba czekać parę miesięcy) ale przynajmniej wie się
dokąd się jedzie.
W tym ostatnim przypadku ośrodek informuje jakie papiery i badania należy
przygotować. Część badań wykonuje się od razu (tych które nie muszą być
"świeże"), pozostałe przed samym wyjazdem. Najważniejsze jest jednak to, że
w opisanym ostatnim przypadku placówka lecznicza z którą mamy uzgodniony
turnus sama załatwia niezbędne formalności z NFZ. Na grupie mamy osoby,
które taki schemat już przećwiczyły i są doskonale zorientowane jak
postępować. Kto ma dość pieniędzy, może wybrać sobie turnusy rehabilitacyjne
2 tygodniowe (stosunkowo drogie, tańsze poza sezonem letnim) i dokupić
dodatkowe zabiegi, bo standard nie obejmuje zbyt wiele. Z pewnością
renomowany jest szpital uzdrowiskowy w Ciechocinku ze względu na łagodny
miejscowy klimat i szeroką specjalizację. Nie do pogardzenia jest ośrodek w
Konstancinie.
Trzeba jednak mieć na względzie, że warunki ekonomiczne wymuszają zabieganie
o dochody, dlatego preferowani są pacjenci z zagranicy. Jeśli jednak nie
spieszymy się i jesteśmy cierpliwi to i my możemy załapać się na taką
rehabilitację. Szczegóły dotyczące różnych placówek leczniczych można łatwo
znaleźć w Internecie.

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt

5. Data: 2005-12-30 21:52:52

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do
> jakiegos osrodka. Skad mozna by bylo pobrac jakies wnioski podania itp?
------
Witam,
jeżeli chodzi o opiekę pielegniarska, to taka moze byc w szpitalach
rehabilitacyjnych. Skierowanie ma i wypisuje lekarz specjalista i najlepiej
u niego zasiegnac porady w tym temacie...Jezeli napisze, ze pilnie wymagana
jest rehabilitacja, to mozna szybko dostac pobyt... Pomija sie wowczas NFZ,
a skierowanie bezposrednio wysyła sie do danego szpitala. Tam rowniez czeka
sie na swoja kolejke, w zaleznosci od szpitala...Pobyt i zabiegi sa za
darmo, czyli placi NFZ...Rehabilitacja trwa około 3 tygodnie...W sanatoriach
raczej rzadko widuje sie pielegniarki i trzeba byc bardziej samodzielnym...
sanatoria są raczej płatne...

Pozdrowienia Noworoczne
Bogusława

6. Data: 2005-12-31 14:00:41

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dianaza" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jacek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> ------

dzieki za odpowiedzi, chyba jednak wybiore szpital u mnie w miescie
rehabilitacja i pielegniarki na miejscu :)

co do samodzielnosci to jestem sprawny jednak czasem wymagam pomocy w
oalecie np i stad pytalem sie o pielegniarki.

PFRON o nas dba!
Niewidomi -internet
porada prawna
Fotki