paskudztwo w czarnej porzeczce

1. Data: 2000-04-26 08:13:13

Temat: paskudztwo w czarnej porzeczce
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest sobie taki szkodnik, nie wiem, jak sie nazywa - rozwija sie w
pakach porzeczki (zdaje sie glownie czarnej). Objawem jest tez
zczernienie rdzenia w galazkach. Jak sie toto nazywa, czym go wytepic
(pryskac?) kiedy etc.?

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

2. Data: 2000-04-26 09:18:43

Temat: Odp: paskudztwo w czarnej porzeczce
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...
> [...]
> pakach porzeczki (zdaje sie glownie czarnej). Objawem jest tez
> zczernienie rdzenia w galazkach. Jak sie toto nazywa, czym go wytepic

Wielkopąkowiec porzeczkowy chyba? W uprawach amatorskich nie poleca się
środków chemicznych, tylko obrywanie charakterystycznie okrągłych pąków
przed rozwojem liści, ewentualnie wycinanie silnie porażonych gałązek. Jeśli
krzaków jest niewiele, to taka "mechanika" wystarcza w zupełności,
sprawdziłam u siebie.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-04-26 09:26:44

Temat: Re: paskudztwo w czarnej porzeczce
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

probowalem obrywac w zeszlym roku i nie pomoglo :-(

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

4. Data: 2000-04-26 15:23:42

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Rdzen wyzera chyba przeziernik porzeczkowiec o ile dobrze pamietam z
odleglych czasow zajmowania sie pozytecznymi roslinami, a nie "chwastami"
jak to jest obecnie.

Andrzej Opejda
mailto:A...@i...pl
Internetowy Katalog Ogrodniczy - http://www.iko.pl

5. Data: 2000-04-27 09:57:10

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponawiam pytanie: czym go spryskac (zrywanie pakow w zeszlym roku niewiele
pomoglo)? Aha: to spryskanie powinno byc bezpieczne dla innych porzeczek i
agrestu, ktory rosnie obok...

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

6. Data: 2000-04-27 16:07:19

Od: "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.agrosan.pl/press/ebooks/pors97/10_program
_ochrony_porzeczki_czarn
ej.htm

wystarczy poszukac, poszperac i wszystkow wiadomo i czym i kiedy :)))
wpisanie na stronie info.icm.edu.pl hasla: "wielkopąkowiec porzeczkowy"
bardzo pomaga.

Zoocydy sa glownie szkodliwe dla zwierzat i ludzi a nie innych porzeczek i
agrestu. Bardziej od zdrowia porzeczek i agrestu martwiłbym sie o zdrowie
opryskujacego. Srodki na wielkopakowca są szczególnie wredne i trujące.
Polecam tabele z danymi o klasie toksyczności.

Maciej Szmit napisał(a) w wiadomości: <3...@m...iw.lodz.pl>...

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

7. Data: 2000-04-28 07:32:56

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod tym linkiem jest komunikat
"Sorry ale nie ma takiej strony"
:-(
Marek Kawalec wrote:

> [...]
> opryskujacego. Srodki na wielkopakowca sš szczególnie wredne i trujšce.
> Polecam tabele z danymi o klasie toksyczności.

postaram sie nie zatruc ;-)
--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

8. Data: 2000-04-28 14:22:13

Od: "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry przepisz sobie dokładnie link albo zacznij z wyzszego poziomu.
Np:
http://www.agrosan.pl/press/ebooks/pors97/index.htm

Bo jesli tylko kliknales w nazwe to za malo Ci sie przepisalo bo edytor
zawinal wiersz :))

Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

9. Data: 2000-04-30 11:52:12

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten, tego, zauwazylem, ze zawinal. Z zawodu jestem informatykiem i zauwazam
takie rzeczy :-) Link nie dzilala mimo, ze dopisame ten zaiwniety kawalek. Ale
ostatnio cos padalo na LODMANie, iwec moze to tego wina

Pozdrowienia

10. Data: 2000-04-30 14:03:48

Od: "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak niedawno w WARMANie. To taka przypadłość internetu.
Dane pzresle na priv.

Marek Kawalec wrote:

> [...]
> http://www.agrosan.pl/press/ebooks/pors97/index.htm
>
> Bo jesli tylko kliknales w nazwe to za malo Ci sie przepisalo bo edytor

szkółki bartnika
CISY NA ZYWOPLOTY do sprzedania
Kosa spalinowa
sprzedam: CISY NA ZYWOPLOTY