perfumy na lato?

11. Data: 2006-07-07 18:38:42

Temat: Re: perfumy na lato?
Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to piątek, 7 lipca 2006 20:22 użytkownik
Carrie, sącząc kawkę, wyklepał:

> Przecież wieszcz napisał, że Telimena "pokrapia Zosię
> wkoło wyborną perfumą" - kto jak kto, ale Mickiewicz chyba umiał pisać
> po polsku?

Pisał też, że ktoś (Wojski?) miał szlafmycę z okazałym kutasem. A
Boy-Żeleński bodajże pisał wyrażenie "nie ma" łącznie, czyli
"niema" (miałam w rękach książki wydane między rokiem 1900 a 1910). Kiedyś
prawidła języka były inne. Język ewoluuje, zmienia się i pisownia, i
semantyka. A im szybciej przebiega rozwój techniczno-społeczno-jakiś tam,
tym szybciej zmienia się język. I tak kutas dotyczy teraz sfer zasadniczo
innych niż odzieżowe i nawet nie zawsze kojarzy się z porą nocną :),
perfuma pozbyła się swojej liczby pojedynczej, a "nie" i "mieć" piszemy
osobno. Temat przerabiany na grupie chyba miliony razy, przeglądnij
archiwum :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

12. Data: 2006-07-07 20:35:37

Od: Carrie <c...@w...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 07 Jul 2006 20:38:42 +0200, Kruszyzna napisał(a):

> [...]
> Boy-Żeleński bodajże pisał wyrażenie "nie ma" łącznie, czyli
> "niema" (miałam w rękach książki wydane między rokiem 1900 a 1910).

Mam taką jedną starą książkę Rodziewiczówny, bardzo lubię ją czytać
właśnie ze względu na niemal egzotyczną składnię i gramatykę :)

> Kiedyś
> prawidła języka były inne. Język ewoluuje, zmienia się i pisownia, i
> semantyka. A im szybciej przebiega rozwój techniczno-społeczno-jakiś tam,
> tym szybciej zmienia się język.

Wiem, wiem - tak się składa, że miałam całkiem niezgorsze oceny z
polskiego ;) Może mój żart nie był zbyt wyraźnie oznakowany :)

> Temat przerabiany na grupie chyba miliony razy, przeglądnij
> archiwum :)

Jak tu siedzę od paru miesięcy, to chyba się nie przytrafił, a do
archiwum owszem, zaglądnę ;) [SJP podaje, że 'zaglądnąć', 'oglądnąć' i
pochodne to regionalizm, w rozmowach tego nie słyszę, ale w usenecie
bardzo często się tych form używa. Podobnie jak 'takowy', forma
przestarzała, a zadziwiająco popularna :)]

Pozdrawiam, Carrie

13. Data: 2006-07-07 21:12:14

Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

HEHEHEHEHE ZWYKŁA LITERÓWKA NO ALE NIEKTÓRYCH TO BARDZO BAWI........
WIĘC CZY KTOŚ MÓGŁBY POLECIĆ MI COŚ GODNEGO ZAINTERESOWANIA????????

14. Data: 2006-07-07 21:12:53

Od: "Margaret" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> HEHEHEHEHE ZWYKŁA LITERÓWKA NO ALE NIEKTÓRYCH TO BARDZO BAWI........
> WIĘC CZY KTOŚ MÓGŁBY POLECIĆ MI COŚ GODNEGO ZAINTERESOWANIA????????

literowka..ahhhaaa.
zamiast "jakie perfumy" - "jaki perfum"

15. Data: 2006-07-07 21:16:03

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ciupa" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hej.
> Jak w temacie. jaki perfum możecie polecić na lato?

herba fresca guerlain - ja ten zapach uwielbiam na lato.

16. Data: 2006-07-07 21:17:26

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to piątek, 7 lipca 2006 22:35 użytkownik
Carrie, sącząc kawkę, wyklepał:

> Wiem, wiem - tak się składa, że miałam całkiem niezgorsze oceny z
> polskiego ;) Może mój żart nie był zbyt wyraźnie oznakowany :)

Chyba dla mnie jest po prostu za późno. Chodzę spać z kurami i właściwie
dziwię się, co ja jeszcze robię przy kompie. To znaczy wiem, co robię,
oczywiście, ale pora dziwnie kosmiczna :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

17. Data: 2006-07-13 21:35:55

Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszyzna" <k...@g...pl> napisał:

> Pisał też, że ktoś (Wojski?) miał szlafmycę z okazałym kutasem.

Wojski to miał okazały róg ;-), a kutasy mieli (u pasa) Gerwazy
i Sędzia. Jeżeli dobrze pamietam, kutasem u buta bawił także
jeden z uczestników "Popasu w Upicie".

Krystian

Oczyszczanie
plecy u kosmetyczki