palniki gazowe czy płyta elektryczna

31. Data: 2005-02-18 10:30:48

Temat: Re: palniki gazowe czy płyta elektryczna
Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to przeciez bedziesz mial tylko 230V a pola z 3 grzalek skladajace sie
potrzebuja chyba 400V po to te 3 fazy
A moze sie myle ;)

32. Data: 2005-02-18 10:39:44

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2/18/2005 11:30 AM, MrOwA napisał(a):

> to przeciez bedziesz mial tylko 230V a pola z 3 grzalek skladajace sie
> potrzebuja chyba 400V po to te 3 fazy
> A moze sie myle ;)
AFAIK mylisz się, to chodzi wyłącznie o w miarę równomierne rozdzielenie
obciążenia pomiędzy fazy, a grzałki pracują na 220 V. Jeżeli instalacja
na to pozwala, płytę można zasilać z 1 lub 2 faz (w każdym razie moją).

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

33. Data: 2005-02-18 10:54:14

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w

> AFAIK mylisz się, to chodzi wyłącznie o w miarę równomierne rozdzielenie
> obciążenia pomiędzy fazy, a grzałki pracują na 220 V. Jeżeli instalacja
> na to pozwala, płytę można zasilać z 1 lub 2 faz (w każdym razie moją).

MOim zdaniem też Ktos mi kiedys pisał, ze urzadzenia trojfazowe pracuja na
napieciu miedzyfazowym. Jednak zapewne tak jest w przypadku wielu urzadzen
fabrycznych. Natomiast skoro kuchnia jest przewidziana do zasilania 400 lub
230V to nie bardzo sobie wyobrazam by pracowala na napieciu miedzyfazowym.

Spotkalem sie z kuchniami, ktore maja tylko 4 zyły do podłaczenia - P, N,
L1, L2

34. Data: 2005-02-18 11:03:11

Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

no moja tak miala przeciez napiecie L1-L2 to wlasnmie owe 400V :))

35. Data: 2005-02-18 11:26:06

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MrOwA" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> no moja tak miala przeciez napiecie L1-L2 to wlasnmie owe 400V :))

Ale byc moze nie wykorzystywała napiecia miedzyfazowego a tylko rozkładała
obciazenie na 2 fazy. CZyli połowa palników z jednej fazy a druga połowa z
drugiej

Jesli masz mozliwosc polaczenia na 1 faze to najprawdopodobniej tak wlasnie
jest

36. Data: 2005-02-18 11:44:18

Od: "Aga" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tradycyjną płytę elektryczną. To jest taka z wystającymi metalowymi
> "palnikami". Sądząc z klasy zmywarki, jaką chcesz kupić, jest ona
całkowicie
> poza obszarem Twoich zainteresowań :-)
>
> Generalnie pisząc "płyta", "płyta elektryczna" albo "płyta ceramiczna"
> wszyscy mają na myśli płytę ceramiczną, która wygląda jak prostokąt
grubego,
> czarnego (na ogół) szkła pod którym zamontowane są pola grzejne.
>
> Są jeszcze płyty indukcyjne. Wyglądają bardzo podobnie do ceramicznych.
Mają
> [...]
> 3) piekarnik + płyta z własnym sterowaniem (na ogół sensorowym -
> dotykowym) - masz możliwość zamontowania piekarnika w zupełnie innym
miejscu
> miejscu niż płyta.
>
> Ze względów estetycznych zdecydowaną przewagę mają rozwiązania 2 i 3,
> niestety są też wyraźnie droższe. Dają też możliwość kupna płyty i
> piekarnika różnych producentów.

> Piekarnika tak, płyty nie. Płyta ma maksymalną moc 6-8 kW i raczej wymaga
> podłączenia trójfazowego.
>

> Dzięki Dobry Człowieku za lekcje z podstaw zaawansowanej technologii AGD

Agata

"Co robią koty?
Skakają."

37. Data: 2005-02-18 13:11:42

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter wrote:
> Moja cała kuchnia - płyta+piekarnik wymaga ma mozliwwosc podlaczenia
> pod 1 faze. Trzeba tylko zrobic mostek.
>
> Mysle ze inne kuchnie tez maja takie mozliwosci. Tak czy inaczej
> potrzebny jest solidny przewod zasilajacy. Jesli jedna faza to okolo
> 4-6mm2

Dlatego napisałem _raczej wymaga_. Tak swoją drogą, przewód jak przewód ale
wymaga to dość solidnego bezpiecznika. Żeby się nie bać ostrego gotowania to
musiałby być, lekko licząc, 40A. Masz taki u siebie?

38. Data: 2005-02-18 13:28:43

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ale wymaga to dość solidnego bezpiecznika. Żeby się nie bać ostrego
> gotowania to musiałby być, lekko licząc, 40A. Masz taki u siebie?

mam zupełnie osobny obwód w mieszkaniu do zasilania 3 fazowego kuchni. W
tablicy osobne bezpieczniki. Moge zobaczyc, jaki prad, ale nie zdziwiłbym
sie jesli by to rzeczywiscie było 32A

39. Data: 2005-02-19 22:03:32

Od: "Mustafa" <m...@n...nom> szukaj wiadomości tego autora

tak sobie czytam odpowiedzi że gotowanie na prądzie jest tańsze niż na gazie
i nie rozumiem dlaczego jeszcze nikt nie opatentował perpetum mobile.....
przecież wystarczy policzyć ile energii daje metr sześcienny gazu za 1,1 zł
i porównać to z kW/h za 0,35 zł.... nawet zakładając że urządzenia na prąd
maja idealną sprawność 100% a na gaz koło 90% to nie ma cudów - prąd jest
prawie 3 razy droższy niż gaz !!!
diabeł może tkwić w tym, że jeśli na samo gotowanie zużyjemy 5 m^3 gazu to
opłata abonamentowa będzie wyższa niż koszt samego gazu ;)
ale jeśli juz ktoś gazem grzeje wodę, ma CO na gaz itp to choćby nie wiem
jak kombinować - przy obecnych cenach i tak będzie to tańsze niż prąd i to
dużo
Mustafa

40. Data: 2005-02-20 14:36:18

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mustafa wrote:
> nawet zakładając że urządzenia na prąd maja idealną sprawność 100% a
> na gaz koło 90% to nie ma cudów - prąd jest prawie 3 razy droższy niż
> gaz !!!

90% to mają przyzwoite kotły. Kuchenka gazowa z otwartym palnikiem to ma
może z 50%. A jak po niezbyt dużym garnkiem rozkręcisz gaz mocniej to
stawiam na jakieś 20-30%.

Reaktywacja ekspresu
[Warszawa] projektant wnętrz
Półka na książki z płyty gipsowo-kartonowej
+/- dozownika z przodu
Kaloryfer (grzejnik) i okno ..