oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)

1. Data: 2011-02-03 12:31:33

Temat: oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak to ja szukałem oszczędności elektrycznych
większość elementów już się tu przewinęło

1. pierwsze na celowniku były elementy sieci (modem kablówki, router, bramka
voip) i telefon bezprzewodowy

zakupiono elektroniczny wyłącznik czasowy
wyłączenie prądu 00:30, załączenie 8:30

2. analiza poboru prądu, wskazała wzmacniacz jako element który używa 20%
prądu całego zestawu komputerowego, w dodatku dość długie przewody,
niekorzystne ustawienie oraz moc potrzebna do wysterowania dość dużych ok.
40cm wysokości kolumn

zakupiono mechaniczny przełącznik oraz głośnik regulowany do obudowy (jedno
z miejsc na napędy 5,25"), gdy będę potrzebował efektów dźwiękowych to
przełączę, a do dźwięków systemowych i odrobiny muzyki wystarczy mały
głośniczek

3. zużywające się zbyt szybko świetlówki czego efektem było długie
rozświetlanie

w przedpokoju i kuchni, zastąpione zostały diodówkami,
dają one także oszczędności w energi
w łazience na tę chwilę całkowicie zrezygnowałem z centralnego
zostawiając tylko podłużną świetlówkę przy lustrze

4. nocna taryfa, przy moim stylu użytkowania nie daje dużych oszczędności,
ale 10zł mniej na każdym rachunku także cieszy
a chleb pieczony w automacie tylko na nocnej taryfie procentuje

2. Data: 2011-02-03 14:03:25

Temat: Re: oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał(a):

>3. zużywające się zbyt szybko świetlówki czego efektem było długie
>rozświetlanie

Ciekawe, czy koszt zakupu nowej sie zwroci zanim sama
zacznie zbyt dlugo sie rozswietlac...

To sa pseudooszczednosci, chyba trzeba byc maksymalnie ubogim,
zeby takimi bzdetami glowe sobie zawracac.

3. Data: 2011-02-03 14:17:02

Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-03 13:31, zlotowinfo pisze:

> 2. analiza poboru prądu, wskazała wzmacniacz jako element który używa
> 20% prądu całego zestawu komputerowego,

Wzmacniacz uważasz za część zestawu komputerowego ? ubawiłem się

> niekorzystne ustawienie oraz moc potrzebna do wysterowania dość dużych
> ok. 40cm wysokości kolumn

co ty pitolisz ? jakie długie przewody, jaka moc co to ma do komputera,
co długie przewody mają do oszczędności energii.

ty lepiej wyłącz komputer i nie pisz tych głupot, tu realnie
zaoszczędzisz i czas i kasę na prąd

4. Data: 2011-02-03 14:49:04

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wzmacniacz uważasz za część zestawu komputerowego ? ubawiłem się

był tylko do komputera

> co ty pitolisz ? jakie długie przewody, jaka moc co to ma do komputera, co
> długie przewody mają do oszczędności energii.

odleglosc: rezystancja przewodów, większa moc by było słychać
na szafie trochę obłożone

> ty lepiej wyłącz komputer i nie pisz tych głupot, tu realnie zaoszczędzisz
> i czas i kasę na prąd

niestety komputer to moja praca ;)

czemu mi zabraniasz analizować co uważam za ciekawe

5. Data: 2011-02-03 14:50:13

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ciekawe, czy koszt zakupu nowej sie zwroci zanim sama
> zacznie zbyt dlugo sie rozswietlac...
>
> To sa pseudooszczednosci, chyba trzeba byc maksymalnie ubogim,
> zeby takimi bzdetami glowe sobie zawracac.

albo mieć dużo czasu

wchodzę do kuchni, ciemnawo
wychodzę z kuchni, ooo już jasno,
no ale ja i tak już wychodzę

6. Data: 2011-02-03 18:55:29

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał(a):

>wchodzę do kuchni, ciemnawo
>wychodzę z kuchni, ooo już jasno,
>no ale ja i tak już wychodzę

To mow ze argumentem jest jasnosc, a nie dziadowska oszczednosc.

7. Data: 2011-02-04 06:59:00

Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-03 15:49, zlotowinfo pisze:

> odleglosc: rezystancja przewodów, większa moc by było słychać
> na szafie trochę obłożone

to nie obkładaj, będzie mniejsza moc - zaoszczędzisz ;-)
a na tych przewodach to jakie są oszczedności ? 0,04 zł na rok ?

> niestety komputer to moja praca ;)
>
> czemu mi zabraniasz analizować co uważam za ciekawe

ja zabraniam ? ja wskazuje realne oszczędności - klawisze (podobnie jak
długie przewody) pobierają zapewne energię jak po nich stukasz, monitor
żre jak wsciekły etc

8. Data: 2011-02-04 08:44:47

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> to nie obkładaj, będzie mniejsza moc - zaoszczędzisz ;-)

niestety musiałbym się pozbyć sporej ilości klamotów na szafie

> a na tych przewodach to jakie są oszczedności ? 0,04 zł na rok ?

dźwięk to zdaje się prąd stały, który ma dość duże straty na przesyle,
realnych, cyfr nie potrafie przedstawić, naturalnie gdybym te głośniki
podwiesił jakoś na suficie, no ale wówczas niezaciekawie by to wyglądało

no ale już nawet nie o to chodzi, wzmacniacz który pobiera dość dużo chodził
w 95% tylko po to by mnie zaalarmowac że ktoś pisze na gg czy przychodzi
mail

> ja zabraniam ? ja wskazuje realne oszczędności - klawisze (podobnie jak
> długie przewody) pobierają zapewne energię jak po nich stukasz, monitor
> żre jak wsciekły etc

oszczędności szuka się tam gdzie jest to sensowne
starałem się takie przypadki przedstawić i być może zwrócić uwagę innych na
podobne przypadki u siebie

a te wszystkie dywagacje ostatnie o pomiarach zużycia energii elektrycznej i
o oświetleniu przez to że ostatni rachuneczek dobił do 300zł, gdzie z reguły
raczej bliżej 200zł

9. Data: 2011-02-04 09:23:28

Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-04 09:44, zlotowinfo pisze:

> no ale już nawet nie o to chodzi, wzmacniacz który pobiera dość dużo
> chodził w 95% tylko po to by mnie zaalarmowac że ktoś pisze na gg czy
> przychodzi mail

no cóż to wygląda tak, jakbym do klikania w klawiaturę zatrudnił
maszynistkę i płacił jej 1500 zł miesięcznie a potem krzyczał jaki to ja
oszczędny jestem bo postanowiłem klikac sam - 1500 zeta co miesiąc w
kieszeni !!!!

zgaduję że nigdy o głośnikach komputerowych nie słyszałeś i stąd ta
radośc z oszczędzania przez odpięcie wzmacniacza

> oszczędności szuka się tam gdzie jest to sensowne
> starałem się takie przypadki przedstawić i być może zwrócić uwagę innych
> na podobne przypadki u siebie

sensowne powiadasz ? czyli wcześniej sensownie podpiołeś wzmacniacz,
odbstawiłeś kolumny gratami ? to nie ejst oszczędnośc tylko zwykły
rozsądek ci się włączył

> a te wszystkie dywagacje ostatnie o pomiarach zużycia energii
> elektrycznej i o oświetleniu przez to że ostatni rachuneczek dobił do
> 300zł, gdzie z reguły raczej bliżej 200zł

no cóż, za głupotę się płaci

10. Data: 2011-02-04 09:40:58

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zgaduję że nigdy o głośnikach komputerowych nie słyszałeś i stąd ta radośc
> z oszczędzania przez odpięcie wzmacniacza

wzmacniacz to był zbytek
używany nieprzeznaczony dla niego sposób

> odbstawiłeś kolumny gratami ? to nie ejst oszczędnośc tylko zwykły
> rozsądek ci się włączył

poprostu się zbierał no i tak wyszło,
nie mowie że od przodu, ale wszystko ma znaczenie
nie do końca dobry kierunek głośnikoów
może i trochę zbyt wysoko, odległość źródła dźwięku

> no cóż, za głupotę się płaci

zobaczymy nex rachunek ;P

stary komputer
Pralka - Amica - Cieknie
Odkurzacz piorący jaki ? cos jak Roboclean tylko tańszy
Okna
Dom vs mieszkanie w bloku