oszczedzamy

1. Data: 2004-09-20 06:41:15

Temat: oszczedzamy
Od: "RobertErch" <t...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak sie zastanawialem czasy ciezkie ceny co i rusz do gory moze szanowni
grupowicze pomogli by mi przygotowac cos w rodzaju ksiazki kucharskiej z
przepisami dan ktore nie dosc ze w miare tanie to daja wspaniale efekty w
postaci ilosci jedzonka ktore mozna bez problemow odgrzac i skosztowac w
ciagu kilku dni np golabki bigos. A tak mnie natchnelo jak wydalem na
normalny obiad jednodaniowy gotowany w domu ktory w dodatku szybko zniknal
(nie bylo go az tak duzo niestety) a kosztowal o duzo za duzo. Pozdrawiam.

1. Data: 2004-09-20 07:54:41

Temat: Re: oszczedzamy
Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertErch" <t...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (nie bylo go az tak duzo niestety) a kosztowal o duzo za duzo. Pozdrawiam.

jednodaniowki z cukini sa bardzo smaczne, a cukinia teraz bardzo tania
niedrogie sa tez baklazany - polecam ajwar i kawior z baklazana
Takie jednogarnkowki po przygotowaniu wiekszj ilosci wrzucam do sloikow,
pasteryzuje i mam smaczne, zdrowe i tanie zarelko na zime- polecam

Wrzuc w wyszukiwarke hasla: kabaczki, cukinia, ratatuile, ajwar, baklazan
Na szybko z obu wazyw pokrojonych w plasterki mozesz zrobic
placuszki/kotleciki panierujac/maczajac w ciescie nalesnikowym (piwnym)

ja zrobilam wczoraj curry z przepsuu EMELa, ktory bardzo goraco polecam:

2 srednie cukinie (mlode, bez nasiennikow) umyte i pokrojone w gruba kostke
(1-1,5cm)
2 srednie ziemniaki, obrane i pokrojone w gruba kostke (1-1,5 cm)
2 srednie pomidory - skorki zdjete, pokrojone w kostke

1/2 lyzeczki Turmeric (po polsku to albo Kurkuma albo Szafran indyjski)
1 lyzka korzenia imbiru w postaci pasty (surowy korzen obrac, pociapac i
zmiazdzyc lyzka)
1 lyzeczka kminu (po PL Kmin Rzymski a po ang. Cumin)
1 lyzka cukru
1/4 lyzeczka proszku chili (do smaku - nie przesadzac...)
szczypta soli (do smaku)
pare galzek swiezej kolendry (po ang. cilantro, coriander. Wyglada jak nac
pietruszki ale ma zupelnie inny smak i zapach.)
1 1/2 szklanki wody
4 lyzki oleju do smazenia

Uwaga generalna: "Turmeric" sakramencko plami na zolto - nie uzywac
utensyliow plastykowych...Jak sie cus poplami to umyc chlorem.

W szklanej misce ziemniaki i cukinie oproszyc sola i "turmeric", dobrze
wymieszac i odstawic na 5 minut.

W garnku z przykrywka oliwe dobrze rozgrzac na duzym ogniu, po czym
zmniejszyc ogien, dodac mieszanine ziemniakow i zucchini i usmazyc na lekko
zloty kolor (ok. 5-6 minut.) Wyjac z garnka. Dodac troche oleju (jesli
potrzeba, w garnku cos tam powinno zostac...) do garnka, rozgrzac i dodac
paste z imbiru, kmin, chili i cukier. Mieszajac smazyc przez 2 minuty po
czym dodac pomidory i poddusic przez 5-6 minut. Dodac mieszanke ziemniakow i
zucchini, zalac woda i gotowac na wolnym ogniu az ziemniaki beda miekkie (ok
10 minut - ale to bardzo zalezy od ziemniakow...) Pod koniec - jesli jest
zbyt duzo wody - odkryc i pozwolic nadmiarowi wody wyparowac.

Podawac na sypkim ryzu posypane posiekanymi liscmi kolendry.

pozdrawiam
Ktoska

1. Data: 2004-09-20 08:29:19

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Takie jednogarnkowki po przygotowaniu wiekszj ilosci wrzucam do sloikow,
> pasteryzuje i mam smaczne, zdrowe i tanie zarelko na zime- polecam

Potwierdzam. Wczoraj zrobiłam ratatouille (chyba tak to się pisze),
zainspirowana zeszłotygodniowymi Wysokimi Obcasami i nie dość, że tanie, to
jeszcze dobre było.
Pokrojone w grube plastry, posolone i obsmażone: 1 bakłażan, 1 mała cukinia,
1 papryka, 1 por (mój eksperyment) wrzuca się do podduszonych 2 cebul z 2ma
ząbkami czosnku i 3ma obranymi ze skórki i pokrojonymi pomidorami.
Przyprawy: sól, pieprz, pieprz cayenne, zioła prowansalskie, sos sojowy.
Dobre dla jaroszy. Można do tego dodać też podsmażone ziemniaki, albo
kiełbasę upieczoną.Albo bagietkę. Albo ryż.

Klopsy wszelkie z mięsa mielonego. Można zrobić pyzy z mięsem.
Dla lubiących mączne potrawy polecam kopytka, które można zjeść w dowolnym
sosie, do tego surówka z pekińskiej kapusy z kukurydzą.
Leniwe pierogi. Na knedle ze śliwkami jest sezon.
Zapiekanki typu "wszystko co mam w lodówce". Mi smakuje zwłaszcza w zimne
dni makaron zapiekany z kiełbasą (skladniki: makaron, kiełbasa, koncentrat
pomidorowy, sól, pieprz, papryka slodka, odrobina chilli albo pieprzu
cayenne, mogą być też pieczarki).
Schabowe też wcale nie są drogie, tzn. schab jest drogi, ale jest
ekonomiczny, bo typowym polskim daniem typu duży kotlet+ ziemniaki + surówka
tez można się najeść.
Pstrąg patroszony też jest w tej cenie, polecam pieczonego w folii.
A taki kurczak pieczony też dobry jest.

Kurczę, pomysłów jest naprawdę mnóstwo i szczerze mówiąc jestem zdziwiona,
że obiad robiony w domu kosztował "dużo za dużo". Mi zawsze wychodzi taniej
niż w knajpie, bo tam mniej niż jakieś 15 zł za potrawę + napoje to nie
wychodzi.
Co jadłeś na ten obiad? :)

--
KingAM

"Nic nie dzieje się bez nas.
Nawet sny śnią się z naszym udzialem"
*danuta*stenka*odwiedź*mnie*we*śnie

1. Data: 2004-09-20 10:18:15

Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Polecam tę stronę http://pesto.art.pl dział "przepisy" oraz w szczególności
http://pesto.art.pl/main/faq.php

--
pozdrawiam, misiczka

Dobrze widzi się tylko sercem.
Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu
(A. Saint-Exupery)
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-09-20 10:39:25

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn"
<k...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> taniej
> niż w knajpie, bo tam mniej niż jakieś 15 zł za potrawę + napoje to

15 zł na osobę oczywiście?
ania

1. Data: 2004-09-20 10:49:30

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 15 zł na osobę oczywiście?
> ania

Oczywiście :)
Kinga

1. Data: 2004-09-20 11:19:47

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zniknal
> (nie bylo go az tak duzo niestety) a kosztowal o duzo za duzo.

Nie mam pojęcia, gołąbki na pewno tak, bigos hm według mnie to do
najtańszych on nie należy chociaż jak się podzieli wydatek na kilka dni
to może...
Był czas nie tak dawno temu (jakieś 4-5 miesięcy) że na jedzenie
wydawałam średnio 20 zł na dzień - i nie kupowałam byle czego, ale
niestety ten czas już się skończył. dziś jak poprzestanę na 35 to jest
idealnie a zdarzało się i 60 ;-((. Generalnie chodzi mi o to że wtedy
jakoś udawało mi się oszczędzać a w tej chwili nie widzę takiej
możliwości - mam w domu samych mięsożerców ;-)) i obiadki w stylu
placki z cukini odpadają niestety
ania

1. Data: 2004-09-20 11:39:21

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakoś udawało mi się oszczędzać a w tej chwili nie widzę takiej
> możliwości - mam w domu samych mięsożerców ;-)) i obiadki w stylu

jesli masz większą zamrazarkę to moze warto zorientować się w okolicy czy
nie uda sie kupić większego kawałka świniny (ćwiartka, połówka).
U mnie jest tak drogo, ze zdecydowałam się na taki zakup i od mojej Mamy
wiozłam nieco ponad 40 kg poporcjowanego mięsa (połówka świniaka)- w postaci
absolutnie zamrożonej, w pudłach wyłozonych styropianem, w połowie sierpnia
mięso przejechało 500 kg bez zadnego uszczerbku.
Wszystko "jak leci" kosztowało mnie 6,50/kg, uważam że było warto i nie
prędko będę robić zakupy w mięsnym.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-09-20 11:41:13

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik > mięso przejechało 500 kg bez zadnego uszczerbku.

przez te migrene na oczy mi padło - km oczywiście;-)

Basia

1. Data: 2004-09-21 06:03:36

Od: emati <e...@w...pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik RobertErch napisał:

> [...]
> (nie bylo go az tak duzo niestety) a kosztowal o duzo za duzo. Pozdrawiam.

dobrym pomysłem sa gołąbki, a jak chcesz żeby były lekko udziwnione i
wytrzymały dłużej, to zamiast w kapustę zawiń mięsko w młodziutkie
liscie winogronowe (pycha) dodatkowym plusem tych gołąbków jest to że
bardzo ciężko jest je rozgotować, liść winogronowy jest mocny i odporny
na wys. temperatury a zarazem miękki i daje specyficzny smaczek.
pozatym nie skwasnieją te gołąbki tak szybko jak z kapusty.....

Powidla po raz Nty
Dzem z aronii potrzebny przepis!!!! Pilne!!!
Marynowane patisony - pomocy - PILNE!
Grzyby - lista dyskusyjna o grzybach i grzybobraniu!
co na parapetówe?