paella

1. Data: 2000-10-25 10:46:47

Temat: paella
Od: "Monika Bacińska" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zachcialo mi sie zrobic paelle...

Na (www.kuchnia.3miasto.pl/20_818.htm) znalazlam przepisa Wladyslawa Losa na
paelle (jest tez drugi w innej wersji 16_5232 ale innego autora). Na ile
osob sa te przepisy? (250 g ryzu / 400 g ryzu).

Pytanie/prosba (do Wladyslawa?): Na co nalezy zwrocic szczegolna uwage, zeby
nie zepsuc potrawy (chcialabym zrobic dla gosci bez proby generalnej).

Dziekuje,

:-) Monika
P.S. A moze ktos widzial gdzies jeszcze inny przepis (chcialabym zrobic
wersje bez owocow morza)? Wiem, ze przepisy Wladyslawa sa niedoscignione....
ale nie wezme od pyska owocow morza niestety.

1. Data: 2000-10-26 09:22:21

Temat: Re: paella
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Bacińska" <m...@p...pl> wrote in message
> [...]

> wersje bez owocow morza)? Wiem, ze przepisy Wladyslawa sa
niedoscignione....
> ale nie wezme od pyska owocow morza niestety.

Jadlam cos na imprezie u znajomych na cieplo, cos co gospodarze nazywali
paela..bylo tego duzo i smaczne.
Oczywiscie natychmiast wzielam przepis:))( mysle ze to mily obowiazek
kazdego grupowicza)
Sama jeszcze nie robilam wiec nie pytajcie o szczegoly a szlo to tak:

Obrac kurczaka z miesa i pokroic w kostke. Wrzucic na patelnie na
rozgrzany olej( 1/3 szkl)i obrumienic. Pod koniec dodac kostke rosolowa
rozpuszczona w 1/2 l wody (ja przekornie dodalabym vegety:))i pogotowac
kilka minut z miesem na patelni. Przelozyc do naczynia zaroodpornego, dodac
1 szkl. ryzu, 1 przecier pomidorowy (maly), dodac przyprawy w/g uznania (m.
in. chilli) i wstawic pod przykryciem do piekarnika na ok. 30 min. W
miedzyczasie umyc i pokroic pieczarki (1/2 kg) dodac do gara i ponownie
wstawic do piekarnika na ok.30 min.
Pod koniec dodac fasolke szparagowa z puszki (po odcedzeniu) przemieszac
i wstawic jeszcze na 10-15 min. do piekarnika.
Czy to jest paela?

Pozdrawiam Jola

1. Data: 2000-10-26 09:45:29

Od: "Monika Bacińska" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Jadlam cos na imprezie u znajomych na cieplo, cos co gospodarze nazywali
> paela..bylo tego duzo i smaczne.

Paella w ogole nie przebywa w piekarniku, tylko na patelni. Generalnie jest
to potrawa na bazie ryzu, do ktorego wrzuca sie to co jest pod reka (czyli
rozna mieska, owoce morza (bueee..), wlasnie fasolki, pomidorki etc.).

:-) Monika

1. Data: 2000-10-26 12:09:56

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to potrawa na bazie ryzu, do ktorego wrzuca sie to co jest pod reka (czyli
> rozna mieska, owoce morza (bueee..), wlasnie fasolki, pomidorki etc.).

Fasolki raczej nie
Poza tym należy doprawić szafranem lub innymi przyprawami ( niestety nie
wiem jakimi ) jeśli robimy paellę negra.

W Hiszpanii jadłem również paellę z nazwy, z tym, że zamiast ryżu podstawą
był króciutki makaron ( robiony tak jak ryż do paelli )

ostry

1. Data: 2000-10-26 16:43:30

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Monika Bacińska <m...@p...pl> wrote:

> [...]
> paelle (jest tez drugi w innej wersji 16_5232 ale innego autora). Na ile
> osob sa te przepisy? (250 g ryzu / 400 g ryzu).

40 dkg. ryzu -- na 6 osob lub dwu Hiszpanow.

> Pytanie/prosba (do Wladyslawa?): Na co nalezy zwrocic szczegolna uwage, zeby
> nie zepsuc potrawy (chcialabym zrobic dla gosci bez proby generalnej).

Jedna z podstawowych zasad gotowania -- nie dawac nigdy gosciom tego,
czego sie wczesniej z sukcesem nie wyprobowalo.

> [...]
> wersje bez owocow morza)? Wiem, ze przepisy Wladyslawa sa niedoscignione....
> ale nie wezme od pyska owocow morza niestety.

Paella ma wiele odmian, takze takie bez owocow morza. Daj krolika
ewentualnie kurczaka, ostra kielbase, wedzona szynke.

Wladyslaw

1. Data: 2000-10-27 10:36:36

Od: "Monika Bacinska" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci
> 40 dkg. ryzu -- na 6 osob lub dwu Hiszpanow.

Dziekuje za informacje .
W przypadku moich domownikow oraz gosci musze przyjac proporcje CO NAJMNIEJ
na Hiszpanow :-)

> Jedna z podstawowych zasad gotowania -- nie dawac nigdy gosciom tego,
> czego sie wczesniej z sukcesem nie wyprobowalo.

Zdaje sobie sprawe (choc bywaja przeciez potrawy, ktorych nie da sie
zepsuc), mam kilka popisowych, calkowicie sprawdzonych dan, ale chcialabym
rozszerzyc horyzonty kulinarne.

:-) Monika

1. Data: 2000-10-30 14:35:42

Od: "Monika Bacińska" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Bacińska" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> Zachcialo mi sie zrobic paelle...

Zrobilam wiec paelle z kurczakiem, kawalkami wolowiny oraz ostra kielbaska.
Goscie zajrzeli na patelnie i krzykneli "O! Paella!!!!", wiec chyba niezle
wyszlo. Kombinacja kilku prepisow (zwlaszcza tych z kuchnia.3miasto na
Paella a la Valenzia i a la valenziana). Smakowala wszystkim, choc trudno
jest dopilnowac zeby ryz doszedl, a reszta sie nie rozciapciala.

A poniewaz byla jeszcze przystawka (bruschetta) i deser, to zostalo nam
jeszcze na dzis....

Wszystkim dziekuje serdecznie na pomoc.

:-) Monika

Nowy idol ;-)