piekarnik miejszy

1. Data: 2010-02-01 21:45:26

Temat: piekarnik miejszy
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy piekarnik mniejszego formatu, będzie mniej zużywał energii elektrycznej,
niż tradycyjny, np piekąc takiego schaba? (to chyba się wiąże z utrzymaniem
określonej temperatury w danej kubaturze? - może to nie ma jakoś istotnej
różnicy przy dużym i małym?

2. Data: 2010-02-01 22:58:48

Temat: Re: piekarnik miejszy
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-01 22:45, yapann pisze:
> [...]
> wiąże z utrzymaniem określonej temperatury w danej kubaturze? - może to
> nie ma jakoś istotnej różnicy przy dużym i małym?
Ciepło właściwe powietrza jest bardzo marne, więc żaden problem czy
nagrzać musisz 5litrów czy 20litrów powietrza wewnątrz. Większy problem
to obudowa (większa) - ją też trzeba nagrzać (i izolować). Większa
obudowa to więcej kg blachy i izolacji do nagrzania, większa
powierzchnia oddawania ciepła czyli większe straty...

Ale większy piekarnik to też większa "stabilność termiczna" podczas
wypieku, wręcz niektórzy wkładają do piekarnika płytę (kamień?) całkiem
spory i ciężki, który ma się nagrzać i trzymać temperaturę, ale jak już
się nagrzeje, to dzięki jego bezwładności temperatura wewnątrz nie
skacze tak mocno przy każdym uchyleniu drzwiczek, podlaniu sosem itd.
Ciasta to ponoć lubią...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2010-02-01 23:19:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 01 Feb 2010 23:58:48 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
> się nagrzeje, to dzięki jego bezwładności temperatura wewnątrz nie
> skacze tak mocno przy każdym uchyleniu drzwiczek, podlaniu sosem itd.

Niektórzy po prostu pieką w kuchni kaflowej - ta to ma dopiero bezwładność
termiczną. Doszło do tego, że poza sezonem grzewczym nie chce im się piec w
niczym innym :-)
--

Ikselka.

4. Data: 2010-02-01 23:21:31

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann wrote:
> [...]
> wiąże z utrzymaniem określonej temperatury w danej kubaturze? - może
> to nie ma jakoś istotnej różnicy przy dużym i małym?

te samsungi podwójne co są niby rozdzielone mają klasę AAA
reszta ma A
zapewne chodzi właśnie o mniejszą powierzchnie blach oddających ciepło...

ale jak to sie sprawdza - nie mam pojęcia...
--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Re: wewnętrzna antena TV
Hydraulika -pomocy!!