piekne rododendrony

11. Data: 2005-06-16 20:36:15

Temat: Re: piekne rododendrony
Od: "Slawomir Struzykowski" <s...@U...czestochowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35269,2105819.
html

> http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,48725,2760757.
html

Bylem tam jak kwitly.
Widok wspanialy.
Piekna polana (20x40 m) w lesie zarosnieta 3-4 metrowymi rozanecznikami.
Mam nawet fotki, ale analogowe.

Pozdrawiam

Slawek

12. Data: 2005-06-17 08:03:51

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Szymanski" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> witam
> Pod adresem
> http://www.voila.pl/hsr4p/
> zamieściłem moje fotki stanowiska rododendronów

Kidy tak patrzę na te piękne krzewy nasuwa mi sie pewien wniosek
mianowicie, że w starszych egremplarzach nikt sie nie przejmuje usuwaniem
przekwitłych kwiatostanów? Fachowcy zalecają ich wyłamywanie żeby krzew
ładnie zakwitł w nastepnym roku. Jak sądzicie w takim miejscu jak to na
zdjeciu, czy możliwe jest żeby ktoś to robił?
Czy ktoś z Was odpuszcza sobie to zajęcie?
pozdrawiam, Bogda

13. Data: 2005-06-17 09:31:48

Od: Jacek Szymanski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w liscie m...@t...okzsajipas, Grzegorz Sapijaszko z
g...@s...net napisal/a 16/6/05 21:40:

> Czy oprócz różaneczników i tfuj coś jeszcze ciekawego tam rośnie?
> Interesują mnie zwłaszcza liściaste..
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
chyba tak ale nie rozpoznałem (brak wiedzy), ktoś mi mówila że tam rośnie
ok. 450 gatunków sprowadzonych przez dawnych właścicieli
pozdr.
--
Jacek Szymański
iChat/AIM: arieljacek

14. Data: 2005-06-17 14:01:11

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja co roku obrywam i co roku kwitną obficiej, ale krzewy u mnie mają 1,5
metra, więc łatwo. W tym roku odpuszczam większe azalie, bo już mnie ręce
bolą, ale te małe obrywam.

Edyta

15. Data: 2005-06-17 18:00:00

Od: Piotr Wolski <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta Szajnóg napisał(a):
> Ja co roku obrywam i co roku kwitną obficiej, ale krzewy u mnie mają 1,5
> metra, więc łatwo. W tym roku odpuszczam większe azalie, bo już mnie ręce
> bolą, ale te małe obrywam.

A u mnie po zeszłorocznym czyszczeniu (krzewy do 3m) kwiatów było chyba
mniej, za to okazalsze. I bardzo dużo nowych przyrostów; nie wiem, czy
to nie jest główny zysk z obrywania przekwitłych kwiatostanów.

Pozdrawiam
Piotr

16. Data: 2005-06-17 20:21:28

Od: "JerzyN" <007_usuń_to@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawomir Struzykowski" <s...@U...czestochowa.pl>
> Mam nawet fotki, ale analogowe.

Chętnie bym obejrzał analogowe fotki.
;-)
pozdr. Jerzy

17. Data: 2005-06-20 10:57:22

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Szymanski <a...@p...onet.pl> wrote in news:BED86523.E8FE1%
a...@p...onet.pl:

> chyba tak ale nie rozpoznałem (brak wiedzy), ktoś mi mówila że tam rośnie
> ok. 450 gatunków sprowadzonych przez dawnych właścicieli

Park w Maciejowcu jest znany i jako jeden z niewielu na D. Sl. ma całkiem
przyzwoitš dokumentację dendrologicznš. Niestety przekonuje ona głównie o
mocnym zubożeniu dendroflory. Ale nadal to bardzo ciekawy obiekt, wart
obejrzenia.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Pelargonie usychają :(
Jak powinien byc naostrzony noz do kosiarki
www.oleander.pl - ale czadzior !!!
Zrazy do oczkowania w koncu czerwca
tunel foliowy