paradoks Boga

81. Data: 2000-12-03 20:39:13

Temat: Re: paradoks Boga
Od: m...@c...pl (Marcin Kielesiński) szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie jacob ! :)

W dniu 02-Gru-2000, napisałeś(aś):

> Dlaczego "tylko"?
> Jesli tak zrozumiales, to co pisalem, nie mamy co dyskutowac.

Dokładnie w ten sposób to zasugerowałeś.
Ja osobiście myślę że wolna wola w jednakowym stopniu pozwala nam na
czynienie dobra, jak i zła.

> Pozdrawiam,
> jakub

Marcin Kielesiński
e-mail: m...@c...pl, www: http://www.viper.pl/~reborn/
IRC: MisterQ ICQ:67690939 *m...@e...com* owner

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.psychologia
http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

82. Data: 2000-12-03 23:01:17

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Mateusz Szczap" <m...@s...home.pl> wrote in message

> Użytkownik jacob bekker <j...@f...net> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bBdW5.25484$6...@n...flash.net...

> *sigh*
> Pewnie, ze nie, ale jeszcze raz to napisze gdy tego wszystkiego nie bylo,
> nawet zwykly drobiazg bylby tragedia swiata.
> Teraz Ci sie tak wydaje bo wiesz, ze te napady, gwalty sa zle, i sa..
> Zakodowalo sie to w Twojej glowie jako zlo, jedno z najgorszych.
> Ale gdyby tego nie bylo wiesz mi, jakies zlo musialoby sie zakodowac. Moze
> wtedy najwieksza tragedia na swiecie byloby nazwac kogos:
> [...]

Nie, nie wiem!

jakub

83. Data: 2000-12-03 23:36:59

Od: "Mateusz Szczap" <m...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi do niego jeszcze wiele brakuje i wciaz mam nadzieje, ze kiedys je znajd
e.

Ja tez... ale boje sie, ze nie uda mi sie go znalezc samemu, tzn. bez milosc
i.
A tak bardzo chcialbym. Mysle, ze jest to mozliwe.

Jak myslisz?

--
m...@s...home.pl
GADU-GADU: 376798

84. Data: 2000-12-04 06:12:15

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Kielesiński" <m...@c...pl> wrote in message
> Witam serdecznie jacob ! :)

> Dokładnie w ten sposób to zasugerowałeś.

Podaj przyklad.
Przeciez dzisiaj wlasnie czlowiek posiada wolna wole i wiemy, ze sa dobrzy
ludzie i sa dranie, wiec jak ktos moze twierdzic inaczej.

> Ja osobiście myślę że wolna wola w jednakowym stopniu pozwala nam na
> czynienie dobra, jak i zła.

Nie musisz osobiscie tak myslec, bo wszyscy tak mysla. To sa fakty
niezaprzeczalne.

Pozdrawiam,
jakub

85. Data: 2000-12-04 06:12:16

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Milczar" <y...@w...pl> wrote in message
> tlumaczy.
> A ja napisalem "wszechwiedzacy". Pomylka przy czytaniu czy sugerujesz, ze
> to okreslenie "zostalo przekrecone przez tlumaczy"?

Nie rozumiem o co Ci sie rozchodzi. Jakich tlumaczy masz na mysli?
Czy ja cos napisalem innym jezykiem i ktos to zle przetlumaczyl na
polski?:-)

jakub

86. Data: 2000-12-04 08:29:14

Od: Vicky Bonus <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jacob bekker" <j...@f...net> napisał / wrote:

> "Vicky Bonus" <v...@w...pl> wrote in message

> Mozesz wyjasnic dlaczego?
> Czy czlowiek, ktory jest gotow drugiemu pomoc, czlowiek, ktory nie bedzie
> przeklinal, czlowiek, ktory Cie zawsze wyslucha i postara sie sluzyc rada,
> jest nudny?
> Czlowiek idealny nie znaczy jakis bezmyslny robot. To znaczy ze bedzie taki
> sam jak dzisiejszy z roznymi problemami, tylko, ze z szacunkiem bedzie sie
> odnosil do drugiego czlowieka.

Pewnie, ze nie jest nudny! Chodzi mi o to, ze jesli wszyscy byli by idealni
bylo by nudno. Ta roznorodnosc ludzi jest fascynujaca. Z reszta pojecie
idalizmu jest pojeciem wzglednym. Oczywiscie sa pewne schematy, ale to co
jednego pociaga w danym czlowieku, innego moze draznic.
Z pozdrowieniami
Wiktoria

87. Data: 2000-12-04 10:02:47

Od: "cbnet" <c...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Scisle rzecz biorac 'Wszechmogacy' wystepuje w Biblii
moze 2 lub 3 razy (prawdopodobnie blad przekladu)
i jest uzyte w okreslonym kontekscie, natomiast
'Wszechmocny' to jedno z naturalnych bardzo
czesto wystepujacych w Biblii imion Boga.

Tak sie przyjelo jakos ze w sytuacjach gdy w opisie w Biblii
wystepuje 'Wszechmocny', kk wklada ludziom do glowy
'Wszechmogacy'.

Efekt - taki jak w temacie: '... skoro wszystko moze to czemu
tego albo tamtego nie zrobi/zalatwi...' itd.

IMO to jedno z najczestszych, bezsensownych nieporozumien
w dzisiejszych czasach w pojmowaniu istoty Boga.

Czarek

88. Data: 2000-12-04 10:50:08

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No skoro stale się od niego oddalamy to trza dążyć spowrotem... :-)))
Na poważnie to sądzę, że człowiek jest idealny. Oczywiście, jeśli kto będzie
się upierał to zapyta o definicję ideału. Ale dla mnie idealną sytuacją jest
fakt, że coś jest kompletne. A wydaje mi się, że człowiek jest kompletny, ma
pełnię możliwości, żeby pozostać tymże człowiekiem, ma instynkt
samozachowawczy, rozum i śmiertelność. Co więcej trzeba?

Marutka.

89. Data: 2000-12-04 12:46:22

Temat: Re: paradoks Boga 2
Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomnialem dodac...
Dobrze ze ludzie widza w sobie skazy, bo one
naprawde sa.
Problem w tym jak je "zaleczyc"
(slowo usunac jest tu troche nie-na-miejscu).
Da sie ale to bardzo trudne.
Moge sie zalozyc, ze gdybyc poprosil
mnie np. "mam problem i dam wszystko zeby go rozwiazac" i gdybym mial
"boska mozliwosc" pokazania Ci co bedziesz musial
"przejsc" zeby go rozwiazac, to ... wycofalbys sie natychamist!
Slowo! trzeba byc tez ostroznym.
Duch

90. Data: 2000-12-04 13:27:25

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę zależy co rozumiesz przez skazy. Niektóre nie są skazami. W dużej mierze
przypadków nasze szaleństwo jest najzwyczajniejszym indywidualizmem, a nasza
tak zwana normalna część szaleństwem integracji z innymi. Skazy ogląda się w
lustrze, które jednak może być równie dobrze krzywym zwierciadłem.
Zgadzam się, że praca z własną psychiką jest trudna. I nawet nie wiem czy
chodzi tu o leczenie niedoskonałości. Jestem raczej bliższa stwierdzenia, że
człowiek po prostu stara się urosnąć, dojrzeć i rozbudowywać o innych ludzi. Po
prostu patrzę na to inaczej. Mniej bolejąco :-))) No i więcej wiary w ludzi :-
))))

Marutka.

test umiejetnosci studiowania
Dziekuje ci za....