peklowanie

1. Data: 2009-12-17 11:46:15

Temat: peklowanie
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki cel ma ciasne układanie i obciążanie (np. kamieniem) mięsa peklowanego?
Po to, aby mięso było przykryte zalewą można dać tej zalewy więcej.

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2009-12-17 11:55:07

Temat: Re: peklowanie
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Jaki cel ma ciasne układanie i obciążanie (np. kamieniem) mięsa
peklowanego?
> Po to, aby mięso było przykryte zalewą można dać tej zalewy więcej.

Będzie pływało, nie powinno z zalewy wystawać...

3. Data: 2009-12-17 13:00:26

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> peklowanego?
>
> Będzie pływało, nie powinno z zalewy wystawać...

U mnie nie pływało, płyn przykrywał mięso dokładnie.

Krycha.

4. Data: 2009-12-17 13:02:02

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> U mnie nie pływało, płyn przykrywał mięso dokładnie.
>
> Krycha.

To wystarcza przekładac te kawałki z góry na dół codziennie, przez okres
peklowania.

5. Data: 2009-12-17 13:33:45

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> To wystarcza przekładac te kawałki z góry na dół codziennie, przez okres
> peklowania.

Nigdy nie przekładałem. Ważniejsze od przekładania, według mnie, jest zrobienie
nastrzyku i używanie do peklowania peklosoli.

6. Data: 2009-12-17 13:39:16

Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Po to, aby mięso było przykryte zalewą można dać tej zalewy więcej.

Tylko żeby mięso miało odpowiedni smak po peklowaniu ilość zalewy i jej
stężenie jest ściśle określone dla wagi samego miesa. Dasz więcej to albo
będzie za małe stężenie soli a jak zrobisz więcej solanki o odpowiednim
stężeniu to mięso "wciągnie" więcej soli i będzie za słone.

Tomasz

7. Data: 2009-12-17 14:55:59

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz O." <t...@o...eu> wrote in message

Samo leżenie w solance też nie da równomiernego jej oddziaływania na
mięso - inaczej sól (i inne składniki) dy funduja w powierzchnię górną,
inaczej dolną zwłaszcza jeżeli kawałek leży na innym i naczej z boku. W
większych zakładach są do mieszania specjalne maszyny, nawet próżniowe...

8. Data: 2009-12-18 01:05:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 12:46:15 +0100, Krycha napisał(a):

> Jaki cel ma ciasne układanie i obciążanie (np. kamieniem) mięsa peklowanego?
> Po to, aby mięso było przykryte zalewą można dać tej zalewy więcej.

Obciążam mięso wymytym w zmywarce słojem z wodą ustawionym na talerzu
dociskającym mięso.
Zbyt dużo zalewy nie jest dobre, ponieważ sok i smak z mięsa przechodzą do
roztworu, a po co, skoro się go potem wylewa? Zalewy powinno być jak
najmniej, dlatego warto obciążać mięso.

--

Ikselka. //padnięta po przeglądzie peklowaniny i mieleniu oraz
przygotowaniu mięs na jutrzejszą kiełbasę

9. Data: 2009-12-18 06:45:32

Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inaczej dolną zwłaszcza jeżeli kawałek leży na innym i naczej z boku. W
> większych zakładach są do mieszania specjalne maszyny, nawet próżniowe...

Dlatego też w warunkach domowych trzeba codziennie mięsko w garze/wiadrze
zamieszać/poprzekładać.

Tomasz

10. Data: 2009-12-18 06:49:55

Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zbyt dużo zalewy nie jest dobre, ponieważ sok i smak z mięsa przechodzą do
> roztworu, a po co, skoro się go potem wylewa? Zalewy powinno być jak

Dokładnie. Ja z zaczerpniętego z (www.wedlinydomowe.pl) przepisu stosuje 2,5
litra zalewy na 5 kg mięsa. Steżenia nie pamiętam ale mam je przeliczone już
w łyżkach soli na te 2,5 litra wody i działa (znaczy się mi smakuje).

> Ikselka. //padnięta po przeglądzie peklowaniny i mieleniu oraz
> przygotowaniu mięs na jutrzejszą kiełbasę

To ile Ty tego robisz???
Przede mną dzisiaj to zadanie, ale ja robie symboliczne ilości. 4 kg szynki,
4 kg baleronu i z 4 kg kiełbasy.

Tomasz

jaka patelnia?
nalewka z owocow suszonych
Nalewka na jarzębinie
wedzenie sera
Golonka- prosze o przepis bez uzycia piwa i warzyw :-)