parawanik w czasie operacji

1. Data: 2004-06-26 12:13:34

Temat: parawanik w czasie operacji
Od: "Bart" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam być może głupie pytanie, ale zawsze mnie zastanawiało, dlaczego w trakcie
operacji w czasie których pacjęt jest świadomy, zakłada mu się przed głową
mały parawanik, aby nie widział co się dzieje ?

czy chodzi o to aby nie doznał szoku, czy aby nie nakrył lekarzy na błędach :-)
Bo chyba chirurdzy są przyzwyczajeni, że całą ekipa im się patrzy na ręce ?

Czy jeżeli pacjent by chciał, to mógłby patrzeć co się dzieje ?, np. kobita w
trakcie cesarskiego cięcia, mogła by na własne życzenie obserwować, jak jej
dziecko jest wyciągane ?

Może w ogóle na życzenie pacjęta, cała operacja powinna być filmowana, po
pierwsze, mam prawo wiedzieć co się ze mną robi. A po za tym byłby to dowód w
sprawach błędów lekarskich.

2. Data: 2004-06-26 13:31:40

Temat: Re: parawanik w czasie operacji
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> operacji w czasie których pacjęt jest świadomy, zakłada mu się przed głową
> mały parawanik, aby nie widział co się dzieje ?

lekarze okrywaja cale cialo a zostaje tylko miejsce przeznaczone do naciecie
aby nie zabrudzic ciala pozatym nigdy nie wiadomo jak normalny czlowiek
zareaguje a widok otwartego swojego brzucha dlatego sie zasłania ,po co ma
na to patrzec i tak sie nie zna.
p.

3. Data: 2004-06-26 14:36:03

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bart <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> operacji w czasie których pacjęt
^^^^^^
> Może w ogóle na życzenie pacjęta,
^^^^^^^

"Bęndonc młodom lekarkom na wysuniętej placówce, weszedł raz do mej
przychodni pacjęt..."

P, NMPSP.

JoP

4. Data: 2004-06-27 12:26:05

Od: u...@i...pl (gp) szukaj wiadomości tego autora

On 26 Jun 2004 14:13:34 +0200, "Bart" <d...@p...onet.pl> wrote:

>Mam być może głupie pytanie, ale zawsze mnie zastanawiało, dlaczego w trakcie
>operacji w czasie których pacjęt jest świadomy, zakłada mu się przed głową
>mały parawanik, aby nie widział co się dzieje ?

Ten parawanik oddzielajacy chirurgow od anestezjologow niektorzy
nazywaja bariera krew-mozg.
gp

5. Data: 2004-06-27 19:15:22

Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gp" <u...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ten parawanik oddzielajacy chirurgow od anestezjologow niektorzy
> nazywaja bariera krew-mozg.
> gp

A mnie sie wydaje ze on jest po to, aby oddzielic pracownikow umyslowych od
fizycznych. ;)

marekz

6. Data: 2004-06-27 20:09:35

Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale nie zawsze,- ja np. przed laty w czasie zabiegu usuniecia migdałków
(nieprzyjemny i dość bolesny) poprosiłem o postawienie lustra i z
zainteresowaniem sledziłem ich wyłuskiwanie. Wydaję mi się, że pomogło mi to
lepiej znieść tą małą operację, tymbardziej, że operator była tak miła, ze
objasniała mi, co i po co robi.
-
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

żel "Estreva" na większe piersi - to prawda?
Przedluzenie prawo jazdy
Magnez z zgaga
sperma - wlasciwosci
seronil a libido u facetow