paradoks Boga

41. Data: 2000-12-01 15:01:46

Temat: Re: paradoks Boga
Od: "Plonk" <p...@p...na.niusy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

>"Duch" <a...@p...onet.pl>
zycie, gdyby wszyscy byli idealni?
>Cos w tym jest ale moge zadac fajne "kontr-pytania":
>- Czy moge zrobic cos zlego np. okrasc Twoj dom, zeby nie bylo tak nudno?
Otóż, w niedzielę byłem na giełdzie i okradli mnie z 30zł. Kiedy się
zorientowałem roześmiałem się do sprzedawcy. Złodziej był naprawdę dobry.
Dwie minuty wcześniej zauważyłem, że mam rozsunięty zamek kieszeni kurtki
gdy przy wejściu lekko go zasunąłem, ale wtedy portmonetka jeszcze była i
nie uwierzyłem. Zamknąłem całkiem i poszedłem dalej. Chwilę potem zamiast
portmonetki znalazłem 10zł :-)))
>- Czy cieszysz sie jak Ci ktos dom okradnie i myslisz "przynajmniejnie
jest nudno"?
Zasadniczo nie, ale czegoś nauczyłem się za te 30zł.

--
Przefiltrowane przez Pierwszy Polski Filtr Nius

42. Data: 2000-12-01 17:03:35

Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacob bekker <j...@f...net> w artykule
news:wWtV5.23234$6W1.1218928@news.flash.net pisze...

> I co zlego by w tym bylo?

Pewnie nic. Reinkarnacja tez jest super. Zapomniales tylko, ze mowimy o
chrzescijanstwie (monoteizmie!), a przynajmniej Leibniz mowi, czyli
doskonaly moze byc TYLKO Bog. Inaczej mowilibysmy o balwochwalstwie i
totemizmie.

--
A. S.
ICQ: 93514181

43. Data: 2000-12-01 17:11:54

Od: "Konrad Milczar" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeciez Bog nie chcial, by czlowiek byl madry, nie chcial by odroznial
> dobro od zla, wiec jak by sie mogl doskonalic.
> Przeciez dzieki temu, ze Ewa zjadla jablko, czlowiek stal sie madry i za
> to Bog go ukaral.
> Czy nie jest to sprzeczne z tym, co wyzej napisales?
>
> A teraz pytanie: Dlaczego Bog nie chcial, by czlowiek byl madry?

I tu mamy jakis blad - albo w programie, albo w naszym rozumowaniu. Skoro
nie chcial aby czlowiek byl madry to po co stwarzal owe drzewo? A jesli
chcial to dlaczego go za to ukaral...

milczar_

44. Data: 2000-12-01 17:13:36

Od: "cbnet" <c...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I co zlego by w tym bylo?

Pewnie byloby to niewlasciwe.

Ty sam jestes w stanie zrobic wiele roznych rzeczy ale czesci
z nich nie robisz i masz okreslone powody pomimo ze nie
chwalisz sie tym.
Np gdybys byl osoba wladna dac komus podwyzke lub nie dac
to czy zawsze i kazdemu przydzielilbys wieksza pensje?
A co z tymi ktorych w taki sposob 'unieszczesliwiasz'?
Czesc bedzie zadowolona ale czesc - nie. Przyjmij
ze czlowiek jest jak ten co w tym przykladzie nie dostal podwyzki.

Czlowiek nie jest w stanie pojac wszystkich spraw Boga, gdyz jest
niedoskonaly.

Czarek

45. Data: 2000-12-01 18:01:33

Od: "Mateusz Szczap" <m...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy programy też zastanawiają się dlaczego programista zrobił w nich tyle b
łędów ?

Programista nie jest wszechmogacy, wiec mogl zrobic cos co nie jest pozbawio
ne wad i niedoskonalosci.

--
m...@s...home.pl
GADU-GADU: 376798

Miłość jest jak liść w lesie - czas ją zmienia, tak jak zima zmienia wygląd
lasu.
(Emily Bronte)
Miłość ogranicza naturalną wrogość między kobietą i mężczyzną.
(Ch. Hebbel)
Kochanka to królowa, żona to niewolnica.
(Przysłowie portugalskie)

46. Data: 2000-12-01 18:09:40

Od: "Ania Lipek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moce slowa... jesli nawet nie wierzysz w Boga, lepiej nie nazywaj Go
> zabobonem bo kiedys mozesz sie jeszcze mocno zdziwic.

He, he, jasne, zdziwie sie :-)). Buahaha, ale masz pomysly. Ja juz wyroslam
z bajek, w Boga nie wierze, tak samo jak w Swietego Mikolaja, ktory to
zekomo wszystkim dzieciom prezenty rozdaje. He, he, przeciez to sa calkowite
bzdury, a juz tym bardziej ta cala religia :-)). Ludzie powymyslali bajki,
bo nie znali odpowiedzi na dreczace ich pytania. Az wstyd mnie bierze, jak
pomysle o tym, ze nadal wielu ludzi w te glupoty wierzy. Swiadczy to o tym,
ze ludzie jeszcze sa niezle zacofani. Gdybym mogla to bym wszystkich
wierzacych dreczyla. Jak ktos wierzy, to kopa w dupe i na lancow, az wybije
se takie bzdury ze lba. A jak nie wybije sobie tego ze lba, to wowczas
najnormalniej w swiecie zastosowalabym na nim cios smoka w cieniu orla. Na
pewno ten idiota po tych przezyciach by zdechl, no bo ja sie z niczym nie
cackam, jak ktos jest debilem, to zabijam i juz.
Ania

47. Data: 2000-12-01 18:38:27

Od: "Konrad Milczar" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy czlowiek stal sie madry po zjedzeniu jablka? No, chyba ze
> "madroscia" nazwiemy wszystko, co robi z naszego zycia pieklo,
> co zreszta po czesci moze i jest prawda...

Mysle, ze to cale jablko z drzewa "poznania dobra i zla" to nic innego jak
wyrwanie sie z tej psychicznej sielanki jaka mielismy w Raju. Stalismy sie
madrzejsi bo odkrylismy cierpienie (rozgraniczylismy rzeczy dobre od zlych).
Jednoczesnie cierpienie dalo nam smutek i zakonczylo ta utopie... Niby to
przykre, ale tak sobie mysle, ze gdybym mial wybierac pomiedzy bezmyslnym
zyciem w szczescu i niewiedzy a zyciem ze swiadomoscia istnienia zla i co za
tym idze psychicznym dyskomfortem to mimo wszystko wybralbym to drugie.

milczar_

48. Data: 2000-12-01 18:46:47

Od: "Konrad Milczar" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A teraz moje pytania: czy Szatan w raju wykonywal wole Boga gdy kusil
> czlowieka jablkiem? Czy kuszenie odbylo sie za wiedza lub przyzwoleniem
> Boga? Czy mozliwe jest ze Bog nie przewidzial iz Szatan doprowadzi w koncu
> do skompromitowania niedoskonalego czlowieka?

Skoro jest wszechwiedzacy to jak moglby przeoczyc tak znaczacy szczegol?
Wyglada na to, ze kuszenie przez Szatana bylo dokalnie przemyslane i z gory
zaplanowane. Dalej moznaby wnioskowac, ze wygnanie z Raju takze bylo czescia
planu a nie tylko opcja. W takim razie jaki to mialo cel? edukacyjny?
przeciez mogl nas stworzyc juz jako swiadomych 'dobra i zla'...

milczar

49. Data: 2000-12-01 21:36:41

Od: "Kane" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nieidealnego

> Czy wedlug Ciebie Bog stworzyl czlowieka, a Jemu sie nie nudzilo, czy aby
> ludziom sie nie nudzilo?:-)

Nazwij to jak chcesz ale coś go jednak stworzyło nie?

> Nie byloby wojen, nie byloby mordow, nie byloby podlosci, kazdy bylby
gotow
> przyjsc drugiemu z pomoca. Ludzie by nie skakali sobie do oczu, nie
obrazali
> sie wzajemnie, prowadziliby kulturane dyskusje bez obrazenie jeden
drugiego
> i jeszcze wiele innych dobrych rzeczy.
>
> jakub

Czy to nie brzmi zbyt pięknie? Wolna wola chyba wyklucza ludzi tylko
idealnych.
(Obiło mi się o uszy coś o zakładzie Boga z Diabłem, kto zdobędzie więcej
dusz :-)
i chyba dlatego dano człowiekowi wolną wolę - a że człowiek odpierdala takie
kocmołuchy to już ...)
Pozdro-wionka.
-KANE-

50. Data: 2000-12-01 21:41:34

Od: "Kane" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pewno ten idiota po tych przezyciach by zdechl, no bo ja sie z niczym nie
> cackam, jak ktos jest debilem, to zabijam i juz.

Religia nie jest bzdurą, mówiąc tak obrarzasz ludzi którzy w nią wierzą.
Jeśli już tak uwarzasz to staraj się nie obrarzać tych po drugiej stronie
barykady.
A Bug czy jak go tam sobie zanwiesz istnieje - w końcu z kądś się wszystko
wzieło nie?

-KAN
E-

test umiejetnosci studiowania