patchwork

1. Data: 2006-01-06 22:03:29

Temat: patchwork
Od: "lajtmam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Jestem tu po raz pierwszy,moją wielką pasją są patchworki, szyję już
około 10 lat, mam na koncie udział i zwycięstwo w dwóch konkursach( jeden
organizowany przez Burdę, a drugi, niedawno rozstrzygnięty, organizowany przez
firmę Bernina, w którym zdobyłam 1-szą nagrodę, wspaniałą maszynę, m.in do
pikowania i quiltingu, wyposażoną w laserowy system BSR, dający niesamowite
możliwości ozdobnego pikowania patchworków.Posiadam też na moje wyroby
Certyfikat Krajowej Komisji Artystycznej i Etnograficznej Fundacji Cepelia.
Chetnie nawiążę kontakt z osobami pasjonującymi sie patchworkiem, chętnie też
udzielę rad i wskazówek na temat szycia tą techniką :-)
Pozdrawiam i czekam na wasze głosy!

ps. moje prace można obejrzeć pod adresem www.narzuty.com

2. Data: 2006-01-07 09:32:32

Temat: Re: patchwork
Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> też
> udzielę rad i wskazówek na temat szycia tą techniką :-)

Wow! jestem pod wrażeniem!
Szczególnie nagrody ;). Czy ta maszyna zajmuje dużo miejsca?

Zapraszam Cię serdecznie do zapoznania się z projektem kołderek za jeden
uśmiech i przyłączenia się do rzeszy osób szyjących kołderki dla chorych
dzieci.
http://www.kolderki.org/kolderki/
http://www.kolderki.org/
http://www.kolderki.org/galeria/

Gdybyś miała jakieś pytania dotyczące szycia kołderek lub samego projektu
pytaj śmiało (k...@r...pl)

MKatarynka (Kraków)

3. Data: 2006-01-07 11:05:00

Od: "Mira" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lajtmam" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> też
> udzielę rad i wskazówek na temat szycia tą techniką :-)

Przepiękne są twoje prace. Jedna ładnieszja od drugiej.
Gratuluję też nagrody. Jest się czym chwalić:)))
Pozdrawiam
Mirka (Teresin)

4. Data: 2006-01-08 08:50:21

Od: "MariolaK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prace sa przepiękne. Poduszki cudne. Gratuluję :)
Pozdrawiam
MariolaK

5. Data: 2006-01-08 13:39:31

Od: slonk0 <s...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chetnie nawiążę kontakt z osobami pasjonującymi sie patchworkiem, chętnie też
> udzielę rad i wskazówek na temat szycia tą techniką :-)

Witam serdecznie :)

No to moze ja niesmialo sie zapytam, w jaki sposob pikowac takie wielkie
narzuty? Zszylam kawaleczki na koldre 2x2 metry i od dwoch lat lezy mi w
szafie, bo kazda proba przepikowania konczy sie rzuceniem pracy w kat. Z
poduszkami czy makatkami nie ma problemu, caly material sie przesuwa bez
probemu, a z taka duza plachta to nijak nie moge sobie poradzic
(probowalam z wlaczonym prowadzeniem dolnym oraz z wylaczonym) - tak czy
siak nie jestem w stanie tego przesunac do przodu ;)
Czy stopka z prowadzeniem gornym by pomogla?

Pozdrawiam
Magda-Slonko(Wroclaw)

6. Data: 2006-01-08 21:29:31

Od: "lajtmam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo i też serdecznie pozdrawiam!!

7. Data: 2006-01-08 21:41:50

Od: "lajtmam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Trzeba przyznać,ze pikowanie dużycj narzut jest trudne i często wymaga
siły fizycznej wręcz :-)Trzeba zwijać narzytę w ciasny rulon i przepychać po
prostu przez otwór maszyny, ja tym sposobem pikowałam narzuty o wymiarach
250/250!! Fakt, że bolało mnie jeszcze jaki czas ramię całe, ale jednak można :-
).Jeśli narzuta składa się z kwadratów bądź prostokątów, najpierw pikuję linie
pionowo, po kolei idąc os jednego do drudiego boku narzuty, a potem linie
prostopadłe, przecinające przeszyte linie pikowania. Ja pikowałam wszystkie
moje patchworki na Łuczniku ustawionym na szew prosty, tak jak do zszywania
kawałków.Pewnie to kwestia wprawy.Ważne jest natomiast wcześniejsze dokładne
sfastrygowanie wszystkich trzech warstw patchworku.Najlepiej zrobić to po
przekątnycj, od jednego rogu narzuty do drugiego, a potem między nimi
przefastrygować krzyż, wszystkie linie musza się przecinać dokładnie na środku
narzuty.
Życzę powodzenia w pikowaniu, jeśli coś niejasno wyjaśniłam , proszę pytać!
Pozdrawiam gorąco!!

8. Data: 2006-01-08 21:55:43

Od: <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu jest instrukcja obrazkowa i sporo porad:
http://www.patchworkowo.org/

9. Data: 2006-01-08 22:30:35

Od: "Sinkag" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No coś pięknego, zazdroszczę umiejetności..... wszystkie prace miodzio..!!!!

Pozdrawiam
Sinka

10. Data: 2006-01-09 07:50:51

Od: "lajtmam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora