pieniądze

1. Data: 2009-05-31 17:19:49

Temat: pieniądze
Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

witam,
ponieważ ekonomiści u nas to albo skursyny, albo głąby jak balcerowicz, to
polecam filmik edukacyjny pod tytułem: "Money As Debt" (bez problemu do
znalezienia w necie, wraz z polskimi napisami)

sam jestem w szoku że byłem błędnie przekonany że pieniadze przynajmniej
mają jakieś pokrycie w rzeczywistych dobrach, a to najzwyczajniejsza
fikcja!:O(

filmik odpowiada na wszystkie pytania o pieniadzu i ekonomi, przez co uważam
tą grupę za zamkniętą, bo nie ma już o czym dyskutować:O)

polecam też:
"Wake Up Call" (wezwanie do przebudzenia)
"Zeitgeist Final Edition"
"Zeitgeist Addendum"
też do znalezienia w necie, pozdrawiam.

2. Data: 2009-06-03 19:00:58

Temat: Re: pieniądze
Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

pomyłka, miało iść na inną grupę a nie mam możliwości anulowania
wiadomości:O(

3. Data: 2009-06-04 07:24:56

Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
wiadomości news:h06hac$pg6$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
>
> sam jestem w szoku że byłem błędnie przekonany że pieniadze przynajmniej
> mają jakieś pokrycie w rzeczywistych dobrach, a to najzwyczajniejsza

W 1957r USA zniosło pokrycie dolara w złocie. Teraz drukuje je prywatna
drukarnia,
S*

4. Data: 2009-06-04 16:11:37

Od: bim-bom <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek pisze:

> [...]
> wiadomości news:h06hac$pg6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> W 1957r USA zniosło pokrycie dolara w złocie. Teraz drukuje je prywatna

A ja słyszałem że już w czasach wielkiego kryzysu.
No, ale przede wszystkim - jeśli brak pokrycia pieniądza w złecie to
jakaś straszna rzecz, to w jaki sposób się ona objawia? Czy wzrost PKB
jakoś znacząco zmalał, czy co?

5. Data: 2009-06-05 12:07:29

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bim-bom wrote:

> [...]
> No, ale przede wszystkim - jeśli brak pokrycia pieniądza w złecie to
> jakaś straszna rzecz, to w jaki sposób się ona objawia? Czy wzrost PKB

Tak, że nie masz żadnych pieniędzy. Masz tak naprawdę wielki dług wobec
banku. Objawia się tym, że władza leży w rękach wąskiej grupy ludzi
kontrolującej emisję i banki centralne.

Nie każdemu odpowiada życie niewolnika.

Bzdury gadam? Może. Ale jeśli policzysz wszystkie podatki, okaże się, że na
każdy 1000 zł jaki zarobisz, 800 zł idzie do kieszeni kogoś innego, a dla
siebie bierzesz tylko 200 zł. Nie wolałbyś zarabiać 5 krotnie więcej?

6. Data: 2009-06-05 15:20:02

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>...Objawia się tym, że władza leży w rękach wąskiej grupy ludzi
> kontrolującej emisję i banki centralne.
>
> Nie każdemu odpowiada życie niewolnika.
>
> Bzdury gadam?
Nie, w pełni się zgadzam.

7. Data: 2009-06-05 15:46:42

Od: Szczepan Białek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> No, ale przede wszystkim - jeśli brak pokrycia pieniądza w złecie to jakaś
> straszna rzecz, to w jaki sposób się ona objawia? Czy wzrost PKB jakoś

Objawia się różnie dla różnych krajów:
Dla USA: "Przez ostatnie siedemnaście lat amerykanie wyeksportowali o 3800
miliardów dolarów mniej towarów niż zakupili w innych krajach". Z
http://globaleconomy.pl/content/view/81/27/

To zdanie nie jest precyzyjne. USA produkuje dolary i wymienia je na inne
towary.
Inne kraje nie mają takiej możliwości. Muszą brać kredyt w banku.
S*

8. Data: 2009-06-07 18:41:08

Od: kffiatek <k...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-06-05 14:07, tomek wilicki pisze:

> [...]
> każdy 1000 zł jaki zarobisz, 800 zł idzie do kieszeni kogoś innego, a dla
> siebie bierzesz tylko 200 zł. Nie wolałbyś zarabiać 5 krotnie więcej?

Jedyny pozytywny aspekt sprawy, to to, że skoro nikt prócz banków nie ma
pięniędzy, to firmy farmaceutyczne i lekarze też ich nie mają;)

Kffiatek

9. Data: 2009-06-08 08:27:42

Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "kffiatek" napisał:
> Jedyny pozytywny aspekt sprawy, to to, że skoro nikt prócz banków nie ma
> pięniędzy, to firmy farmaceutyczne i lekarze też ich nie mają;)

nie mają pieniędzy, ale mają twój dług, którego jesli nie spłacisz to
zabiorą ci twój dom, czy coś innego:O(

10. Data: 2009-06-08 19:36:50

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... władza leży w rękach wąskiej grupy ludzi
> kontrolującej emisję i banki centralne.
Z tego też powodu, wprowadzenie euro może być bardzo szkodliwe.
Obecnie , używając numeru banknotu,
Polak jest zasadniczo kontrolowany/inwigilowany w Polsce.
Jak będziemy mieć euro, inwigilacja będzie szersza.
Tego, że dla kontrolującego ta inwigilacja jest tak ważna dowodzi to,
że bilon będzie w każdym państwie inny,
to takie mini zastępstwo numeracji, bo bilonu się nie numeruje.

Odczyn osteosklerotyczny
Nieprawidlowy stolec
woda z kranu
rak pecherza
zaproszenie na wykład /stwardnienie rozsiane/