owoce derenia

11. Data: 2011-09-14 21:27:56

Temat: Re: owoce derenia
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję za podpowiedz co można zrobić z owoców derenia.
> W tym roku zebrałam 249 g, więc przepis zapisałam do wykorzystanie na
> kolejne lata, gdy obsypie owocem. ;-)

Mój posadzony kilka lat temu dereń w ogóle nie miał owoców w tym roku - a
miałam nadzieję, ze wreszcie zaowocuje. Kiedyś dostałam ładnych parę kilo
derenia i do tej pory mam jeszcze kilka słoiczków konfitury - po odcedzeniu
owocków dodaję ją np do piernika, oprócz rodzynek, bardzo wzbogaca smak -
no ale piernik to ja w ogóle robię a'la keks i wrzucam tam wszystko co się
tylko da. Kiedyś-kiedyś, jako młoda gospodyni, nawet anżelikę sama
zrobiłam, oczywiście niewiele. No ale - zrobiłam! :-)

PS. Nie mówiąc już o konfiturze z rajskich jabłuszek (nakłuwanie każdego,
obgotowywanie, smażenie... i z drelowanej róży dzikiej... Pyszne to było.
Ależ człek był ambitny. Moze jeszcze kiedyś zrobię.
--
XL

12. Data: 2011-09-15 12:22:21

Od: Robert <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zauważyłem na żyrardowskich dereniach, że owocują co dwa lata. To
znaczy jak w jednym roku bardzo obficie to w następnym skąpo. Czy
potwierdzacie to na waszych drzewkach?

Czosnek niedźwiedzi...
Sadzonki jabloni
Szpadel i nie tylko