pieprzyk - pytania

1. Data: 2003-10-14 20:38:37

Temat: pieprzyk - pytania
Od: "oniOn" <e...@p...wywalto.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam na ciele kilka pieprzyków. Do napisania tego posta skłonił mnie fakt
że właśnie sobie lekko przeciąłem pieprzyk podczas golenia.
Na plecach mam pieprzyka, którego 2 razy już naderwałem.
Kiedyś miałem go wyciąć ale jakoś się zniechęciłem licznymi sczepieniami,
teraz sprawę chciałbym załątwić prywatnie. Warto wogóle usuwać pieprze ?
Dowiedziałem się także, że jest jakaś metoda, która polega na odmrożeniu
pieprza ciekłym azotem, po czym po kilku dniach odpada...
Gdzie takie coś najlepie robić w Krakowie, jakie są orientacyjnie koszty?

--
-=> pozdrowienia
-=> oniOn

2. Data: 2003-10-14 21:01:20

Temat: Re: pieprzyk - pytania
Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pieprzyki w miejcach narazonych na urazy zaleca sie usuwać profilaktycznie.
a najbardziej zalecana metoda usuwania to wycięcie + badanie
histopatologiczne. inne metody: laser, wymrażanie niszczą tkankę i potem nie
ma co badać...

3. Data: 2003-10-14 21:10:54

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oniOn" <e...@p...wywalto.fm> napisał w wiadomości
> [...]
> teraz sprawę chciałbym załątwić prywatnie. Warto wogóle usuwać pieprze ?

Pewnie, że warto. Zwłaszcza, jak przeszkadza i go zacinasz.

> Dowiedziałem się także, że jest jakaś metoda, która polega na odmrożeniu
> pieprza ciekłym azotem, po czym po kilku dniach odpada...

Ja miałam wycinane. Wolę w ten sposób, bo potem robi się histopatologię i
człowiek jest spokojniejszy.
Pójdź do dermatologa, niech to obejrzy, może od razu dostaniesz skierowanie
do kliniki chirurgii plastycznej i uda się w ramach ubezpieczenia. Właśnie
się wybieram po raz drugi. Termin - 27 października. Zapisywałam się 2
sierpnia...........

Pozdr. Ewa

4. Data: 2003-10-14 23:02:39

Od: "oniOn" <e...@p...wywalto.fm> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia internautka Ewa W <e...@b...wroc.pl> wystukala:

[...]

Dziekuje za odpowiedz, domyslam sie, ze histopatologia
to jakies badanie na efekty pooperacyjne.. tak? np. rak ?

Kiedys, okolo 4-5 lat temu bylem u dermatologa, to zapisal mnie
na zabieg, ale przed nim musialem miec zrobione jakies szczepionki,
m.in za zoltaczke i inne... i to mnie dosc skutecznie zniechecilo.
Klinika chirurgi plastycznej - mowa o prywatnej? Refunduja? O jak fajnie ;)

--
-=> pozdrowienia
-=> oniOn

5. Data: 2003-10-14 23:04:10

Od: "oniOn" <e...@p...wywalto.fm> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia internautka Justyna <m...@o...pl> wystukala:

[...]

Dziekuje za odpowiedz, domyslam sie, ze wyciecie to najbardziej czasochlony
i bolesny sposob, ale zarazem najbezpieczniejszy?
Czy ta histopatologia jest bardzo wazna?

--
-=> pozdrowienia
-=> oniOn

6. Data: 2003-10-15 06:12:14

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmhvdo$r6b$...@a...news.tpi.pl,
oniOn <e...@p...wywalto.fm>:

> Dziekuje za odpowiedz, domyslam sie, ze wyciecie to najbardziej
> czasochlony i bolesny sposob, ale zarazem najbezpieczniejszy?

Eee, ani jedno ani drugie, bez przesady. Chyba ze chirurg pierwszy raz cos
tnie ;P

> Czy ta histopatologia jest bardzo wazna?

Ogladaja pod mikroskopem, jaki to rodzaj tkanki, a nuż a widelec.

--
Robert

7. Data: 2003-10-15 07:25:05

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje za odpowiedz, domyslam sie, ze histopatologia
> to jakies badanie na efekty pooperacyjne.. tak? np. rak ?

No właściwie o to chodzi;)
Bada się charakter wycinka, tzn.czy nie ma tam zmian nowotworowych.

> [...]
> m.in za zoltaczke i inne... i to mnie dosc skutecznie zniechecilo.
> Klinika chirurgi plastycznej - mowa o prywatnej? Refunduja? O jak fajnie
;)

No tak dobrze to nie ma;)
Ja się szczepię tak czy inaczej, bo niedługo czeka mnie artroskopia i
ortopeda od szczepienia na żółtaczkę w ogóle zaczął rozmowę..........
Przed poprzednim wycinaniem znamienia nie miałam szczepienia, teraz też
chirurg nawet o tym nie wspomniał, może założył, że już jestem zaszczepiona?
Sądzę, że warto się zaszczepić, nigdy nie wiadomo, czy nas nie czekają
jakieś zabiegi w przyszłości. Ja np. już dawno byłabym po artroskopii.,
gdybym wcześniej pomyślała o zaszczepieniu.
Poza tym, chyba teraz są jakieś promocje jeśli chodzi o szczepionkę przeciw
żółtaczce.

Z tą refundacją, to nie jestem pewna.........ja skorzystam z państwowej
kliniki (tej przy AM), akurat u nas jest.

--
Pozdr. Ewa

8. Data: 2003-10-15 09:53:59

Od: retro <r...@z...plSKASUJ_TO> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:

> Eee, ani jedno ani drugie, bez przesady. Chyba ze chirurg pierwszy raz cos
> tnie ;P

Ja mialem profilaktycznie wyciete 3 znamiona, niestety pech chcial ze
trafilem do hirurga rzeznika i teraz mam 2 okropne blizny wiewlkosci
1zl(owalne), takze lepiej isc do sprawdzonego lekarza.

R.

9. Data: 2003-10-15 13:35:21

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymrażania nie polecam. Moja przyjaciółka to robiła. Boli jak cholera i do
tego ma brzydkie blizny a już mineło 2-3 lata od zabiegu szczególnie
widoczne jak zmarznie. Ja sobie wyciołem pieprzyki skalpelem. Mam w prawdzie
blizny ok 3cm -rowe ale nie bolało mnie (na znieczuleniu miejscowym) i
ogólnie jestem zadowolony. Jedna rada. Jak będziesz wycinał na plecach to
lepiej trochę dłużej nosić szwy niż ściągać za wszcześnie ! :-) Wybór należy
do ciebie. Pozdrawiam

podwyzszona temperatura
Szczepienie p. tężcowi
zle gojąca sie rana