trawa | podkaszarka akumulatorowa

1. Data: 2007-03-21 23:47:45

Temat: trawa | podkaszarka akumulatorowa
Od: "M. Bukowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam dwa pytanka:

I . chcialbym kupic nasiona trawy ktora podaje informacje wg istoty
informacji (1 najwazniejsze):
1. minimum pielegnacji (nie trzeba czesto kosic podlewac nawozic itp...)
2. odporna (dzialka teren pod grilla i wyglupy z rodzina i dzieckiem)
3. teren glownie nasloneczniony
4. chcalbym uzyc tych nasion na obsadzenie pustej powierzchni a takze na
uzupelnienie brakow w istniejacym trawniku (nie wiem nic o gatunku rosnacej
tam trawy)

II czy ktos z was posiada podkaszarke akumulatorowa????
- wiem ze firma BOSH robi takie cos myslalem o najtanszym modelu, lub moze
polecicie jakiejsc innej firmy do obrobienia bedzie ok 60m2 - czy uda mi sie
skosic trawe na jednym akumulatorze?

dzieki za odp

2. Data: 2007-03-22 01:08:40

Temat: Re: trawa | podkaszarka akumulatorowa
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

M. Bukowski wrote:

> [...]
> polecicie jakiejsc innej firmy do obrobienia bedzie ok 60m2 - czy uda mi sie

Ja mam. Moim zdaniem podkaszarka nie nadaje się do regularnego koszenia
trawy. Jednak 60 m^2 to już coś.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2007-03-22 06:23:14

Od: "M. Bukowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam. Moim zdaniem podkaszarka nie nadaje się do regularnego koszenia
> trawy. Jednak 60 m^2 to już coś.

mozesz napisac cos wiecej o swoich wrazeniach z uzytkowania tej podkaszarki
co rozumiesz przez regularne koszeniei, nie chcialbym wyrzucic 300zl w
bloto, i czy wg Ciebie 60m2 nie da sie skosic ? a czym rozni sie kosa od
podkazarki spalinowej?

4. Data: 2007-03-22 12:29:30

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

M. Bukowski wrote:

> [...]
> co rozumiesz przez regularne koszeniei, nie chcialbym wyrzucic 300zl w
> bloto, i czy wg Ciebie 60m2 nie da sie skosic ? a czym rozni sie kosa od

Nie jestem pewien jakiej terminologii używasz. Dla mnie kosa to coś
takiego jak ten pan trzyma w ręce:
http://www.zwoje-scrolls.com/zwoje32/pod11.jpg
a podkaszarka (po angielsku trimmer) to coś takiego:
http://www.e-kosiarki.pl/photo/m_modell710.jpg
http://www.supplierlist.com/photo_images/7149/_cordl
ess_Lawn_Trimmer.jpg

Ta ostatnia (bo o nią chyba pytałeś) służy do ścinania trawy w
miejscach, do których nie ma dostępu zwykłą kosiarką. Oczywiście można
jej użyć po prostu do ścinania trawy, ale obsłużenie nią 60 m^2 to
będzie duża robota, a efekt będzie mierny.

Pozdrowienia,
Michał

5. Data: 2007-03-22 20:34:22

Od: Jerzy Nowak <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> [...]
> jej użyć po prostu do ścinania trawy, ale obsłużenie nią 60 m^2 to
> będzie duża robota, a efekt będzie mierny.

Nie strasz, dopóki nie kupiłem mechanicznej (ręcznej) kosiarki to ok.
150 mkw trawnika obrabiałem podkaszarką tyle, ze sieciową.
--
pozdr. Jerzy

6. Data: 2007-03-22 23:05:17

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

ess_Lawn_Trimmer.jpg

> Nie strasz, dopóki nie kupiłem mechanicznej (ręcznej) kosiarki to ok.
> 150 mkw trawnika obrabiałem podkaszarką tyle, ze sieciową.

W odległości kilku działek ode mnie jest ktoś kto ma tak właśnie wyglądającą
podkaszarkę. Mamy podobnej wielkości trawniki. Jak zaczyna kosić swój to ja
aby nie słyszeć tego "bzdyczenia" wyciągam moją mechaniczną ręczną i też
koszę.
Jak skończę swój trawnik to on jeszcze bzdyczy i bzdyczy. Robi to częściej
niż raz na tydzień.

Podkaszarka ta wydaje mocno irytujący dźwięk więc sąsiedzi go namawiali żeby
kosił kiedy ich nie ma. Ci co z nim sąsiadują wpadli na pomysł że jak będą
ją pożyczać (mają własne ręczne) to się szybciej zużyje i bzdykacz wróci do
poprzednio używanej kosiarki ręcznej. Po pewnym czasie coś się stało i
bzdykacz bzdyczy kiedy nas nie ma - widocznie zauważył objawy zużycia.

Ja używam kosiarki ręcznej a miejsca trudnodostępne poprawiam nożycami do
trawy. Podobnie sąsiedzi.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

7. Data: 2007-03-23 08:02:24

Od: "M. Bukowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takiego jak ten pan trzyma w ręce:
> http://www.zwoje-scrolls.com/zwoje32/pod11.jpg
> a podkaszarka (po angielsku trimmer) to coś takiego:

ogolnie ktos mi kiedys napomknal ze kosa spalinowa jest do duzyc robot a
podkaszarka do lekkich z tego co zauwazylem tak chyba jest ale po czesci bo
kosy sa spalinowe a podkaszarki elektryczne no i zapewne przeklada sie to na
moc i wydajnosc kosy recznej nie mialem na mysli choc to dosyc dobre
urzadzenie ale tez trzeba umiec sie nim poslugiwac do tego nie chce miec na
dzialce zbyt wielu niebezpiecznych narzedzi a jednak kosynierzy pokazali jak
mozna kosa wladac ;)

przyznam ze ze wzgledu na mala liczbe opinii nie bede sie pchal w accu bo
nie wiem czego sie spodziewac

8. Data: 2007-03-23 08:08:00

Od: "M. Bukowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli mam rozumiec ze kosiarka bebnowo (reczna) to calkiem dobry wynalazek?

na razie mysle o zakupie wzglednego sekatora zdatnego rowniez do przycinki
galezi a potem dodanie drugiego b wydajnego urzadzenia do trawy

9. Data: 2007-03-23 08:45:55

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"M. Bukowski" <m...@w...pl> writes:

> [...]
> mozna kosa wladac ;)
>
> przyznam ze ze wzgledu na mala liczbe opinii nie bede sie pchal w accu bo

Kosami spalinowymi to w Warszawie ekipy od zieleni miejskiej koszą
olbrzymie obszary trawników przy ulicach. Więc można.

Natomiast na trawniczek 60m2 to ja bym kupił elektryczną
kosę/podkaszarkę, ale z kablem, nie z akumulatorem. Na tej wielkości
to kabel nie zdąży się zaplątać, a akumulator to lubi się rozładować w
najgorszym momencie...

MJ

10. Data: 2007-03-23 09:06:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kosami spalinowymi to w Warszawie ekipy od zieleni miejskiej koszą
> olbrzymie obszary trawników przy ulicach. Więc można.

Nie tylko w Warszawie. I ile razy taka ekipa kosi na moim osiedlu, tyle razy
się zastanawiam, czy koszenie sporych płaskich połaci kosą ma sens. A poza
tym te kosy są _koszmarnie_ głośne i pracują _koszmarnie_ wolno :-(

Pozdrawiam, Basia.

jaka piękna zima tej wiosny
Płyn Helliga - pomiar pH gleby
Dalie-JAK?