peklowanie - gdzie saletra (Kr-w) ??

1. Data: 2003-01-18 22:53:30

Temat: peklowanie - gdzie saletra (Kr-w) ??
Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc, gdzie w Krakowie można
dostać saletrę do peklowania mięsa ??

jest mi potrzebna, i gdyby się udało
z waszą pomocą znaleźć to cudo niedodostania !! -
to najchętniej zrobiłabym sobie zapas, np. ok. 1/2 kg.

dzięki za wszelkie sugestie
:))

--
Zowisia2 < mailto:zowisia2[]poczta.gazeta.pl >
w adresie wstaw @ / usuń []

1. Data: 2003-01-19 09:17:50

Temat: Re: peklowanie - gdzie saletra (Kr-w) ??
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zowisia <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b0clts$do1$...@n...onet.pl...
> [...]
>
> jest mi potrzebna, i gdyby się udało
> z waszą pomocą znaleźć to cudo niedodostania !! -
> to najchętniej zrobiłabym sobie zapas, np. ok. 1/2 kg.

Czystą saletrę ostatnio trudno dostać, natomiast występuje mieszanka
"sól peklowa", wzbogacona dodatkiem soli kamiennej.
pozdr.Alex

1. Data: 2003-01-19 10:21:05

Od: "telecki" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

pytaj w aptece -gotowe mieszanki peklujące niestety nie są robione z
udziałem saletry lecz wyłącznie na nitrycie okropna trucizna !!!

1. Data: 2003-01-19 10:36:03

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Kłosiewicz

> Czystą saletrę ostatnio trudno dostać, natomiast występuje mieszanka
> "sól peklowa", wzbogacona dodatkiem soli kamiennej.

to nie to samo- sol pelkowa i saletra

anya

1. Data: 2003-01-22 02:26:16

Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zowisia" napisał w wiadomości news:b0clts$do1$1@news.onet.pl...
> Proszę o pomoc, gdzie w Krakowie można
> dostać saletrę do peklowania mięsa ??
------------

dzięki wszystkim za odpowiedzi,
próbowałam już w aptekach (w niektórych nawet nie wiedzą,
co to albo prawie zapomnieli ...)
w sklepach spoż. też nigdy nic nawet zbliżonego nie spotkałam.

Może jeszcze się uda na wsi, w jakimś skansenie typu GS ...

:)))

zowisia bez saletry na razie

1. Data: 2003-01-22 09:24:35

Od: "Artek M." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w sklepach spoż. też nigdy nic nawet zbliżonego nie spotkałam.
>
> Może jeszcze się uda na wsi, w jakimś skansenie typu GS ...

Znajdź sklep z odczynnikami chemicznymi. Tam powinna być saletra
potasowa, która służy także do peklowania mięsa.
W Warszawie taki sklep prowadzi Centrala Handlu Odczynnikami. Może w
Krakowie podobnie się nazywa.

--
pozdrawiam,
Artek M.

1. Data: 2003-01-22 10:01:45

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

alez mozna kupic w krakowie saletre. w sklepie kaban na ulicy podskale 11a.
jest to sklep zaopatrzenia gastronomii, w zwiazku z czym najmniejsza porcja
to jakis kilogram albo dwa, ale kosztuje to grosze (jakies 2 czy 3 zlote).
aha, no i pory otwarcia maja malo humanitarne dla pracujacych - od 8 do 16 w
dni powszednie, w soboty od 8-14. udanych zakupow :))

pzdr
marta z rzadka peklujaca

1. Data: 2003-01-23 00:18:47

Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> aha, no i pory otwarcia maja malo humanitarne dla pracujacych - od 8 do 16
> dni powszednie, w soboty od 8-14. udanych zakupow :))
------
O wielkie dzięki Martce bardzo grzecznej i Artkowi !!!
a ten adres ... no super.
Idę biegnę pędzę lecę, wydać wszystkie 3 złote jakie mam !

:)))))))

zowisia prawdopodobniezsaletrąniedługo

skórki z papryki
Chrupiące gofry