parowki...

41. Data: 2005-10-07 06:23:10

Temat: Re: parowki...
Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Gwiazdowski" <m...@w...TO.pl> napisał w
wiadomości news:di3kdp$1rc$1@inews.gazeta.pl...
> witam,
> gdzie kupic porzadne parowki? Z tych obecnych w sklepach jadalne sa IMHO
> tylko Berlinki z Morlin i produkty "Zlotego Indyka". Niestety - to, ze sa

Tu coś o jadalności niektórych...

"Co jemy w popularnych i tanich wędlinach? Na prośbę "Gazety Poznańskiej"
specjaliści odpowiadają: szpik, chrząstki, dużo tłuszczu i chemii oraz...
śladowe ilości mięsa. Parówek, traktowanych powszechnie jako dietetyczna
żywność, eksperci nie daliby swoim dzieciom."

http://mojafirma.interia.pl/news?inf=673630

--
R.

42. Data: 2005-10-07 07:04:55

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości

> Sposob na "niepekanie" parowek. Wrzucic do wrzatku, wylaczyc gaz i trzymac
> pod przykryciem. Jezeli wieksza ilosc parowek, np kilogram, to chwilke
> potrzymac na gazie /niedopuscic do wrzenia./
> Pozdr
> MarekF

Dzieki .. nie omieszkam wyprobowac ale . jeszcze jedno pytanko .
Parowki wczesniej potrzymac w temperaturze pokojwej ?? zeby "doszly" do
odpowiedniej temperatury ??
(zakladam ze wyciagnalem je z lodowki)
Pozdrawiam
Kondziorek

43. Data: 2005-10-07 07:11:51

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> śladowe ilości mięsa. Parówek, traktowanych powszechnie jako dietetyczna
> żywność, eksperci nie daliby swoim dzieciom."

No i "zniszczyles" mi caly smak parowki hehehe
a powaznie mowiac .. wiedzielismy od dawna ze parowki robione sa z "odpadow"
jakoby

Tak jak i mortadela ..
Pamietacie czasy kiedy parowek , parowkowej , mortadeli , salcesonow ,
pasztetowej . w sumie sie nie jadalo . bo byly najtanszymi "wedlinami" w
Polsce i uwazane byly za cos gorszego ??
a ja pamietam jak za czasow stanu wojennego ojciec kupil pol swiniaka . i
dal rzeznikowi do zrobienia ..
Ten jak zrobil salceson , kaszanke i bulczanke to nie chceilismy jesc
szynki a napychalismy sie tymi specjalami jak .. najprzedniejszym rarytasem
:)
a kaszanka i bulczanka byly zrobione w .............................
sloikach litrowych ,.. ze wzgledu na brak jelit .
i tak jak sie otworzylo taki sloiczek to wystarczal ....... na jeden dzien
dla jednej osoby hehehe
Pozdrawiam
i mimo wsio zycze smacznego
Kondzorek

44. Data: 2005-10-07 07:21:41

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kondziorek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sloikach litrowych ,.. ze wzgledu na brak jelit .
> i tak jak sie otworzylo taki sloiczek to wystarczal ....... na jeden dzien

Teraz to sie troszeczke zmieniło...

dobry salceson albo pasztetowa nie kosztuje
wiele mniej niz jakies tam wędlinopodobne wynalazki..

zreszta trudniej jest go nafaszerowac chemia jak inne wyroby..

Marek

45. Data: 2005-10-07 07:48:12

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-10-07 01:30:25 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Barbara* skreślił te oto słowa:

> LIA - wiesz co znaczy snobizm ???????????????
> gratuluje zatem ...
>
> Rozumiem, ze czlowiek chce sprobowac co to takiego za tak wygorowana cene..
> ale zeby twierdzic, ze to jest cud-miod i za ten cud-miod ta cena jest
> wlasciwa.. to juz naprawde - przesada..

Wybacz, ale mało mnie interesują Twoje kompleksy.
Jeszcze mniej opinie o produkcie, którego nie jadłas.

Mi naprawdę nie przeszkadza, że komuś smakuje kiełbasa ślaska za 4,99/kg z
Tesco. Smacznego :)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

46. Data: 2005-10-07 08:03:02

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kondziorek" <p...@g...pl> wrote in message

> Parowki wczesniej potrzymac w temperaturze pokojwej ?? zeby "doszly" do
> odpowiedniej temperatury ??
> (zakladam ze wyciagnalem je z lodowki)
Ja wkladam prosto z lodowki.
Pozdr
MarekF

47. Data: 2005-10-07 08:33:04

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. <U...@u...o.cuz.t.au.unosupamu.uonuetu
.uplu> wrote:

> Mamy w Lublinie taka ulice na której jest kilkanaście sklepów z
> miesem i wedlinami
> pochodza one z małych lokalnych wytwórni..parówki cielece

A gdzie to? Chętnie sprawdzę, bo 'Piotra i Pawła' to się pewnie w Lublinie
nie doczekam.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

48. Data: 2005-10-07 08:36:15

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jastrzebski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:di5bs0$i59$1@news.lublin.pl...
.uplu> wrote:

> A gdzie to? Chętnie sprawdzę, bo 'Piotra i Pawła' to się pewnie w
Lublinie
> nie doczekam.

Na 1 Maja..przy dworcu koleii zelaznej..
zawsze świerzo i mieso raczej nie pochodzi z przemysłowej chodowli

Marek

49. Data: 2005-10-07 08:39:47

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (czosnyczek , lisc laurowy , siele angielskie , gorczyca biala , tymianek
,
> pieprz , cebula , jalowiec , polac troszku olejem - piec w 180-ciu
stopniach
> . zeby lekko "bulbala" . w naczyniu zaroodpornym , pod przykryciem przez
> jakies 1,5 godziny .. potem mozna na kfilke odkryc zeby z wierzchu podpiec
> .)
> Pycha .. na obiadek .. Moja Kobieta robi na swieta .. potem jemy to z
> chrzanem swierzo tartym (najlepiej swpim jesli ktos ma cierpilwosc hie hie

Akurat biała to sam sobie możesz zrobic...zadna filozofia i ze 2 godziny
roboty w sumie...

a potem mozna sobiue zapiekać do woli...
polecam zapiec na kapuscie kiszonej :))
jak sie dobrej kapuchy uzyjew to eksta jarzynka wychodzi..

mozna tez zapiekać na plastrach ziemniaków

Marek

50. Data: 2005-10-07 09:58:54

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:di5cm2$lfs$1@news.lublin.pl...

> [...]
> polecam zapiec na kapuscie kiszonej :))
> jak sie dobrej kapuchy uzyjew to eksta jarzynka wychodzi..
>
> mozna tez zapiekać na plastrach ziemniaków

Nie robilem nigdy .
Coz .. lenistwo hiehiehie ..
ale moze kiedys sprobuje :)
a zapiekana na kapuscie kiszonej tez smakowicie brzmi ..
ja osobiscie w kapuscie .. woel zeberka ... 3/4 "zwyklych" i 1/4 wedzonych
Mniam

Smacznego
Kondziorek

coś szybko, łatwo i na stypę