pieczarki

1. Data: 2006-06-07 10:41:50

Temat: pieczarki
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam grzybnię pieczarek.
Mam zamiar na trawaniku, pod drzewami troche tego wysiać.
Czy jest szansa, ze coś z tego będzie?
Robił ktoś taki eksperyment?
Będę wdzieczny za wszystkie praktyczne uwagi.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

2. Data: 2006-06-07 11:24:07

Temat: Re: pieczarki
Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Jun 2006, Janusz Czapski wrote:

> [...]
> Czy jest szansa, ze coś z tego będzie?
> Robił ktoś taki eksperyment?
> Będę wdzieczny za wszystkie praktyczne uwagi.

Witam,
z grzybnia nie wiem jak wypadnie.
Ja przyniesiona z laki ogromna pieczarke polozylem kolo kompostu.
Po dwoch latach wyroslo sporo pieczarek ale jednorazowo i nikt w pore ich
nie zauwazyl. Byl wiec material na kolejne zasiewy. Po kolejnych dwoch
latach pieczarki wyrosly w innym upatrzonym miejscu. Eksperyment 2
tygodnie temu zostal powtorzony w trzecim miejscu:-)
Rownolegle prowadze eksperyment z maslakami (5 rok).

Powodzenia.
--
Dariusz Pakosz
UHC sp. z o. o. - Lublin, Poland

3. Data: 2006-06-07 11:27:19

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in news:e66ahe$10kt$1
@node3.news.atman.pl:

> Mam grzybnię pieczarek.
> Mam zamiar na trawaniku, pod drzewami troche tego wysiać.
> Czy jest szansa, ze coś z tego będzie?
> Robił ktoś taki eksperyment?
> Będę wdzieczny za wszystkie praktyczne uwagi.

Masz grzybnie czy zarodniki? Bo jesli wysiac to chyba zarodniki :-)
A masz trawnik odpowiednio zasobny w .. hm.. efekty przemiany materii
dużych ssakow? :-D Czyli miny poslizgowe krowie? Albo cos zblizonego? Bo
jezeli nie to szanse na wlasne pieczerki raczej sa niewielkie..
Pozdrowienia - Ewa
PS. Czy trawnik z pieczarkami to jeszcze nadal trawnik? :-D

4. Data: 2006-06-07 11:31:11

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy jest szansa, ze coś z tego będzie?
> Robił ktoś taki eksperyment?
> Będę wdzieczny za wszystkie praktyczne uwagi.

O ile wiem bez g... lub obornika (chyba końskiego)
nic z tego nie będzie :-(
--

pozdrawiam :-) piotrh

5. Data: 2006-06-07 11:35:19

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrh" <p...@t...pl> wrote in news:e66de0$krb$1
@atlantis.news.tpi.pl:

> O ile wiem bez g... lub obornika (chyba końskiego)
> nic z tego nie będzie :-(

No.. moze byc inna kupa przetworzonej materii organicznej :-)
Pozdrowienia - Ewa

6. Data: 2006-06-07 11:45:09

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2006-06-07 11:48:49

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Masz grzybnie czy zarodniki? Bo jesli wysiac to chyba zarodniki :-)
Grzybnia kupiona w sklepie. W worku sa chyba jakieś ziarna otoczone czyms
białym wyglądającym na grzybnię.
> A masz trawnik odpowiednio zasobny w .. hm.. efekty przemiany materii
> dużych ssakow? :-D Czyli miny poslizgowe krowie? Albo cos zblizonego?
Nie mam. Jedyny duzy ssak na moim trawniku to ja. :-)))
Jednak hm.. efekty przemiany mojej materii są w hm.. sławojce. :-)
> Bo > jezeli nie to szanse na wlasne pieczerki raczej sa niewielkie..
Czy to słowo "raczej" to Twoje asekuranctwo czy szansa dla mnie?

> PS. Czy trawnik z pieczarkami to jeszcze nadal trawnik? :-D
Trawnik. Tak sobie wykombinowałem: krokusy, koniczyny, stokrotki, mlecze,
rozchodnik ościsty już są. To dlaczegoby nie pieczarki w trawie na dodatek.
:-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

8. Data: 2006-06-07 12:03:18

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Grzybnia kupiona w sklepie. W worku sa chyba jakieś ziarna otoczone
> czyms białym wyglądającym na grzybnię.

O, to zwieksza szanse, tylko jej nie przesusz.

> Nie mam. Jedyny duzy ssak na moim trawniku to ja. :-)))
> Jednak hm.. efekty przemiany mojej materii są w hm.. sławojce. :-)
> Czy to słowo "raczej" to Twoje asekuranctwo czy szansa dla mnie?

Bardziej asekuranctwo, niestety. Pieczarki naprawde wymagaja bardzo
zasobnego siedliska, ale musi to byc zapewniane przez zwiazki organiczne,
czesciowo rozlozone, ale jeszcze nie do konca. Obornik is the best,
kompost jak sprawdzil Darek tez moze byc, chociaz znam goscia, ktory
probowal je wyhodowac na komposcie i sie nie udalo, wiec moze zalezy od
czaru osobistego uprawiacza? :-)
Z drugiej strony Matka Natura ma czasem poczucie humoru, wiec kto wie?
Przypuszczam jednak, ze predzej sie ich doczekasz jak puscisz je na
podloze do pieczarek (kiedys bylo do nabycia, wiec przypuszczam, ze teraz
tez jest).

> Trawnik. Tak sobie wykombinowałem: krokusy, koniczyny, stokrotki,
> mlecze, rozchodnik ościsty już są. To dlaczegoby nie pieczarki w
> trawie na dodatek.
>:-)))

Hmm.. moze jednak twardzioszki przydrozne? Bardzo smaczne, chociaz mikre
:-)
Pozdrowienia - Ewa

9. Data: 2006-06-07 12:45:21

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in

Popatrz tutaj
http://grzyby.grzybnia.pl/content/view/110/7/

Pieczarek jest sporo gatunkow, o roznych wymaganiach, ale ta uprawiana jest
konkretna do bolu..
Pozdrowienia - Ewa

10. Data: 2006-06-07 13:36:43

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam grzybnię pieczarek.

A mi teść wywalił furę ziemi z pieczarek (słoma z grzybnią) pod krzewy i
potem mi wyrosło kupę pieczarek :-)

Więc IMHO da się :-)

Ale mikroklimat nie ten i nie są tak smaczne jak te z pieczarkarni.

Jacek

Klon japonski i ginnala
drzewko z pestki ?
Gdzie umiejscowić inspekt?