Re: pieczarki

From: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: pieczarki
Date: Wed, 7 Jun 2006 12:03:18 +0000 (UTC)

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in
news:e66ef1$112f$1@node3.news.atman.pl:

> Grzybnia kupiona w sklepie. W worku sa chyba jakieś ziarna otoczone
> czyms białym wyglądającym na grzybnię.

O, to zwieksza szanse, tylko jej nie przesusz.

> Nie mam. Jedyny duzy ssak na moim trawniku to ja. :-)))
> Jednak hm.. efekty przemiany mojej materii są w hm.. sławojce. :-)
> Czy to słowo "raczej" to Twoje asekuranctwo czy szansa dla mnie?

Bardziej asekuranctwo, niestety. Pieczarki naprawde wymagaja bardzo
zasobnego siedliska, ale musi to byc zapewniane przez zwiazki organiczne,
czesciowo rozlozone, ale jeszcze nie do konca. Obornik is the best,
kompost jak sprawdzil Darek tez moze byc, chociaz znam goscia, ktory
probowal je wyhodowac na komposcie i sie nie udalo, wiec moze zalezy od
czaru osobistego uprawiacza? :-)
Z drugiej strony Matka Natura ma czasem poczucie humoru, wiec kto wie?
Przypuszczam jednak, ze predzej sie ich doczekasz jak puscisz je na
podloze do pieczarek (kiedys bylo do nabycia, wiec przypuszczam, ze teraz
tez jest).

> Trawnik. Tak sobie wykombinowałem: krokusy, koniczyny, stokrotki,
> mlecze, rozchodnik ościsty już są. To dlaczegoby nie pieczarki w
> trawie na dodatek.
>:-)))

Hmm.. moze jednak twardzioszki przydrozne? Bardzo smaczne, chociaz mikre
:-)
Pozdrowienia - Ewa