Sadzonki jabloni

1. Data: 2011-09-09 20:20:50

Temat: Sadzonki jabloni
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Chce posadzic w ogrodzie dwie jablonie - papierowke i jakas odmiane
poznojesienna. Nie interesuja mnie brzydkie, karlowate drzewka - chce, zeby
wyrosla mi ladna jablon, jak w starych sadach.

Niestety wszedzie, gdzie szukam, w opisie sadzonek papierowki jest
infromacja, ze "szczepiono na podkladce karlowej/polkarlowej"...

Nie wiecie przypadkiem, gdzie mozna kupic sadzonki nieszczepione?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

2. Data: 2011-09-11 17:55:57

Temat: Re: Sadzonki jabloni
Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> infromacja, ze "szczepiono na podkladce karlowej/polkarlowej"...
>
> Nie wiecie przypadkiem, gdzie mozna kupic sadzonki nieszczepione?

Witam!
Nie ma "nie szczepionych" szukaj szczepionych na Antonówce. Ale Papierówka
nawet na antonówce nie jest jakimś super dużym drzewem. Czasem na allegro
sprzedają "stare odmiany" i one są często szczepione na antonówce.
Pozdrawiam - Waldek

3. Data: 2011-09-12 07:44:02

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zeby
> wyrosla mi ladna jablon, jak w starych sadach.

Nie jest ładne, co jest ładne tylko to, co się komu podoba
:-)

> Niestety wszedzie, gdzie szukam, w opisie sadzonek papierowki jest
> infromacja, ze "szczepiono na podkladce karlowej/polkarlowej"...
>
> Nie wiecie przypadkiem, gdzie mozna kupic sadzonki nieszczepione?

Już sam fakt, że nie możesz znaleźć sadzonek
nieszczepionych daje do myślenia.
Niższe koszty uprawy, zbioru i pielęgnacji.
Jest jednak wyjście dla Twojej zachcianki.
Pobrać kilka gałązek z piętką z upatrzonej wielkiej jabłoni.
Przetrzymać je w lodówce przez zimę a wiosną wysadzić
w odpowiednio przygotowane warunki i powinno się udać.
Jak się to robi tłumaczył parę razy Mirzan
ostatnio kilka wątków wstecz też

Pozdrawiam samodzielnie
skryba.

Szpadel i nie tylko