Asimina triloba - paw-paw

1. Data: 2007-03-20 09:18:04

Temat: Asimina triloba - paw-paw
Od: Wojtek <i...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Mam pytanie do osób posiadających w swoich ogrodach Asimina triloba.
Zamówiłem w szkółce u pana Czerwińskiego ze Szczecina 2 drzewka i
własnie na nie czekam (ma ich 3 odmiany). Ostatnio czytałem na prawde
dużo na temat uprawy tych roslin. Wszystko wydaje się być
nieskomplikowane. Jak również roślina ta powinna rosnąć dobrze w naszej
strefie klimatycznej (w związku z tym jej mrozoodporność jest dobra).
Tylko zastanawiam sie nad jednym - czemu ta roślina tak mało jest
rozpowszechniona u nas w kraju, mimo wydawałoby sie sprzyjających
warunków klimatycznych. Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie by ją
uprawiać. Wiem, że na początku kiepsko rosnie może nawet bardzo.Prosze o
opinie grupowiczów na ten temat. W sumie to fajnie byłoby mieć cos
takiego owocującego w ogrodzie.
Pozdrawiam
Wojtek

2. Data: 2007-03-20 09:42:11

Temat: Re: Asimina triloba - paw-paw
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko zastanawiam sie nad jednym -  czemu ta roślina tak mało jest
> rozpowszechniona u nas w kraju, mimo wydawałoby sie sprzyjających
> warunków klimatycznych.

Rośnie bardzo wolno,mamją ok. 10 lat, ma ok 1,5m wysokości,
a kiedy zakwitnie, nie wiem.
Pozdrawiam.mirzan

3. Data: 2007-03-21 18:29:30

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja też mam sadzonkę właśnie od czerwińskiego ze szczecina - kupiłem ją z 5 - 6
lat temu i posadziłem pierwotnie w złym miejscu na glebie gliniastej....3 lata
temu przesadziłem do całkiem innego ogrodu na glebę żyzną i podmokła - no i w
tym miejscu ruszyła, choć na razie ma niecały metr. przez pierwsze zimy
końcówki pędów marzły (niez drewniały dostatecznie) ale teraz nie ma problemu.
w naturalnym środowisku wysepuje w ameryce, gdzie mrozy również występują dośc
tęgie jednak lato i nasłonecznienie jest inne. mam znajomą z michigan która
mówi że rosną u niej dzikie gaiki paw paw. jedank te tereny są na tej samej
wysokości geograficznej co grecja i włochy. a więc nasłonecznienie i
temperatury latem bardzo wysokie - wiem bo byłem niedaleko a mianowicie w
kanadzie i 30 C jest praktycznie cały czas.......a więc to moze być przyczyna
braku kwitnienia w Polsce tej rośliny - po prostu za zimno troszeczkę może być
u nas. ale ocieplenie klimatu potęguje się........

pozdrawiam serdecznie.

Łukasz

hippeastrum
Przed nami Rok Biedronki !!!!
Wypożyczalnia sprzętu ogrodniczego - Kraków
Drzewa owocowe-które kwitna na różowo?
karambola- gdzie w poznaniu??