[pergamano] to chyba u nas nowość

1. Data: 2006-01-06 17:53:56

Temat: [pergamano] to chyba u nas nowość
Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basik podała niżej linka do pocztówek - wiele z nich zrobione jest metodą
pergamano.
Poniżej podałam linki do kilku moich pocztówek wykonanych tą techniką.
http://www.kaan.pl/mkportal/modules/gallery/album/a_
5680.jpg
http://www.kaan.pl/mkportal/modules/gallery/album/a_
5681.jpg
http://www.kaan.pl/mkportal/modules/gallery/album/a_
5620.jpg
http://www.kaan.pl/mkportal/modules/gallery/album/a_
5602.jpg
http://www.kaan.pl/mkportal/modules/gallery/album/a_
5542.jpg
http://www.kaan.pl/mkportal/modules/gallery/album/a_
5541.jpg

--
********Magda********
Białystok

2. Data: 2006-01-06 18:32:20

Temat: Re: [pergamano] to chyba u nas nowość
Od: "Mira" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pergamano.
> Poniżej podałam linki do kilku moich pocztówek wykonanych tą techniką.

Magda, piękne te twoje kartki.Widzę,że nowa technika jest opanowana:)))
Pozdrawiam
Mirka (Teresin)

3. Data: 2006-01-06 18:34:58

Od: Shaa <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 06 Jan 2006 18:53:56 +0100, madziula <m...@p...onet.pl>
wrote:

> Basik poda?a ni?ej linka do pocztówek - wiele z nich zrobione jest metod?
> pergamano.

Trzy ostatnie rewelacja. Gdzie można się tego nauczyć? ;)

--
pzdr.
Shaa

4. Data: 2006-01-06 18:57:22

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trzy ostatnie rewelacja. Gdzie można się tego nauczyć? ;)

ja nauczyłam się czytając inforamcje w internecie, podpytując tych co robią
:) i to wszystko oczywiście domowymi sposobami bo oryginalne narzędzia są
drogie :)

--
********Magda********
Białystok

5. Data: 2006-01-06 19:44:46

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madziula" <
> Basik podała niżej linka do pocztówek - wiele z nich zrobione jest metodą
> pergamano.
> Poniżej podałam linki do kilku moich pocztówek wykonanych tą techniką.

Śliczne kartki:).
Na stronie Julki przeczytałam, że to rodzaj tłoczenia na papierze typu kalka
techniczna, skąd masz kalkę w różnych kolorach?
Pamiętasz może, z której strony się uczyłaś?

Elżbieta

6. Data: 2006-01-06 20:21:58

Od: "Aga " <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta T. <t...@w...pl> napisał(a):

> Pamiętasz może, z której strony się uczyłaś?

JA pierwszy raz o tej technice uslyszalam i sie zakochalam w ych kartkach na
forum maranty
Uprzedzam, ze trzeba sie zalogowac, zeby zaobaczyc obrazki. Jest tam rowniez
kurs :)
http://maranta.livenet.pl/forum/viewforum.php?f=48

pozdrawiam
yas

7. Data: 2006-01-06 20:27:02

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga " <

> [...]
na
> forum maranty
> Uprzedzam, ze trzeba sie zalogowac, zeby zaobaczyc obrazki. Jest tam

Dzieki, lecę patrzeć:)

Elżbieta

8. Data: 2006-01-06 20:43:07

Od: "Agas" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>skąd masz kalkę w różnych kolorach?

Oj dawno tu nie zaglądałam i teraz też na chwile tylko.Podam linków kilka.
Tu pokazali jak zrobić kolorową kalkę

http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=74373&PhotoID=674355&ob=0

A tu troche wzorów

http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=74373

http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=74369

http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=64331

http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=64534

Miłego oglądania
Agas

9. Data: 2006-01-06 20:51:19

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agas wrote:

> [...]

Kalkę nie jednobarwną, a we wzorki (kwiaty, motylki itp.) kupowałam
swego czasu w empiku, wykorzystałam ją do zaproszeń ślubnych. Taka kalka
daje efekt prześwitującego pastelowego wzoru (pod nią trzeba podłożyć
jasny papier, wtedy wzór staje się bardziej wyraźny). Efekt końcowy
jest taki, że widać to, co pod spodem, ale widać też nadruk z kalki,
bardzo fajnie się to prezentuje.
Zastanawiam się, czy na potrzeby pergamano nie można by było np.
podmalować kalki rozcieńczonym tuszem, gąbka albo wacik mogłyby dać
ciekawe efekty (pamiętacie pasiaste koperty z papieru kredowego?).
Pozdrawiam
J.

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

10. Data: 2006-01-06 21:40:17

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julka" <

> Zastanawiam się, czy na potrzeby pergamano nie można by było np.
> podmalować kalki rozcieńczonym tuszem, gąbka albo wacik mogłyby dać
> ciekawe efekty (pamiętacie pasiaste koperty z papieru kredowego?).

Trochę poczytałam u Maranty, rzeczywiście kalkę można pomalować, ponoc
najlepiej kredkami akwarelowymi. Ciekawa technika, efektowna, może nawet coś
wyjdzie bez śladu talentu plastycznego?:)

Elzbieta

(xxx)szukam Whiskers & Wings ...
/NOT/ smierdzacy polar :(
dla robiących kartki :)