paradoks Boga

51. Data: 2000-12-01 22:02:24

Temat: Re: paradoks Boga
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli Bóg jest idealny i wszechmogacy, to dlaczego stworzyl nieidealnego
> czlowieka?

Ponieważ gdybyśmy byli idealni itp. to sami bylibyśmy Bogami. A że Bóg
najwyraźniej nie chciał mieć towarzyszy, braci czy jakoś tam, tylko
podwładnych, osoby którymi mógłby rządzić to stworzył człowieka.

> Zastanawialiscie sie kiedys nad tym?
> Sam jestem czlowiekiem wierzacym, choc powiem szczerze nie daje mi ten
> problem spokoju.

"NIe ty będziesz Boga oceniał, tylko Bóg Ciebie" - gdzieś to wyczytałem.

> --
> m...@s...home.pl
>
> "The more you know, the more you know you don't know"

Sajdon
s...@p...onet.pl
http://www.republika.pl/sajdon

"Im więcej się uczysz tym wuęcej wiesz. Im więcej wiesz tym więcej zapominasz.
Im więcej zapominasz tym mniej wiesz. Więc po co się uczyć?"

52. Data: 2000-12-01 23:07:05

Od: "Mateusz Szczap" <m...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

I give up.

--
m...@s...home.pl
GADU-GADU: 376798

Miłość jest jak liść w lesie - czas ją zmienia, tak jak zima zmienia wygląd
lasu.
(Emily Bronte)
Miłość ogranicza naturalną wrogość między kobietą i mężczyzną.
(Ch. Hebbel)
Kochanka to królowa, żona to niewolnica.
(Przysłowie portugalskie)

53. Data: 2000-12-01 23:13:22

Od: "Mateusz Szczap" <m...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Abstrachując od idalizmu Boga, czy wyobrazasz sobie jak nudne byloby
> zycie, gdyby wszyscy byli idealni?
> Wiktoria

To takze utopia, gdyz wtedy drobna mniej idealny uczynek moglby byc potrakto
wany jako bardzo zly.
Nie daloby sie zawsze dobrze czynic, bo zmienilyby sie granice. Mozliwe, ze
wtedy powiedzenie np.. dowcipu o kims
mogloby byc potraktowane jako najweiskza obraza i za to by scinali glowe.

54. Data: 2000-12-01 23:15:37

Od: "Mateusz Szczap" <m...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyz wolalbys sie z nimi zamienic? (mowa o Aniolach)

Zdecydowanie tak. Ogladales Miasto Aniolów (City Of Angels) ?

55. Data: 2000-12-02 01:39:38

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Plonk" <p...@p...na.niusy.invalid> wrote in message

> czlowieka?
> Czy programy tez zastanawiaja sie dlaczego programista zrobil w nich tyle
> bledów ?

Sliczne porownanie martwych programow z myslacym czlowiekiem.

jakub

56. Data: 2000-12-02 01:54:42

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Kielesiński" <m...@c...pl> wrote in message
> Witam serdecznie jacob ! :)

> Ale jakie życie byłoby wtedy nudne...

Dlaczego uwazasz, ze byloby nudne?
Czy uwazasz, ze morderstwa, gwalby, napady bandyckie, kradzieze itp.
urozmaicaja nam zycie?

Pozdrawiam,
jakub

57. Data: 2000-12-02 01:54:43

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"DeStroyer" <z...@p...com> wrote in message

> Użytkownik jacob bekker <j...@f...net> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:XxGV5.23787$6...@n...flash.net...

> Myslisz bardzo socjalistycznie. Po cholere ludziom wolnosc? Lepiej
> zeby panstwo za nich kombinowalo, wyplacalo im zasilki, karmilo, itd. To
> takie myslenie, jak kolesi z PGR, co to pija alpage przed sklepem
> sprzedajac za pol ceny kartki, ktore dostaja na obiady z pomocy
> spolecznej. Odpowiedz sobie sam co wolisz. Byc wolnym czlowiekiem
> i moc robic uzytek ze swego umyslu nawet w zly sposob, czy byc
> wiecznym wiezniem dobroci?

A Ty uwazasz, ze nie moze istniec wolny czlowiek posiadajacy dobra wola.
Wlasnie wtedy, kiedy czlowiek bedzie mial dobra wole, bedzie calkowicie
wolny. Nikt wtedy nie zechce zniewolic drugiego czlowieka.
Wlasnie dzisiaj wiele ludzi stara sie ograniczyc wolnosc drugiego czlowieka,
nie mowiac juz o panstwach najbardziej demokratycznych.

jakub

58. Data: 2000-12-02 02:09:47

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Vicky Bonus" <v...@w...pl> wrote in message

> Abstrachując od idalizmu Boga, czy wyobrazasz sobie jak nudne byloby
> zycie, gdyby wszyscy byli idealni?
> Wiktoria

Mozesz wyjasnic dlaczego?
Czy czlowiek, ktory jest gotow drugiemu pomoc, czlowiek, ktory nie bedzie
przeklinal, czlowiek, ktory Cie zawsze wyslucha i postara sie sluzyc rada,
jest nudny?
Czlowiek idealny nie znaczy jakis bezmyslny robot. To znaczy ze bedzie taki
sam jak dzisiejszy z roznymi problemami, tylko, ze z szacunkiem bedzie sie
odnosil do drugiego czlowieka.

jakub

59. Data: 2000-12-02 02:09:47

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> gotow przyjsc drugiemu z pomoca. Ludzie by nie skakali sobie do oczu, nie
> obrazali sie wzajemnie, prowadziliby kulturane dyskusje bez obrazenie
jeden
> drugiego i jeszcze wiele innych dobrych rzeczy.
> A skad wtedy wiedzieliby, ze sa dobre ? :-)))

A po co Ci ta wiedza? Czy nie wystarczy to, ze ludzie beda dobrze zyc, bez
uswiadomienia sobie tego? Dla Ciebie abstrakcyjne pojecie jest waznejsze od
rzeczywistosci?

jakub

60. Data: 2000-12-02 09:40:19

Od: m...@c...pl (Marcin Kielesiński) szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie jacob ! :)

W dniu 02-Gru-2000, napisałeś(aś):

> Dlaczego uwazasz, ze byloby nudne?
> Czy uwazasz, ze morderstwa, gwalby, napady bandyckie, kradzieze itp.
> urozmaicaja nam zycie?

A czy Ty uważasz że wolna wola pozwala nam tylko na morderstwa,
gwałty, napady, kradzieże? ;)

> Pozdrawiam,
> jakub

Marcin Kielesiński
e-mail: m...@c...pl, www: http://www.viper.pl/~reborn/
IRC: MisterQ ICQ:67690939 *m...@e...com* owner

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.psychologia
http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

test umiejetnosci studiowania
Dziekuje ci za....
"Alchemik"