pęka biała kiełbasa

11. Data: 2007-02-08 13:03:17

Temat: Re: pęka biała kiełbasa
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"fil" <m...@g...com> wrote in message
news:1170938505.938310.102440@s48g2000cws.googlegrou
ps.com...
Poprostu trzeba bardzo wolno gotować, na małym ogniu i juz cała
sztuka, a widelcem nie dziob bo wszystko z niej wypłynie i bedziesz
miał suszka.
macieko

W zasadzie to nie szkodzi - na wywarze z białej kiełbasy gotuje się różne
smakowite zupy...

12. Data: 2007-02-08 13:16:58

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

maf napisał(a):
> Użytkownik "dwaKa" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> Bo bialej kielbasy sie nie gotuje tylko parzy.
> Zreszta w sklepach wystepuje pod nazwami "biala surowa", "biala parzona".
[...]
Kiełbasa biała surowa parzona PN-A-820007.

--
pozdr. Jerzy

13. Data: 2007-02-08 13:21:31

Od: "fil" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

No barszcz biły np bardzo dobry wychodzi na wodzie z białej kiełbasy,
to wtedy nawet kiełbase bnależy pokroić w plastry.
macieko

14. Data: 2007-02-08 14:51:49

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Lut, 13:32, "dwaKa" wrote:
> [...]
> NIE PĘKŁO !!!!!!!!
> Dziękuje i pozdrawiam

:)
Cała przyjemność po mojej stronie:)
Eeyyy... A wychylę się, co mi tam;p
Pyszna jest biała, zapiekana z całymi pieczarkami i z pokrojoną
cebulą:)

--
Pozdrawiam :)
JM

15. Data: 2007-02-09 12:35:21

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

maf napisał(a):
> Bo bialej kielbasy sie nie gotuje tylko parzy.
> Zreszta w sklepach wystepuje pod nazwami "biala surowa", "biala parzona".
> Surowa biala wrzucasz do wrzatku i pilnujesz, zeby woda sie nie zagotowala,
> tzn w momencie jak ma sie zagotowac to wylaczasz gaz. W tej wodzie ma zostac
> az do ostygniecia. /Chyba, ze zaraz do konsumpcji, to trzeba odczekac, az
> sie "zaparzy"./

iiiiiii tam - ja gotuję ok. 10 min., nastepnie wyjmuję, nacinam i
wkładam do nagrzanego piekarnika na kolejne 10 min.
Pysznościowa jest, zwłaszcza z chrzanem.
Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

16. Data: 2007-02-13 17:16:19

Od: "Ozetjot" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dwaKa" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
>w jaki sposób , można temu zapobiec, w czasie gotowania ?

Białej kiełbaski sie nie gotuje , tylko parzy. Wrzuc do zimnej wody, dodaj
pare listkow laurowych i niezmielony pieprz czarny i doprowadz do
temperatury wrzenia, zmniejsz płomien by nie dopuscic do zagotowania wody i
tak trzymaj 30-40 min. Palcel lizac :-)

Pzdr.
Ozetjot

17. Data: 2007-02-13 19:01:40

Temat: Re: pęka biała kiełbasa + żurek
Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13-02-2007 o 18:16:19 Ozetjot <r...@o...pl> napisał(a):

> U?ytkownik "dwaKa" <b...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

A trzeba? Właśnie pęknięta lepiej oddaje smak,
np. w żurku. I łatwiej ją zeszamać.
Ja gotuję: najpierw kiełbasę - niech pęka, długo,
potem ziemniaki w kostkę (aż się rozlecą)
a na koniec dodaję albo kupne torebki białego barszczu,
albo własny zakwas (lepszy, ale trzeba czekać).
I skromne przyprawy: liść bobkowy, majeranek.
Ważne, aby ziemniaków nie gotować w kwaśnym.

Żre się z chlebem opalonym nad gazem, tostami,
albo samo. MUSI być lekko kwaśne.
Antek

18. Data: 2007-02-14 08:57:13

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> napisał w
wiadomości news:op.tnpa42zk3k4ay3@dom.home.aster.pl...
> Dnia 13-02-2007 o 18:16:19 Ozetjot <r...@o...pl> napisał(a):
>

> Żre się z chlebem opalonym nad gazem, (...)

Komuś nadal przeszkadzają zdrobnienia..? :-)))

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

19. Data: 2007-02-14 09:44:24

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, zesztywniałymi z zimna paluchami JaMyszka wyklikał(a):

> Eeyyy... A wychylę się, co mi tam;p
> Pyszna jest biała, zapiekana z całymi pieczarkami i z pokrojoną
> cebulą:)

Albo z czosnkiem i cebulą :) mniam...

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
adres nadawczy to spampułapka - odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

PRZYSMAK KOZACKI
wykwintny obiad
ryby
outcook