palisada / skarpa

1. Data: 2007-03-23 01:03:34

Temat: palisada / skarpa
Od: "jar" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w moim powoli powstającym ogrodzie mam niewielką skarpę ok 1m wysoka.
Chcialbym ja oddzielic od reszty ogródu palisada drewnianą, dlugie by to
bylo na ok. 30 m. A górą skarpę oblozyc kamieniami polnymi. Czy to dobry
pomysl macie moze jakies pomysly na zagospodarowanie takiej skarpy.

I druga rzecz z czego najlepiej zrobic tę palisade? Chcialbym by bylo to
drewno jednak na takiej dlugosci moze to troche kosztowac. Myslalem by kupic
stemple budowlane i pociąć je na odpowiednią dlugosc i umiescic w ziemi (
pewnie byloby ciezko bo nie sa one zaostrzone), moze z podkladów kolejowych
czy tez z gotowych palisad - jakie mniej wiecej są ceny gowtowej drewnianej
palisady o wys 100cm i srednicy ok 10-15cm? Macie moze jakies inne sugestie?
Z góry dziekuje i pozdrawiam serdecznie.

Jarek

2. Data: 2007-03-23 07:18:28

Temat: Re: palisada / skarpa
Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stemple budowlane i pociąć je na odpowiednią dlugosc i umiescic w ziemi (
> pewnie byloby ciezko bo nie sa one zaostrzone),

Ja nie wiem, czy to będzie stabilne, jeśli chcesz je tylko wepchnąć w ziemie.
Bo rozumiem, że dlatego chciałbyś mieć zaostrzone. Kiedy u nas robili palisady
(betonowe) najpierw jednak wykopali i osadzali je w betonie. Tak więc są one
stabilne same w sobie.

moze z podkladów kolejowych

Też kiedyś zastanawiałam się nad podkładami, ale kiedy je oglądałam, to
zauważyłam, że one po prostu śmierdzą chemią. U mnie akurat takie coś odpada,
bo chciałam to wykorzystać na taras.

> czy tez z gotowych palisad - jakie mniej wiecej są ceny gowtowej drewnianej
> palisady o wys 100cm i srednicy ok 10-15cm? Macie moze jakies inne sugestie?
> Z góry dziekuje i pozdrawiam serdecznie.

Kurcze nie pamiętam cen. Tylko jeszcze jedna rzecz, drewno na pewno jest mniej
trwałe, niż beton. Zrobiliśmy na początku budowy płot używając słupków
drewnianych. Dzisiaj jest trzeci rok i niektóre już przegniły. Fakt - nie były
w żaden sposób zabezpieczone, więc mają prawo:)

Ja też teraz planuję kawałek skarpy zrobić, ale nie będę się bawić w drewno (z
uwagi właśnie na trwałość). Zrobimy troszkę fundamentu i murek z kostki
brukowej.

Pozdrawiam alcia

3. Data: 2007-03-23 07:37:38

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2007-03-23 09:08:17

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Przy tej wysokości skarpy i dodatkowym
obłożeniu góry kamieniami można zastosować
podkłady kolejowe tylko trzeba pamiętać o głębokim
wkopaniu ich w podłoże. Powoduje to znaczne nakłady
na robociznę. Walory estetyczne takiej ściany są względne.
Natomiast w upalne dni gdy ściana się nagrzeje mamy intensywny
zapach impregnatów i tego wszystkiego co leciało na podkłady
w czasie ich eksploatacji.
Jeżeli mogę podpowiedzieć rozwiązanie które ja stosowałem
to bloczki układane warstwami z zaczepem na tylnej ścianie.
Układane bez spoiny. Można na fundamencie lub pierwsza warstwa
układana w podłożu jako fundament. Różne kolory. Można z nich tworzyć
łuki. Mogę poddać stronę producenta na której można obejrzeć gotowe
realizacje.

Pozdrawiam Krzysztof

5. Data: 2007-03-23 13:53:15

Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://staw.bieleccy.com.pl/str8_tadeusz_s.html

No i szczęka mi opadła.... z wrażenia. Bardzo bardzo mi się podoba. Może nigdy
nei byłam zwolennikiem stawów ecc, ale wędzarnia, piec chlebowy, piwniczka win.
MARZENIE!!!! Oj jak ja bym chciała takie coś mieć. I wygląda super. Muszę sobie
stronkę zapisać, tak na przyszłość. Bo a nóż widelec, małżonek da się namówić
na zrobienie:) SUPER!

alka

6. Data: 2007-03-24 06:49:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>win.
>MARZENIE!!!! Oj jak ja bym chciała takie coś mieć. I wygląda super.
:)
dziekuje za mile slowa
:)
dla mnie Ponderoza
ze wszystkim swoimi elementami jest spelnieniem marzen
:)
a ze robie to wlasnymi rekoma
posrod mnogosci innych zajec ( jestem w trakkcie budowy domu)
to troche jeszcze potrwa zanim dokoncze te wszystkie murki
sciezki i takie tam
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

7. Data: 2007-03-24 08:22:38

Od: "jar" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
do jakiej wysokości murku można ukladac go na sucho? I jak to się powinno
robić?

Dzięki z góry za odpowiedz.

Pozdrawiam,

Jarek