panele - kilka krotkich pytan

1. Data: 2004-12-09 16:35:50

Temat: panele - kilka krotkich pytan
Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

niedlugo bede kladl panele w mieszkaniu, i mam w zwiazku z tym
kilka watpliwosci. Panele (juz zakupione) maja grubosc 7mm.
Natomiast roznica miedzy podloga (betonem) a glazura w przedpokoju
wynosi 2,5cm, w zwiazku z tym mam do wyrownania jeszcze 1,8cm.
Co moge zrobic? Czy kupic taka gruba zielona gabke? (tylko czy
znajde taka...) Nie chcialbym robic jakiejs wylewki (koszty).

Kolejna rzecz - warto robic podklad korkowy? Czy tego sie uzywa
w polaczeniu z zielona gabka?

Ostatnie pytanie - wiem, ze z kazdej strony powinienem zostawic
ok 1cm wolnej przestrzeni. Ale powinna byc ona zupelnie wolna?
Zastanawiam sie, czy zaczepy nie puszcza (panele bezklejowe) i
czy nie zaczna sie powiekszac szpary miedzy panelami?
Czy powininenem tam cos wstawic, co spowoduje ze nie bedzie az
takiego luzu?

z gory dziekuje za odpowiedzi, bo troche zglupialem..

Sierp

PS. FUT warning

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

1. Data: 2004-12-09 16:52:44

Temat: Re: panele - kilka krotkich pytan
Od: "Remek" <c...@c...tam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <N...@s...netskasuj> napisał w wiadomości
..
> [...]
> takiego luzu?
>
> z gory dziekuje za odpowiedzi, bo troche zglupialem..

Dla mnie panele to zmarnowane pieniadze !!!Sztuczna i nieodporna oraz nie
odnawialna podloga!!!
Terakota, parkiet..tak ale nie panele podlogowe!!!

--
Remek www.remig.cad.pl
Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

1. Data: 2004-12-09 17:19:20

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Dec 2004 17:52:44 +0100
"Remek" <c...@c...tam> naskrobał(a):

> Dla mnie panele to zmarnowane pieniadze !!!Sztuczna i nieodporna oraz
> nie odnawialna podloga!!!
> Terakota, parkiet..tak ale nie panele podlogowe!!!

moze w przyszlosci - w pierwszym mieszkaniu nie na kazdy luksus
stac kupujacego - dlatego mimo wszystko prosze o odpowiedz
na moje pytania..

Sierp

1. Data: 2004-12-09 17:29:35

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Róznice poziomów mozesz wyrównac np. podkladem izolacyjnym - to takie
kwadratowe plyty w kolorze brunatnym, sprasowane okolo 0,7m x0,7m (o ile
dobrze pamietam) ale grubosci Ci nie podam - wydaje mi sie ze 1,5 cm, ale to
bylo juz dawno. Latwo tym wyrównac nierównosci wylewki. Ale to tez kosztuje,
i to niemalo.
Co do zaczepów - u mnie po czterech latach sa mniejsze szczeliny
(powiedzialbym ze ich nie ma) niz u kolegi który w tym samym czasie kladl
klejowe. No ale duzo zalezy od jakosci, gatunku, itp. Szczeliny dylatacyjne
przy scianie zostaw puste.

Ja kladlem II gatunek, import z Niemiec. W PL nie bylo takich kolorów. Ale
gdy pózniej ogladalem jakies inne w sklepie, stwierdzilem ze moje sa
znacznie solidniejsze.

Pozdrrr... Reksio

1. Data: 2004-12-09 17:38:05

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Dec 2004 18:29:35 +0100
"Reksio" <m...@p...onet.pl> naskrobał(a):

> [...]
> ile dobrze pamietam) ale grubosci Ci nie podam - wydaje mi sie ze 1,5
> cm, ale to bylo juz dawno. Latwo tym wyrównac nierównosci wylewki. Ale

wylewka akurat jest rowna :-) tylko nizsza niz terakota
a cos w miare taniego, jednak aby sie nie rozlecialo - jest?

Sierp

1. Data: 2004-12-09 17:42:43

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wylewka akurat jest rowna :-) tylko nizsza niz terakota
> a cos w miare taniego, jednak aby sie nie rozlecialo - jest?

Sprawdź w sklepie, może te podkłady są tańsze - już nie pamiętam. Widziałem
jeszcze takie panele położone na cienkiej warstwie styropianu + jakaś folia
izolacyjna - nie wiem jak to się sprawuje, ale może być znacznie tańsze.

Pozdrr... Reksio

1. Data: 2004-12-09 18:48:27

Od: "joe" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co moge zrobic? Czy kupic taka gruba zielona gabke? (tylko czy
> znajde taka...) Nie chcialbym robic jakiejs wylewki (koszty).

Nie ma takich grubych zielonych plyt. Musisz polozyc najpierw jakas plyte
np. pilsniowa, albo OSB (przykleic). Bedzie taniej niz wylewka

> Kolejna rzecz - warto robic podklad korkowy? Czy tego sie uzywa
> w polaczeniu z zielona gabka?

Mozna, ale skoro tniesz koszty, to po co?

> [...]
> czy nie zaczna sie powiekszac szpary miedzy panelami?
> Czy powininenem tam cos wstawic, co spowoduje ze nie bedzie az

Absolutnie nie! Panele musza miec dylatacje, innachej ci wstana przy zmianie
wilgotnosci/ temperatury

Przejrzyj sobie moja stronke, moze Ci pomoze. www.panele.cjb.net
Piotrek

1. Data: 2004-12-09 21:42:50

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie panele to zmarnowane pieniadze !!!Sztuczna i nieodporna oraz nie
> odnawialna podloga!!!
> Terakota, parkiet..tak ale nie panele podlogowe!!!

Jak się odnawia terakotę? O czymś takim jak dotąd nie słyszałem,
więc chętnie zostałbym "uświadomiony".

Pozdrawiam emarcin

1. Data: 2004-12-09 22:28:14

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Dec 2004 17:35:50 +0100 I had a dream that Sierp <N...@s...netskasuj>
wrote:
> niedlugo bede kladl panele w mieszkaniu, i mam w zwiazku z tym
> kilka watpliwosci. Panele (juz zakupione) maja grubosc 7mm.

Też takie mam.

> [...]
> Co moge zrobic? Czy kupic taka gruba zielona gabke? (tylko czy
> znajde taka...) Nie chcialbym robic jakiejs wylewki (koszty).

Straszliwie dużo... Nie możesz dać takiej listwy, co się przykrywa nią
łączenie powierzchni na różnych poziomach? Albo nie mogłeś zaplanować
tak, by poziom był ten sam? Ja wprawiałem w zdumienie fliziarza, jak mu
kazałem dać 1mm kleju i ani grama więcej, bo on przyzwyczajony był na
więcej.

> [...]
> czy nie zaczna sie powiekszac szpary miedzy panelami?
> Czy powininenem tam cos wstawic, co spowoduje ze nie bedzie az

Nie rozleci się, ale zostaw 1cm albo mniej, ale nie wiecej.

1. Data: 2004-12-10 06:21:39

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Remek napisał(a):

P pierwsze nie musiałeś cytować całego postu, aby dołożyć swoje 3
grosze.

> Dla mnie panele to zmarnowane pieniadze !!!Sztuczna i nieodporna oraz nie
> odnawialna podloga!!!

> Terakota, parkiet..

1. Jak się odnawia terakotę ?

2. Widać że nie przerabiałeś jeszcze procesu odnawiania parkietu.
Cyklinowanie i lakierowanie to saaaaaame przyjemności :/

3. Panele podłogowe odnawia się. Poprzez ich wymianę.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

!! Internetowy Sklep z Obrazami !!
Ardo -bać się?
[Pralka] Bosch WOP2050BY (2051BY) czy Siemens WXTS1231BY
drzwi antywłamaniowe - ubezpieczenie
ma ktos pomysl ?